Kissar mycket
Kanske lite konstig fråga, men jag har försökt klura på den själv mycket men kommer inte fram till något.
Foderponnyn, Hades, kissar alltid när man är ute och rider. Minst en gång, ibland två ggr. Hans box är alltid väldigt nerkissad, mer än vanligt, och han kissar nästan alltid när vi går in i boxen.
Någon som vet vad det kan vara? Är det normalt eller kan han ha urinvägsinfektion eller nåt?
Driker han mycket vatten ? vad är det för färg på urinen ?
sådär är ena hästen som jag har i stallet.direkt hon kommer in i boxen så pissar hon.flera gånger på bara några timmar.fattar inte…pappa kallar henne för pisshäst.
Min gubbe tycker inte om att pinka ute nu när det är blött och lerigt överallt, så han pinkar helst inne.
När han stod i sjukhage, ville han inte pinka alls ute. Men om man la in några kakor halm i sjukhagen, gick han dit och pinka.

Är hästen gammal? Dricker den mycket?
vi har åxå hästar som alltid kissar när dom komemr in.. eller en häst som kissar när han kommer in i manegen… jämt jämt jämt
En del gillar inte när det skvätter på benen när de pinkar. Min gubbe är sådan. Kan hålla sig hela dagen tills han kommer in.

Han dricker en del, mycket mer än de andra. Har bara sett honom kissa ute i hagen en gång, kanske är därför.
Men om man är orolig så tycker jag nog att man kan ringa och bara prata med en vetrinär.

Kolla så att han inte äter saltstenen för fort. För då måste han ju dricka mycket vatten.
Lykka kissar och en hel del.. tror tt det beror på att gräset har så mycket vatten i sig..

Ja, äter hästen gräs så blir det ju mer kiss.

Min häst/ponny kissar olika mkt, och dricker även olika mycket. :P En B-ponny som jag hade för några år sedan kissade SJUKLIGT MYCKET! Heeela boxen var nerkissad VARJE DAG. Det är som om någon hade tömt en pool i den… Det gick åt mycket spån men hon mådde bra ändå. :)
Lyrik kissar mkt inne, men är urdålig på att få sig salt ifrån saltstenen i boxen.
En saltsten (Krafft) räcker minst en stallsäsong, skulle räcka längre om han inte kliade ner den… Nu har pållarna liggande saltstenhållare i boxarna, så Lyrik slafsar ner den i stället. =(

Överdriven protein tillförsel kan leda till en kissig häst. Vad får han för foder?

Han får mineraler och havre + hö och gräs i hagen

Det kan bero på urinvägsinfektion, då kissar de oftast mycket. Min unghäst hade det när hon var ett år. 

inget med det att göra men Peppe kissar aldrig på vägar/stigar,fyrkantspåret i ridhus/ridbana. han går antingen in i skogen eller in till mitten för att kissa. Lite kul :P
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Min medryttarhäst kissar nästan alltid på stallgolvet när hon står på gången! Hur störande som helst! Antingen så kissar hon när hon kommer in och man ställer henne där eller så kissar hon när man kommer tillbaka in från ridturen och ställer henne där… varför gör hon så? Det e helskumt… om jag var häst skulle jag hellre stanna ute och kissa, det skvätter ju som attan på golvet! Nån annan som varit med om detta?

#18 - Hades ska alltid gå av stigen eller ställa sig i diket när han ska kissa