unghäst?
börjar fundera på kritiska delar med unghästköpet.. inom en snar framtid kommer ju en 1-åring bli stor nog att rida (ja, alltså om typ några år), och då kommer jag ju snart att komma till att sitta på en busig häst som flyger runt i luften.. och det pallar ju verkligen inte min rygg.. å jag måste ju rida ändå.. så jag kanske inte kan köpa unghäst? borde jag satsa på en äldre häst? däremot så känner jag att anledningen att jag ville ha en unghäst var ju för att jag skulle slippa rida…
vad ska jag eg göra? känner mig i ett moment 22… (eller vad det heter)

Då tycker jag fortfarande att du ska överväga att börja köra häst, en kallblodstravare kanske som du kan rida någon gång ibland. När du nu tycker att en B-ponny är för liten, mitt "föl" ska ridas in om ett år, få se hur det kommer att bli men ett är säkert det var inte längesen han bara fans där i hagen en morgon.
… men jag vill ju inte köra… =(

Det som är så kul, nu menar jag inte trav utan mer dressyr körning eller maraton.
Körning är roligare än man tror :) Man kan desutom göra mer än vad vanligt ridfolk tror…
Jag skulle inte rekommendera att köpa en unghäst i din situation eftersom risken är stor att det går fel och att du måste sälja den.
/V
ja, det är väl så… känns bara så tungt utan häst… får söka vidare efter någon att hjälpa till på.

Om du inte vill rida så mkt, varför då ha en häst som definitivt kommer behövas rida sen? Kan ju köpa en gammal travare, något att jobba med för den som vill och behöver kanske inte ridas varje dag, bara lulla i skogen o ha mysigt :)