Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1057 ggr
providence
0

Privatlektioner

Hej igen!

Jag ska börja ta privatlektioner,
de håller på i 30min för 300kr.
Vad tycker ni? Dyrt? Billigt?

jsca
0

ja, de är mkt mkt !, här i skåne, betalar vi typ 250 kr timmen… så de är rätt dyrt :P

Chestnut
0

Beror på tränarens meriter, om man rider ensam eller i grupp osv.

Med vänliga hälsningar
Chess

Alex
0

Det beror ju lite på, vart det är, vad det är för tränare, vilken disciplin, om det är med egen häst eller lånad, och om du åker till tränaren eller tvärtom…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jsca
0

#2 oftast betyder ju privatlektioner att man rider själv ^^ iaf jag tolkar det så :P

Denna kommentar har tagits bort.
Chestnut
0

#4 Behöver inte alls vara så, vet att många ridskolor kallar extra inbokade lektioner för privatlektioner (högre pris med än ordinarie lektioner) om man är 1-5 st som rider samtidigt på ridskolornas hästar.

Med vänliga hälsningar
Chess

jsca
0

#6 , ja jo, men å andra sidan. då blir de ju inte privat på samma sät..

[Angel88]
0

tycker det var väldigt dyrt, det är ju 100kr va 10minut… jätte dyrt… om det inte e typ dressyr på hög nivå…. eller hopp… ja här i skåne ligger en prevat lektion på ca 250kr timmen…

Smex
0

tyckte det lät dyrt.

Inte ens en hipplog tar så mycket. I alla fall inte för dom jag har ridit för.

providence
0

okej, tack för alla svar!

sus-sharon
0

oj, det lät mycket.

när jag tog privatlektioner (alltså, 1 h ensam) för en meriterad och duktig instruktör hemma (alltså; hemma hos mig, instruktören kom dit) kostade det mig ca 150-200 kr inkl. milersättning (ca 5 mil tor)..

medarbetare på djurskydd.ifokus

Marija
0

Jag har för mig att vi betalar runt 300 kr/h.

Men håller med #2 och #3.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

fridak
0

jag betalar 300kr/timmen. Men som sagt det beror på tränarens meriter m.m.
Rider du på hemmaplan eller ingår anläggningsavgift i priset?

Toscany
0

Jag tycker att det låter mycket dyrt.

providence
0

#13, nej inte på hemmaplan!

Cezanne
0

Tycker att det låter dyrt. Skulle kunna betala max 400:- för en timme.

fridak
0

#15 ingår ridbaneavgiften i priset då? För isf så är det ett rätt okej pris, hur långt har tränaren att köra?

Linaah
0

väldigt dyrt tkr jag! här tar en jag känner ca 200 kr/h, privatlektion.

providence
0

#17, ja det gör det. Om jag väljer att ta privatlektioner så är det hos tränaren, cirka 10min för att åka buss eller cykla dit.

AnnaLundin
0

#18 - då lär det inte vara något kvitto på pengarna, för jag tror inte någon jobbar vitt för 200 kr/timme - först försvinner 20% i moms och sen ska man skatta för resten…

sus-sharon
0

#20 jag fick kvitto på alla mina lektioner som kostade 150-200 kr. då kom instruktören ut till min egen gård dessutom.

hennes verksamhet är vit, men hon anser att med lägre lektionspris så är chansen större att folk tar fler lektioner istället (för då har de råd).

jag vet inte hur det är med instruktören #18 känner, men det behöver inte automatiskt vara svart bara för att det är billigt.

medarbetare på djurskydd.ifokus

fridak
0

#19 så du lånar häst på plats också. för isf så är det ett helt okej pris med ridbaneavgift och hästhyra:)

Linaah
0

#20 Hon jobar inte svart iallafall. Hon är ridlärare på ridskola och lagledare för Fbr:s hopplag. Lektionerna som kostar 200 kr är på egen häst, hemma hos henne och i grupp på ca 5 st.

AnnaLundin
0

#23 - Är det i en grupp på 5 personer så brukar jag inte kalla det för "privatlektion". Det ordet är för mig när man rider enskilt för tränaren. Men gruppen förklarar prissättningen bättre.

När jag var ung, på stenåldern nån gång, hade vi en tränare som tog 100 kr/lektion och den summan fick alla deltagarna i gruppen dela på. Var vi två så kostade det 50 kr/pers, var vi fyra fick var och en betala 25 kr. Och ja, det ÄR länge sedan, typ första halvan av åttiotalet…

youtube1
0

Här i stockholm bettalar jag 300-400kr i tim.

Så jag tycker de är dyrt.

Royalz
0

Jag vet en tränare som bor i närheten av mig som tar 500kr i timmen eller 250kr för 30 min. Hon har tävlat svår dressyr och hennes dotter tävlar i SM och även utomlands på ponny.

gejsa
0

Själv betalar jag 250 kr för en halvtimma och jag kommer till henne.

Linaah
0

#24 Privatlektion tycker jag räknas som träning på privat häst och med träningen upplagd mer för vad ekipaget behöver träna på mer istället som på ridskola där det är mer ryttaren som tränar. Men alla får ha olika åsikter :)

Zaphix
0

Jag betalar 120 kronor för en timma, men då är vi två. Hon var 140 ifall man är själv. Jättebra. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Lorita
0

#28 privat lektion är om man är ett ekipage inne åt gången och för träning och undervisning Sen om hästen är privat eller en ridskolans det pelar ingen roll.

Jag har en tränare, var ett tag sen jag red för honom, han tar 300 kr för en halvtimme eller så betalar man 300 kr för en timme och vi är två i ridhuset och tränar för honom.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning