Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2140 ggr
lisette
0

ullared

ni som ska till ullared nu snart, kan ni inte kolla lite priser?

vill ha regntäcke och termotäcke i strl 125 och 135.

transportskydd.

vi planerar att åka dit i början av november nämligen, kan vara bra att inventera plånboken innan man åker…

tessa
0

Jag var där för ett tag sedan.. då fanns det väldigt gott om olika täcken - själv köpte jag ett riktigt tjockt vintertäcke för ca 450 kr, ett tunt fodrat regntäcke för ca 300 kr och ett stalltäcke för ca 200 kr. Det fanns täcken i alla prisklasser men man gör ju en bedömning av vad man vill ha och till vilket pris - inte ju alls säkert att det dyraste är bäst =)

lisette
0

nej ibland är det ju tvärtom..

såg du om de hade transportskydd?

när jag var där i dec förra året så köpte jag ett lila vintertäcke till tosan. 350:- überläckert och varmt. tror det hade 450 gram fyllning eller så. kanske likdant som du köpt? ;)

CarCar
0

Jag var där i fredags och då hade dom transportskydd, men kollade inte vad dom kostade..

Annette
0

Har de krubbor i Ullared? Jag skall dit på tisdag.

CarCar
0

#4 I fredags hittade jag bara så kallade "transportkrubbor" som man hänger fast med två krokar över en boxvägg eller liknande..

LinneaG
0

Lisette, ja ska dit den 27 oktober, antar att det är veckan innan, om ja kommer ihåg så kan ja kolla priserna, ja ska kolla på täcken själv så det borde jag komma ihåg =)

lisette
0

pärla linnea

LinneaG
0

#7 - ja ska skriva en lista på saker ja ska kolla på. Skriver upp att ja ska kolla priser också! =)

tessa
0

#2: När jag var där hade de en sorts transportskydd. - såg inte ut att vara särskilt höga eller kraftiga men givetvis billiga.. ;)

wewwa
0

Jag ska dit till helgen…

m'Lady C
0

Jag ska dit den 1e nov :)

Styvmor köper kläder till mig så jag ska försöka smyga in ett par nya ridbyxor okcså :P

wanda
0

hej ska dit på lördag ,säg till om ni vill jag ska kolla upp  något åt er. mvh wandaGlad

m'Lady C
0

Wanda kolla upp pris på grimma strl X-full. Samt om de har ngn kapson.

fridak
0

när jag var där 14/10 så fanns det regntäcken för 300-500.

såg inte om det fanns travsportskydd för det letade jag inte efter… 

#13 det fanns billiga nylongrimmor för 19,95 i X-full, såg inte om det fanns kapson, men letade inte efter det då…

m'Lady C
0

okie, tack frida :) Min lillkille har snart växt ur sin Fullgrimma.

lisette
0

#11 kläder? jisses, var glad om du hittar ngt gumman. när jag var där så hittade jag bara en massa oformliga tält. inget skoj alls när jag stått i kö för att prova.. *muttrar*

LinneaG
0

#16 - när jag va där köpte jag en del kläder. Köpte tre par jeans och några linnen =)

LinneaG
0

Någon som har kollat på den undre våningen? Ska vara elektronik saker där. Tror ni att det kan finnas plattång?

__iE
0

finns det säkert Linnéa..

köpte min plattång på Harald Nyborg, superbilligt ^^

LinneaG
0

Har de någon hemsida?

__iE
0

hm, ingen aning, ska kolla ^^

LinneaG
0

Tack =)

__iE
0

det hade dom --> http://www.harald-nyborg.se/templ.asp men vet inte var elr om den finns där ..

finns iaf hästgrejer där :D

LinneaG
0

Hittade inte, men de va rätt billiga på kattsaker =) Synd att det inte fanns i närheten bara!

__iE
0

okey, hittade inte heller platttången, men kan ta kort på min ngn dag- imon :)
hihi, ^^

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett foto på ett fodrat regntäcke som jag köpte på Gekås för ett tag sedan. Har inte testat det så mycket ännu men verkar vara bra. Kostade ca 400 kr har jag för mig.

Dålig färgåtergivelse på fotot tyvärr men det är svart och rött irl. Som en lite rolig grej så köpte jag också ett stalltäcke/termotäcke i omvända färger, dvs. rött upptill och svart nertill. Detta har jag däremot inte packat upp ännu =)

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Annars kan man ju vara så här läcker:

Kyss 

Alltihop fynd från Ullared. Förutom Yrla förstås Räcka ut tungan

Annette
0

Nu har jag varit där. Fanns inte mycket i shettisstorlek.Ledsen
Köpte kläder och en grimma på hästavdelningen. Handlade desto mer i resten av affären.Flört

lisette
0

#17 kanske olika leverantörer? för ajg hittade inte ett smack 

#27 värsta porrhästen.. *Fniss*

LinneaG
0

Snart är det dags, på torsdag åker vi från Bålsta. Kommer att ta rund fem eller sex timmar. Kommer vara nere vid Ullared sent på kvällen, har hyrt stuga att övernatta i och kommer gå in tidigt på fredag morgonen.

Vi kommer att vara fyra st som åker. Och Eve ska med, ska bli så skoj!!

Eve
0

Ja, det ska bli superkul :) En liten roadtrip med massa shopping., blir det bättre eller?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

tessa
0

#29: haha japp, superporrig!! Flört

m'Lady C
0

Sanrt dags för mig o styvmor o henens syster att åka! ska så köpa grimmor! Fullgrimman ahr bara 1 hål kvar nu!

LinneaG
0

Imorgon åker vi =)

lisette
0

ooh jag vill med.. får se om jag har ngr pengar över när allt är betalt… *suck*

LinneaG
0

#35 - jag har sparat och sparat, ska ju ha en helt ny garderob till Hades. Det enda jag fick med till honom var en grimma!

lisette
0

vad du är duktig! :d

fridak
0

jag var där för ett tag sen men ska kanske dit igen!! min moster och kusin ska dit i slutet av november och då kasnke jag får hänga med också….behöver inte så mkt men glömde lite grejjer trots att jag hade en lista med allt jag skulle ha!

LinneaG
0

Ni som har varit på Gekås (Ullared) kommer ni ihåg hur det är att betala med kort? Måste man ha leg eller kod?

Måste veta om jag ska ta ut pengar eller inte.

jen
0

#39 vad för kort?

med visa kort så brukar jag handla med kod

LinneaG
0

Ja undrar om man måste ha leg när man betalar med kortet på Gekås..

tessa
0

#34: ujuj, lycka till bland alla köpkåta, löneglada muppar.. ;) Hoppas du fyndar en massa bra grejjer, det brukar kännas bra efteråt.. =)

jen
0

#41  inte om du har en kodFlört

LinneaG
0

#43 - oki, tack! Bara det jag behövde veta =) Så jobbigt att gå runt med kontanter.

Börjar bli lite rädd, min lista börjar bli lite lång.

lisette
0

det är billigt linnea så det är nog ingen fara.. jag var med orolig när jag stod i kassan. vagnen var proppfull. det blev 2500 och jag stod med hakan på kassabandet för jag trodde det skulle bli mkt mer.

LinneaG
0

#45 - jag har lite och handla för, men antingen kommer jag handla för mycket eller så kommer jag inte hitta så mycket.

Men hästtäcken ska det bli iaf! Regntäcke, innetäcke och kanske ett vintertäcke. Kanske ett nytt träns, om det finns, en ny sadelgjord och sen saker till andra som de har 'beställt'.

Men du ville ha priser på regntäcke och termotäcke? Antar att det blir de jag ska ha så då har jag med mig prislapparna hem, då glömmer jag de inte =)

lisette
0

o transportskydd om de har! :D

kolla om regntäcket har ngn som helst fyllning så det inte bara är själva täcket är du jättesöt!

jag hoppas att du hittar det du vill ha och inte köper för mkt för det är aldrig roligt att överskrida sin budget.. jag brukar aldrig ha med mitt kort in på sådana ställen!

Eve
0

transportskydd ska nog jag kolla på :).. Så det kan jag kolla priser på åt dig, Lisette

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

LinneaG
0

Jag har med mig miniräknare! Så jag ska försöka att inte överskrida!

Lisette: du finns med på min lista nu! Regntäcke, termotäcke och transportskydd =)

lisette
0

hehe det är bra planerat linnea! :D jag tänker göra samma sak!

fy vad bra. tack till er båda!

m'Lady C
0

ByeByeSandy, så skanas det bara att miniräknaren lägger av när du kommit halvväg :) eller at tman trycker fel knapp :D

lisette
0

tror du inte hon har på mobilen annars??? *fniss*

LinaN
0

lisette…. min mobil beter sig illa har jag märkt… .den får bluescreen o det är itne ens windows på den!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

hehe dags att köpa ny vännen?

LinaN
1

mjoh, höll på att bli med ny mobil igår men pga min betalanmärkning fick jag itne det…… det finns en mening emd allt…. stackars flörsäljaren såg så olycklig ut, han hade ju i princip sålt en mobil precis ju…. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
1

köp en billig på blocket.