Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1107 ggr
lisette
0

snart är det dags

de har lovat storm över hela sverige. de sa på nyheterna imorse att den kan bli värre än gudrun… *suckar*

ser inte framemot det…

Lorita
0

Hästarna ska få sova inne i kväll, det känns annars lite tidigt att ta in dom då vi inte haft frost en ända natt hittills….

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Linda
0

Huvaligen!

Va 17 menar vädret med det, just denna helg när vi ska flytta och vara ute och packa ihop hela helgen?!morr!

Linda
0

Huvaligen!

Va 17 menar vädret med det, just denna helg när vi ska flytta och vara ute och packa ihop hela helgen?!morr!

lisette
0

det är kanske inte meningen ni ska flytta?

bubbelbubbel
0

oj då. det är ju inte bra. =/

LinneaG
0

Vi ska åka ner till Ullared ikväll, hoppas det håller sig!

lisette
0

dom sa faktiskt på radion idag att man inte skulle köra mer än nödvändigt.

en på jobbet var där i tisdags. ingen kö in och nästan ingen till kassorna. men där var mkt folk där inne och allra helst på barnavdelningen!

hur långt har ni dit eg?

bubbelbubbel
0

nämen neej lisette, ska det blåsa så mycket ? ooh ooh….

LinneaG
0

Jag har hållt koll på hemsidan och kameran, har inte vart någon kö på hela veckan. De flesta kommer efter lunch.

Vi åker från Stockholm, är ca. 47 mil.

__iE
0

usch jaa, hörde det också.. kanske man missar skolan tack vare det ;) ^^

[slo]
0

#7 konstigt, lönen kom först igår… ;)

MiaMaria
0

Ja här varnar dom är storm oxå, ska komma mellan 2 och 4 dm med snö under morgondagen. Känns som om vi här i trakten nyss gick igenom de här…

Thinka
0

Ja det lär blåsa kraftigt, måste plocka in alla lösa pinaler som fortfarande står i trädgården (så man slipper hämta dom hos grannen sedan, hihihi)

m'Lady C
0

oh great….. Jag o Daniel som ska ut och provligga sängar på jysk och åka till uddevalla! :/

Och om det är storm imorrn då, då vill iten jag at tha nska vara ute o köra till jobb :( han är ju taxiförare…..

lisette
0

#8 läs själv.. :D

#9 jisses, frågan är om det är billigare att åka dit än att köpa allt i en vanlig affär. det är 1000 i bensin tor!

#11 men man får barnbidrag/pengar för skolan den 20e.

#12 de varnade tom för att om man måste ut o köra så ska man vara välförberedd så man inte fastnar på en väg eller så.

#13 jag måste nog gå hem från jobb och börja plocka undan allt då… *fniss*

Faxlin
0

Hemskat irriterande. Vi ska ju åka och hämta shettisen på lördag. Hmm, du ser till och med vädrets makter är emot mig. Hur slåss man mt det ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

vem då? jag??? *gråtar lite* jag vill dig ju allt väl.. ;)

[slo]
0

Lisette, alla under 16 ja :p studiebidraget kommer ju först den siste i månaden ;) Gamlingarna får ju dessutom pengar den 17e eller nåt… Men tycker ändå det är värst runt löning.

Faxlin
0

#17: Japp jag vet att du vill mig allt väl. Men någon vill det inte. Den någon tar ju till och med vädret till hjälp. hihi
Men jag ska hämta shettis på lördag, så det så. Om jag så ska gå till Söderhamn dragandes med hästtransporten på ryggen. hihi

Audiatur et altera pars

PimTheGreat
0

#19 ha ha… du e för härlig

lisette
0

#18 studiebidrag, så heter det. får man inte det den 20e? det hade jag för mig… jo det är säkert värst runt löning, men jag var där den 20/12 dvs samtidigt som barnbidrag plus fyra dagar innan julafton och jag vart förvånad hur lugnt det var…

#19 hoho det där hade jag velat se! *fnissar vid tanken* det hade nog varit lättare att leda hästen. hur långt har du till söderhamn då?

jen
0

blåser det neråt Skåne nu? här regnar det som sjutton Ledsen

lisette
0

har det börjat blåsa hos er än? här är det oroväckande lugnt. typ som i stormens öga i "day after tomorrow".

PimTheGreat
0

men hur gör man med pållarna då????? Nu är de ute men vågar man ut med de om det e storm imorgón? Hur gör ni? Inne är de ju om nätterna men imorgon????

lisette
0

funderar med på det. jag kan ju inte köra hem från jobb heller för att ta in dom. och ngn granne är inte hemma.

släpper jag inte ut dom så lär de banka hela dagen.

lisette
0

ska ivf se till att fylla upp med vatten till hästarna så det klarar sig ngr dagar och även där inne.. hatar att vara utan vatten. lika bra att förbereda sig.

sen blir det kanske inget oväder utan smhi slår på stora trumman för ingenting..

jen
0

#24 ja, det vet jag inte hur vi ska göra ännu. Men blir det både regn och blåst så får dom nog vara ute en liten stund bara….

PimTheGreat
0

#26 kan ju hoppas att det inget blir……… Gillar inte sånt här. Har ju inte hästarna hemma heller. Lite svårare att ha koll då, men TopGun bor vid stallet…hon har säkert koll

lisette
0

suck, skulle ha hållt min stora trut stängd. gick itne mer än ett par minuter - sen började det spöregna…

lisette
0

suck, skulle ha hållt min stora trut stängd. gick itne mer än ett par minuter - sen började det spöregna…

Faxlin
0

#21: ca 10 mil har jag. Så kanske hade det varit lättare att leda henne hem. men tänk vad trött hon skulle bli i sina korta ben då.;-)

Audiatur et altera pars

Lina
0

Jag älskar när det är storm. Perfekta hinderbyggaren i skogen;)

AusaBausa
0

Än är det lugnt i nordöstra Skåne men hur ser det ut i resten av vårt avlånga land??? Känns lite som lugnet före stormen här..kusligt lugnt, hrm!

Tog in hästarna för första gången för natten sen maj månad o de var faktiskt glada. Sprang nästan in. Är det blåsigt i morgon bitti står de inne med MKT mat.annars får de väl ut med sig igen.

Struten
0

om de blir riktigt oväder kanske man slipper fa till skolanOskyldig

CBA
0

Jag hoppas verkligen att alla som blev drabbade av Gudrun skonas!!

Hoppas ni alla klarar er utan skador och får ha el och vatten kvar utan avbrott! *håller tummarna*

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[slo]
0

Här blåser det inte så farligt, duggregnar… Så än är det lugnt :)

Wanilj
0

läskigt… stormen ska komma nu ikväll/natt… jag lär sitta nattvak här ute!!!

[slo]
0

Kanske ska lägga till att det gäller några mil söder om Göteborg, för dom som missat att jag härjar här några dar till Flört

Sehvrin
0

Här i Linköping är allt lungt (förutom att det är tentakravall då Flört men det är inget vädrets makter rår över) Typiskt att det ska komma en storm precis den helgen jag ska hemhem Fundersam min syster kommer hem några timmar tidigare än vad jag gör, men mamma har förbjudit henne att ut och köra med pållarna…..

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

SarahPeace
0

Här kommer det väl bli översvämning :-O , har regnat unge fär ca 5-6 dagar i typ sträck nu och snart är vattnet över vägen ( har en lite sjö) ,,,

bebbe
0

Fortfarande lugnt, nu ska jag sova, god natt

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Vi får väl mest regn och lite blåst i morgon antar jag.

jen
0

såhär har det varit i snart en vecka nu…

bubbelbubbel
0

här regnar det massor, blåser endel, men inte så mycket, men det kommer väl kanske..

lisette
0

#33 i min del av nordöstra skåne så blåser det för fullt. låg ett träd över vägen när jag körde till jobb. sambon flyttade det.

hästarna står inne idag, har slängt in en himla massa hö till dom. funderar på att sticka hem tidigare om det börjar blåsa ännu mer. de verkade faktiskt nöjda med att få stå inne. de känner ju av vädret.

Thinka
0

Här är det lugnt…regnar , "normala" höstvindar. Pållarna får gå ut, men förbereder för en snabbt insläpp, ifall vinden ökar i styrka( när jag tog in hästarna igår kväll var dom totalt genomblöta, Nicole fick på sig sitt fleecetäcke + en gjord, hon såg ut ungefär som ooh kolla på mig, jag får som dom andra. När jag nattade dom så satt täcket kvar lika fint med gjord o allt. Klädde ju givetvis av henne, synd att jag inte hade kameran med mig!)

MiaMaria
0

Oj, missade den här tråden, gjorde en ny här