Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1528 ggr
RubHel
0

Inackoderingsstall eller konvalescensstall?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, man kan ju börja undra.

Det har hänt mycket i det stallet där Astra står och det känns som att varenda häst som står där åker på ett eller annat.

Under ca 2 veckors tid så har en häst (Kepson för er som vet vem det är) blivit sparkad och fick en spricka i ett framben och står nu i hängmatta på Ulltuna och ska stå där i 6 veckor.

En annan fick akut fång i måndags och ska stå i box i  4 veckor med gipsade framhovar. Svarar han inte på den här behandlingen så finns det inte så mycket mer att göra. Han har haft problem med fång förut. Så här hålls alla tummaran som går!

En tredje fick kolik i onsdags.

Utöver det så har vi ju Astra som det har varit mycket krångel med, nu senast så har hon varit varm och gallig i vänster framkota sedan i måndags. Men hon kändes väldigt fin idag som tur var, får hoppas att det har gått över nu!

Det står en häst som är utdömd i stallet.

En har farit in och ut på Mälarkliniken pga sina ben och han har pålagringar.

Annars är det väl inte så himla mycket mer… Dom andra hästarna är väl helt okej. Det är en häst som är gallig i ett framknä och i haserna men som inte är halt och veterinären säger att det inte ska vara någon fara utan att det bara är att rida på som vanligt. För han är inte halt eller nåt sånt.

Så ja, har jag hamnat i ett inackoderingsstall eller i ett konvalescensstall? Hoppas all otur och olycka snart är slut.

Maja
0

Usch, då, vilken otur ni har! :( Otursstallet!

Och stackars Kepson, ge honom en puss på mulen från mig!

JMax
0

Oj vilket otursstall…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Yessica
0

Nämen vilken otur ni har i stallet, och stackars stackars fina Kepson! Hoppas han blir bra!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

gejsa
0

Känner igen kepson men vem äger den?

En spricka i benet fram fick ju Gobban med och han behövde bara stå i box några veckor. Men veterinären trodde aldrig att han skulle bli ridbar. Vilket han ju blev och har inte ens haft problem av det efter det.

joooossan
0

Memen oj! Här kan vi snacka otur! Hoppas alla hästar blir på bättringsvägen!

Efter regn kommer solsken..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

RubHel
0

#1 Nja, det vågar jag nog mig inte på. Det är i stort sett bara hans ägare som får pussa honom på mulen. Dom andra riskerar att bli av med näsan :P Men jag kan klappa på honom nästa gång jag träffar honom.

#4 Det är en av mina bästa kompisar som äger honom. Louise heter hon.
Det är läskigt med sprickor. Men snart är den mest kritiska tiden förbi tror jag. Nu kan han åtminstone inte lägga sig ner, för det är ju när hästen ska upp igen som den största risken för att benet går av är.

#2, 3, 5 Jo det har blivit ganska mycket på senare tid. Får hoppas alla blir friska och krya snart!

Maja
0

#6 - Hihi, okej. En klapp blir lika bra! ;)

Alex
0

Inte trevligt. Har ni en tomte i stallet så hota att slänga ut honom! Kan hjälpa. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

#8# Man ska ge tomten gröt. :) Säkert därför som han är arg och fixar så hästarna blir sjuka ju.

Alex
0

#9 Näpp, inte i alla stall. Tungan ute Där jag var och jobbade satt det en tomte på en hylla i ett hörn, och en period när nästan varenda häst var sjuk eller halt så hade min chef hotat att slänga ut tomten, och då vände det och blev bättre. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

#10# FörvånadFlört