Ridlägerjobb
Är det nån här inne som jobbat som ledare på ridläger? Dvs en sån som bara hjälper till, kanske jobbar i stallet mm
Vilket ridläger? var det kul? Vad fick du för ersättning mm?
Jag är lite sugen till sommaren :)
Vad menar du, en ledare på ridläger, eller en som bara hjälper till lite i stallet och så? För mig är det olika saker nämligen, en ledare är för mig en som har hand om barnen, leder ridturerna och lektionerna och har fullt ansvar för allt, om man säger så.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
För mig är det inte olika saker… kanske är olika på olika ställen! Det jag menar är en sån som hjälper till med hästarna, går fram och tillbaka till hagarna, mockar, leker på kvällarna, står i kiosken, kanske rider först på nån utetur i skogen, hjälper till med sadling/tränsning mm…
Hoppas det klargjorde!

Jag har fått varit "ledare". Skulle ha 6 veckors praktik och då gjorde jag det på en sommar där det var ridläger. Jag fick faktis stå lite bland dom högsta hönsen =P
Så jag var med och bestämde vilka hästar och vilka som behövde extra hjälp med något. det var riktigt kul.
Men roligaste var alla barn. Det kom alla olika åldrar och alla var strålande glada att få åka. Mycket kramar och tackande ifrån både barn och föräldrar.
Det var faktis den sommaren som gjorde så att jag ville utbilda mig till ridlärare. och ja, nu står man här med halva foten åt den riktningen =)
Jag har faktiskt sökt, hoppas att jag kanske får svar på något svar. Tror dock inte det… :(
Ingen som vet nåt om var ersättningen brukar ligga?

om man är utbildad så skall man inte gå under 95/timmen. men då är man som hästskötare.
Men om du inte är utbildad så kan jag väl tänka mig att det ligger runt 80.-/timmen.
Jag har jobbat som ledare på travskolan, då både i lägerform, dagsläger & helgkurser. Jag har varit både ansvarig, stått för all kontakt & planering och bara varit med som hjälpledare/ledarassistent. Ersättningen har varit väldigt variterande. Har fått allt mellan 500 & 5000 Beronde på mina uppgifter & antalet barn.