Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 2522 ggr
reddie
0

Min ädla springare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varje dag kämpat med tallkvistar, barr och rönnbär som är intrasslat i manen på Reddie. Så i förrgår åkte allt av.
Vad tycker ni, är det Ok eller ska jag få ångest. Har fortfarande kvar den 30-40 cm långa flätan som kan limmas på i nödfall :-)

sunglasses
0

Jag tycker inte du behöver ha ångest=) Har ju en ganska kraftig hals så jag tycker det ser bra ut! Har du några före foton?

bubbelbubbel
0

risken att det ser värre ut efter att du slitit med en massa barr var ju rätt stor, så jag tror du gjorde ett rätt bra beslut, på detta sättet kommer han få en fin man till våren :)

Wanilj
0

lättskött!!! kom att tänka på när vi skulle snagga dibs…he he he!!!

Fråga Miamaria hur det gick!!!

Men han blev snygg igen efter ett år!

reddie
0

Så här såg han ut innan…

LinneaG
0

Tycker att det såg normalt ut, alltså inte konstigt. Om du skulle ångra dig så växer det ju ut igen!

mazze
0

Stubb är finfint! har funderingar på att stubba gumman. Hon är så fin i stubb.

elin
0

de blev fint ändå!
Men jäsiken vilken grov hals han hade :O

/Elin

emsems
0

tycker det är fränt med stubbman! men om jag var du skulle jag nog försöka fixa pannluggen så den passar bättre till manen.. tunna ut och korta av lite, så den blir rak.. =)

E_hjo
0

Ingen ångest här inte ;)

gejsa
0

Halsen ser väl rätt så normal ut. Det beror väl på hur man står och fotar. Men däremot ser det ut att vara väldigt lågt till taket. Är det inte det? Men det kanske är samma där, att det ser så ut beroende på hur man fotar.

lisette
0

*Gråter blod* en häst och framförallt travare ska ha lååång man. jag är en sucker för långa manar… men finns det inget annat man kan göra så… :D

E_hjo
0

#11 Men det är ju mkt roligare att se en travare med tex ryckt man för det verkar ju inte vara så vanligt =)

lisette
0

ska fixa fram en bild på samma häst med rykt man. vänta lite…

lisette
0

här har vi tosan med kort man, en otroligt vacker tös…

mazze
0

Tycker han ska ha kvar pannluggen! Lite vildvuxen kan man väl få vara? dessutom är det snyggt med lång pannlugg till stubb.

Eve
0

Det var faktiskt jättefint : tycker också om långa manar, men det där var snyggt.

fast om någon hade klippt Lykkas man så hade jag gråtit blod..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

ew
0

tycker de blev jättebra!!

SarahPeace
0

Blev ju jätte bra :D

Molly hade oxå lång man förut, men ja jag klippte av en bit : P

Så här såg hon ut från början ; D(lite konstig bild men den var bäst om man ville så mannen : P )

SarahPeace
0

Så här så hon ut ett tag - >

Alltså lång mann ,men med rakt slut .

(dock så hade hon sprungit o härjat när jag tog bilden så hon har typ halva mannen på andra sidan ; D )

SarahPeace
0

Så här ser hon typ ut idag : ) , ja tycker iaf bäst om denna längd på hennee  : )

(Dock så är bilden något gammal så mannen är väl typ 1 cm längre iaf : P , , o hon är något finnare i hullet o musklerna nu, hihi )

reddie
0

#8 rak pannlugg tycker jag är bland det fulaste som finns. Jag brukar tunna ut den men den ska få vara lång. Den är lite krusig så den ser "fluffig" ut.

NinaToy
0

#21# Jag tycker det är fint. :) Han ser mer ut som en tävlingshäst nu. :P Före klippning på denna bilden. (LÅNG MAN)

NinaToy
0

Efter bild, och ja, jag ångrar mig. :P Har någon något tips på hur man får halvlång stående man (ej stubbman) att ligga ner? :D

lisette
0

nina, du får nog låta den växa…

sunglasses
0

#23 Det finns hjälp=) Huvor eller vad man nu ska kalla det som gör att manen ligger ner, du kan ju använda det före tävling eller liknande när du vill att han ska va extra snygg… Det är som ett täcke fast den är bara på halsen, fårstår du vad jag menar för nått?

lisette
0

de här "snygga" som finns på hööks eller börjes menar du som gör att hästen liknar en utomjordling? ;)

manen växer ju ut relativt snabbt faktiskt.

MiaMaria
0

Jag tycker det blev bra, växer snabbt ut igen.

Haha Wanilj, det va roligt de, och ohhh så bra det blev *host harkel* Vanlig sax och jätte tjock man. Här är en bild, men det har förvisso hunnit växa ut en hel del här men de syns iaf hur oojämn den är *skäms*

MiaMaria
0

Ninatoy - När den har vuxit ut en bit så kan du rycka den så den blir tunnare, den lägger sig snabbare när den är tunnare. När du sen har ryckt så lägg en blöt handuk över manen så manen ligger på den sidan den ska va för då tynger handuken ner den. Kan behövas upprepas några gånger dock..

lisette
0

#27 hihi ser nästan ut som om det är en unge som varit framme med saxen.. ;)

MiaMaria
0

Jo det såg verkligen ut så, tur att de inte finns nå kort sen han va nyklippt iaf… Men så går det när man får löss =)

m'Lady C
0

Jag har funderingar på at tkapa Harrys man totalt….. Efter en sommar emd en manätande ponny…. *nodge nodge Brago^^* och ett senbete med kardborrar så har Harrys man lidit svåra nederlag……Ömsom jättetjock man, ömsom tunn och stripig, ömsom lång och ömsom inte mer än några hårstrån som sticker upp ur mankammen.

Däremot så tänker jag nog bara klippa bort det som är allra längst o spretigast och vänta p åatt resten ska hinna växa ifatt….. önskelista till jul;

10l foxfire pälsglans för man o svans….

just ja, han ahr ca 500 kardborrar ltiet varstans i svansen också, samt så har ah nkorkskruvar i svansen ^^

SarahPeace
0

#31,   Foxfire pälsglans är bäst ; D

EddaM
0

Jag tycker att han såg maffigare ut i stubbman. Inte så travar lik. Min lilla skrotta har man o lugg så det räcker o blir över o hon är bara 2 1/2 år. Men så e hon en nordis oxå=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

mazze
0

#21 Håller med dig fullständigt…

reddie
0

Kul att ni gillar Reddans nya look. Börjar vänja mig vis den. Känns som stubben passar hans personlighet lite bättre, lite tuffare kille ;-)
Ang. grov hals, han är ganska grov för ett varmblod

#33  Vilken lugg - urläckert!

lisette
0

#31 hörru harry är inte ett dugg bättre. mitt hjärta har kortare man lite varstans! lika barn leka bäst…

k-lina
0

Jag tycker det blev bra :)

Faxlin
0

jag tycker det vart bra. Jämt och fint såg det ut. Men liksom lisett så älskar jag lång man.

#33: Förälskad, ja man kan inte bli annat när man ser sådan man och sådan lugg. Det är saker som gör mig kär. ;-)

(gissa om jag grät när dottern klippt Dixis man med ca 15 cm. Hualigen)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Eve
0

Ibland vill jag klippa lykkas man, och ibland inte… Den är vacker, men väldigt jobbig att sköta.. Tror att hon skulle bli riktigt snygg i kort man

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

NinaToy
0

#39# Hade det problemet med min förra ponny också, han hade jättelång man så kapade jag hela och det blev riktigt fint faktiskt. ;) Det är nog jobbigt att borsta ur lerklumpar ur kort man. :P Här kommer en bild från när han hade lång man… :P

NinaToy
0

En till… :P