Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 899 ggr
Anna
0

Godmorgon 21/2

Godmorgon!

Jag vaknade precis av att syrrans ena katt kom och väckte mig.

Ska duscha strax, sedan fixa iordning mig och äta frukost. Packa ihop mina grejer osv. Vid lunchtiden ska vi (syrran, hennes sambo och jag) åka ner till lilla Virserum igen (där jag bor), semestern är över för min del. Så de stannar väl hos oss och fikar kan jag tänka mig och sedan när de åkt ska jag packa upp, fixa bilderna från den nationella hoppningen förra lördagen samt försöka plugga franska.

Trevlig dag!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

bebbe
0

Go morron, i dag var jag inte glad åt snö, nu är det så halt på vår gårdsplan att jag fick skotta och grusa för att komma ut på vägen,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Maja
0

God morgon!

Jag ska snart åka ner till stan och gå till AMS för ett eventuellt sommarjobb. Sedan ska jag nog åka till stallet.

Surviver
0

God morgon!

Jag sitter och väntar på en kompis som ska komma hit med hennes hund som vi ska vara hudvakt åt i helgen. Sen ska vi gå ut på långpromenad i solen med hundarna.

bubbelbubbel
0

idag måste jag göra nått, blir tokig av att ligga hemma instängd och sjuk, nu skiter jag i mitt snorande och….gör nånting!
vad har jag inte riktigt kommit på, men det tar jag när det är dags. :)

gejsa
0

Godmiddag! I dag ska dottern och jag med grannen rida i ridhuset igen. Ska bli så mysigt.

I går red vi ut med hundarna (vet inte om jag skrev det i går) och det gick kanonbra. Skrattande

Alex
0

God middag får väl jag också säga… Vaknade vid sju av en hund som absolut skulle bli kliad och vid halv åtta skulle han ut. Kunde i alla fall lägga mig en timme till efteråt, innan Elias skulle upp och till jobbet. Jag får nämligen inte ligga kvar i sängen när han åker, då gnäller och ylar han och blir allmänt orolig (hunden alltså, inte Elias). Men bara jag är uppe så är allt lugnt, då kan han ligga och sova utan problem. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#6 - Haha, jag som trodde att Elias gnällde!

Det blev inget stall idag. Bussarna ville inte att jag skulle komma hem tror jag. ;)

Alex
0

#7 Ja det kan väl hända det med i och för sig, men ylar gör han inte så ofta. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

#8, hade varit otroligt roligt om det var elias som ylade, och inte hunden :P

Alex
0

#9 Hahaha vette fan om jag hade tyckt det om jag ska vara ärlig ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

#10, jooo, men kom igen nu, lite kul hade det väl ändå varit ? ;)

Repoort
0

God eftermiddag
Har nyss kommit hem från min mamma, vi tog sparken och spurtade dit på kaffe. Är bara ca 1½ km och idag är det vart ,-2,5 grad bara, tyvär blåser det lite.

Gissar att det blir ridtur efter maten och melodifestival i kväll

gejsa
0

Nu börjar det snöa lite smått. Skrattande Vi har precis kommit hem från ridturen i ridhuset. Nu ska det snöa i ett dygn enl SMHI.

Fille var inte så där jättebra i dag. Han kändes lite stel och var inte alls lika villig på tölt. Han hotade att lyfta flera ggr, slog med svansen när jag försökte få upp en bra galopp. Så jag antar att det inte var hans dag idag. Grannen fotade och filmade får se när dom skickar över det om det är något att visa.

Maja
0

#13 - Jaaaa! Bilder! :D

Äsch, vissa dagar vaknar hästarna helt enkelt på fel sida. ;)

gejsa
0

Haha vi får se om det blir några foton. Måste se hur dom blev först.

Denna kommentar har tagits bort.
Maja
0

#15 - Äsch, någon bild blir det nog! :D

joooossan
0

God morgon!
Idag har jag ridit lite dressyr med Dite :) Provade alla grejor jag köpte på gtb horse show ;) Annars har det inte hänt så mkt, just nu håller jag koll på en banankaka som står i ugnen :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Zaphix
0

Idag har jag världens träningsvärk i rygg och bmage sedan dressyrträningen igår.. Usch.

Tog mig iaf ut till hästen. Red ut på äventyr, hästarna blev livrädda för att det knakade och brakade i skogen. Vi trodde det var älgar, så jag hoppade av och ledde min häst och stallkompisen satt på och skrek åt älgara att försvinna.. Kom en bit framåt, då såg vi att det bara var två män som eldade.. Pinsamt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jackiejohn
0

god kväll!

Dagen har inte vart nån höjdare här precis :( vakna halv 7 o hade ont i magen som bara tusan! har haft så hela dagen (livmoderskramp, får det när ja har mens) sen nu i eftermiddag när hästarna skulle in halk mitt sto o slog undan mina ben men som tur va ramla ingen av oss helt :) nu sitter ja här o har inte så ont i magen längre tack vare alvedon :D

Thorsson
0

God kväll!

Jag sitter vid datan här med ett rätt dåligt humör.
Rätt bra dag ialla fall, har tvättat lite och sedan ridit hästen. Han kom och mötte mig i hagen och jag stog och kliade honom innan jag satte grimskaftet om halsen på honom. Äntligen så stannar hos mig eller är villig att fångas! Jag insåg även i stallet att jag inte har några broddar kvar och att jag måste köpa det… suck*

Skrittade bort iaf mot grusplanen lite försiktigt med en helsnurrig häst, jag fick lägga bort spöt som jag skulle testa att rida med. Han var jätterädd för det. Men lugnade sig och blev avslappnad så fort jag hade lagt bort det. Han arbetade på fint och sedan var det dags för den stora finalen. Vi skulle trava i vänstervarv. Men jag fortsatte att prata lugnt med honom och fick en jättefin trav i v. varvet när jag fått sakta in honom rätt mycket och ofta! Sökte sig framåt och neråt med så jag är helt nöjd. Idag ville han inte i högervarvet men efter några försök så gick han lugnt där med. Galoppen vill jag inte ens försöka med när det är så halt ute.. Usch, han vill ju ändåså inte ta vänstergaloppen, hur stora hjälper jag än ger honom :(

ikväll ska jag bara diska lite och sedan duscha innan det blir sängen. Imorgon blir det upp tidigt och ta emot nytt hö. usch..

lisette
0

god kväll.

vet inte riktigt vad jag gjort idag faktiskt. tiden har gått ändå, ganska lustigt!

jo, jag har varit iväg på utställningen i n.åsum där ausabausa ställde ut sina tre småttingar, sen hem, mocka och lite sånt.

snart är det melodifestivalen.

Invisible
0

Hmm, jag fick nyss höra hur dum i huvudet min häst är eftersom han sparkade en person igår.. :S

bubbelbubbel
0

har precis bakat klart mina bullar. :)

AusaBausa
0

#22 inte så kul när sånt händer..

Fick en gång höra att OM min häst tänkte sparka hennes häst skulle människan sparka huvet av min!!!! Vuxen människa som säger detta…jag bara gapar o får inte fram ngt… det var vid ett hopasläpp som hon sa detta o min Ludde gjorde absolut inget som kunde oroa henne..

I dag har jag varit på utställning o jag var nöjd o supernöjd. Kefir fick hela 41 poäng o Kelda 40p Keso var superduktig för o vara första gången på utställning men fick  36 poäng. Lite snålt men vi kommer igen…efter utställningen lämnade vi honom hos fodervärd så nu står han i Näsum ihop med en liten vit arab. Gick bra o släppa ihop.

Ev ska min delägarhäst komma hem o sällskapa m Ludde lite o stona går ner t en del av sommarhagen redan nu..

Invisible
0

#25 Antar att du menar mig ? Flört

Men personen hade helt sig själv att skylla. Börjar man flaxa och tjoa bakom en häst man inte känner, och TROTS att ryttaren (jag) säger till personen att sluta, bara fortsätter, får hon helt enkelt skylla sig själv..! Jag kan ju lägga till att han är något bakrädd också. Och sedan kommer hon  dagen efter och påstår att hästen är dum i huvudet och borde gå till slakt osv.. Patetiskt! Det är nästan så jag känner att det är rätt åt henne..

Som tur är klarade sig personen med "endast" en svullen arm.

AusaBausa
0

#26 ups ja det gör jag ju..

ja det var ju inte vidare smart!  ja då får man faktiskt skylla sig själv lite o lite väl magstarkt när ngn säger så om ens häst när det den gör är rent naturligt= skyddar sig själv:-)

Invisible
0

#27 Precis min åsikt! Men hon fortsätter gaggla om att han har en propp i huvudet osv osv.. Okunnighet och dålig hästvana enligt mig.