Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 588 ggr
Lyrik
0

Hagar?

Skiljer ni på vinterhagar och sommarhagar?

I nya stallet gör vi det, sommarhagen får vila nu.

I det gamla stallet (Surmulen, känt i både TV, radio och press pga stallgubben Hemlis) fanns det en regel att från 1 juli-15 augusti skulle alla vinterhagarna vila och INTE användas. Men det sket de flesta i, även stallgubben själv.

Sehvrin
0

Vi skiljer inte på vinter- och sommarhage. Däremot ökar/minskar vi hagarna efter behov och de små hagarna används mindre på vintern för att de inte ska belastas så hårt

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Yazmine
0

Nej ,men jag försöker att inte använda den hagen som dem går i på vintern så mycket på sommaren.

Luthien89
0

Vi har två vinterhagar, håller på att bygga en tredje, där dem får gå när dem börjar tranpa upp sommarhagen brukar bli början av december, så får sommarhagen vila till början på juni då dem släpps på bete. Skiftar mellan dem tre vinterhagarna så dem inte blir alltför upptramapde..

Lyrik
0

Min pålle kommer inte att gå i sommarhagen vid stallet, utan han åker till sin sommarhage i juni, där han går med 4 kompisar.

reddie
0

Eftersom jag tar hem min häst hem till mig på sommarbete så står hans hage tom från Juni till mitten av september

Lyrik
0

#5 Lyrans med. Står tom från juni till 1 september ungefär. 2 stora sommarhagar, större än den vid stallet. Billigare hyra, betalade 800 kr för 2 mån, de dagar jag ej kunde åka ut, togs han om av mina kompisar.

lisette
0

vinterhagen har stått hela sommaren till min sambos förtret. för han förstår itne varför jag hade dom i grannens hage.