OT. Varning för Livsprognos.se
Alexej 09-02-17 13:59
OT. Varning för Livsprognos.se
Stor varning för Webbsajten Livsprognos.se som har på kort tid blivit ett av Sveriges mest anmälda företag. Massor av konsumenter känner sig lurade av bolaget som påstår sig kunna räkna ut hur gammal du blir. Min dotter åkte på det igår. Hittade länken nånstans och sedan var det typ bara starta. Hon trodde det var mer en skämtlänk, lite frågor om motion och så. Idag fick hon en räkning. 249 kronor!!!
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=464876
Varna gärna för det på era sajter! Tydligen finns Reklam för Livsprognos.se på många sajter som Lunastorm och Facebook.

Man blir så irriterad, de gör ju det med mening! annonserar på bl.a. ungdomssidor och ser till att personen ifråga tror att det är gratis el. en kul skämtgrej, blit så trött…
Har varit inne på likande sidor (om det nu inte var den, kommer inte ihåg så noga) men läste man det finstilta så står det att det kostar.
#0 - Fixade länken! =)
#2 - Japp, det finns en flik med priser på livsprognos.se! Tyvärr ser inte alla detta, eller så är det barn som leker. :/

de som har livsprognos.se har flyttat till österrike.
#0 de bodde i gula huset brevid äckliga gubben…

WHAAAAT??!!
Sant?

den gick jag på ;) blev mäkta paff när jag såg räkningen nån vecka efter jag gjort testet 
jag ska iaf enligt dem bli 87 år ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#5 ja det är klart det är sant. det var ju hon som köpte islänningen.
#6 gjorde du? betalade du?

#7 jupps, jag betalade, står ju på hemsidan att det kostar (när jag kollade i efterhand), inget som jag la märke till när jag började testet.. så dem har minsann lindat in det tycker jag ;)
behövde man inte betala? :O

#8 nej, hade du ifrågasatt fakturan hade du inte behövt göra det. många som gjort det.

#9 jasså, ja.. synd att jag inte visste det tidigare ;) detta var för säkert för 1-2 månder sedan nu, så jag har kommit över det ;) men har lärt mig en läxa, gör aldrig några test nu innan jag vet att det är gratis ;)
Barn som går på det…. tack jag är 52.
Men jag har inte betalat! Fick faktura som jag direkt försökte svara på via tel, men det gick inte…. så jag krafsade ner en invändning på baksidan på fakturan och skickade tilbaka.
Jag ska i alla fall bli 84,5 år. Undrar om jag har haft råd att gå i pension då?

Jag har också gått på det i tro att det var gratis och på lek. Jag skulle också bli 87 år - känns det igen #6 ?
Jag betalade dock bara för att få det ur världen och lovade mig själv att aldrig gå på nåt sånt igen.

Fick ni inte lämna HELA personnumret?