God morgon 18/2
God morgon!
Hur står det till idag? Vad ska ni hitta på för kul?
Jag ska till skolan vid 10 och sitta och plugga med två tjejer i klassen. Sedan ska jag hem och plugga igen. Tenta på fredag, så då får ni hålla tummarna för mig! =)

God morgon, dagen har börjat bra för mig, ryggvärken har övergått till lite molande nu, vi hade - 11 grader i morse och vattenslangen var frusen trots att den hängde i källaren, så det var bara till att peta in den i torktummlaren för att tina, så nu får jag tvätta hela tummlaren inuti
.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
God morgon. Jag har vart uppe sen halv åtta. Av ingen anledning alls. Inget mer planerat än stallet idag… Nu ska jag dricka kaffe och äta kaka!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 hahahaa du torktumlade inte slangen??? =)
jag har en dålig dag idag med. vet inte varför, men är inte på humör.
ska rida när jag kommer hem.

God morgon!
Mina planer för dagen är inte så stora, är inlagd på BB pga att vattnet har gått. Så nu kniper jag och hoppas att den lilla tänker stanna minst en vecka till! Tack gode gud för mobilt bredband ;)
*** Kärleken övervinner allt ***

#4 ja tur är det, för vad hade vi gjort annars?
;)

Just nu kikar jag på Larz-Kristerz på Tv4… De är ju för söta ;)

Jobba :) Sen i eftermiddag tänkte jag åka och hälsa på i mitt gamla stall =)
//Mickan
jag har nyss vaknat, med en täppt näsa och ett huvud som känns som en balong.
plus att jag drömde att jag skulle föda barn, på jobbet!
så sjukt! folk var överallt och tittade och jag blev förbannad och kastade en tejprulle (??) på någon som vägrade flytta sig.
hm, men det kom inget barn, haha!
Jag ska förmodligen rida Draumur lite senare och ikväll är det lektion på ridskolan som vanligt. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Tezzie jag håller ihop tummarna så hoppas jag du håller ihop låren
. Jodå Lisette det gjorde jag och det gick jättebra, vad skulle jag annars göra? hästarna måstr ju ha vatten.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
God middag! Mulet o mga minus(-13 när jag körde till jobb o dagis vid 7)Hyyy så kallt..
Smart Bebbe! Ska jag minnas nästa gång slangen fryser;-)
I dag ska jag direkt opå utvecklingssamtal på Tindras fsk o se hur hon sköter sig..
Ska sen ha min delägarhäst ikväll då fodervärden skulle iväg.
Länge sen sist så det ska bli kul o träffa henne…gammeldamen…
Mina hästar hemma får väl stå för mörkret har väl lagt sig innan jag är hemma från Gyetorp.
Sen blir det till o umgås med familjen..passa på nu för nästa vecka har jag "lite" fullt upp, hatar det redan även om det är spännande saker som händer så vill jag helst vara hemma…
Bara 3 dagar kvar till utställning, tjoho!
Ha en bra dag alla…
Glömde ju tezzie, knip ihop;-) Kram Åsa

God morgon!
Ska snart ut till hästarna, blir nog ett dressyrpass med Dite idag :) Kanske att Stjärnfall får följa med, bros på klockan lite..
Annars ska jag ta tåget vid 5 för att åka upp till en kompis i Borås. Imorgon åker vi vidare mot göteborg horse show! ;D
Josefinejumpforjoy.blogg.se

God middag!
Jag har haft en softardag hitills, tittat på skidskytte. Det var spännande men tyvärr ingen svensk medalj.
#4 Hoppas verkligen att det kommer gå bra och att den lille bestämmer sig för att stanna ett tag till. Att tvingas in till BB och sen ligga kvar där är inte en höjdare.

Vi får hoppas att bäbisen vill stanna kvar i tezzies mage så länge som möjligt.
Själv har jag jobbat klart för dagen och sitter med en äggmacka och kaffe. Bara -6 grader så idag kan det nog äntligen bli en ridtur.
Ska snart hämta dottern på skolan så får vi se vad det hittas på i eftermiddag.

#4 Hoppas att bäbisen stannar ett tag till i magen =)
Idag har jag varit i stallet och ridit. Det var så underbart skönt att få rida ut med någon och låta hästarna springa av sig lite 
Ikväll ska jag iväg till en vän o fika o prata lite skit ….
Jag ska strax iväg och rida min nya tränares häst och vara sällskap till min kompis. En bauta häst, vet inte hur jag ska ta mig upp.. Kom mer bli spännande, min kompis rider en galen unghäst och jag på en ruskigt stor häst jag aldrig ridit..
Ikväll ska jag iväg och rida foderhästen i alla fall. Ska rida ut, antagligen blir det bara skritt, får se.

Men tezzie måste inte babyn ut om vattnet gått? Eller har inte allt gått?
I dag har vi varit ute och ridit med grannens isisar. Vi var 4 isisar och så Gobban. hihi Men det gick jättebra. Och varje gång vi ska rida hemåt så vägrar Fille att gå hem. Han vill också gå in i deras stall. Han gillar deras "nya# islänning som är 13 år. Tycker om att tölta i fatt honom och helst rida förbi och visa sig stor.
Sedan tog Elin och jag sparken och våra 4 hundar och lät dom springa lite. Gick inte så där jättebra. Jag tror jag nästan stukade? lillfingret. Så nu kan jag knappt röra på det. Och jag som även använder det när jag skriver.

#18 Vattnet har gått (eller går väl fortfarande) men det fylls på nytt hela tiden och jag mäter mängden med Ul ofta, så att så länge h*n väljer att stanna kvar är ett stort plus!

#19# Haha så lite man vet. Så det fylls på också. Hade jag inte någon aning om heller. Håller tummarna att allt går bra iaf. Kommer du att få ligga kvar tills du föder nu eller?
Lycka till Tezzie!:)
Idag har jag varit iväg till veterinären med katten han blev kastrerad, idmärkt och vaccenerad:) och sen åkte jag med min pappa och storhandlade:).. han är så snäll som skjusar runt mig när sambon jobbar hähä:P.. Hästen får vila idag, ska till henne imorgon bitti hoppas rolen lyser så som den gjorde idag:)..
Ha det bäst allihopp!

Har haft slapp skol dag i dag spelat badminton hela dagen sluta halv 2 :D red när ja kom hem o gud så härligt de va! har inte kunnat rida på några veckor men nu är det inte så mkt is på vägarna så de går att rida igen! :D
#4 är barnet förtidigt? elr har ja missat nåt? "/ de verkar som att de är för tidigt o om det är så så knip ihop! :)
#22 Var väl beräknat till början av april så ja, det är lite tidigt. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja lite tidigt är det, närmare 6-7 veckor. Men vi kniiiiper :)
#20 Ja, jag trodde också att det tog slut på vatten men det gör tydligen inte det :)

#10 hur fick du in en frusen slang i tumlaren eg? berättade det för andreas, han började skratta… =)
blev ingen ridning för mig, fick åka ner till ett par vänne och lämna loke där. han ska vara hos dem till lördag.
#24 det återbildas hela tiden. jobbigt för dig, men bra för bebben! ;)
nu ska jag sova, godnatt foks!
Aha! Har 3 barn o visste det inte
hihi..
fortsätt knip tezzie!