Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: bilderfilmer
Läst 1434 ggr
Maja
0

På tur i vinterlandskapet! Bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknade klockan 07.15 i morse och åt frukost. Sedan var det på med kläder och ut till stallet! En lite halvtrött herre väntade på mig i hagen. Han sträckte på sig och gäspade stort när jag visslade på honom, men sedan kom han och undrade vad jag ville. ;)

In i stallet och på med sadel och träns. :)

Maja
0

Skrittade iväg ett tag, ut från det lilla samhället (ja, det vill säga två-tre hus) och kom fram till den mysiga vägen som aldrig tar slut!

lisette
0

OH så mysigt!

Maja
0

Söta isbjörnen!

Maja
0

Vägen tog aldrig slut sa jag ju! =)

Tusan också, bilderna vill inte vända sig rätt.. :/

bubbelbubbel
0

ååh vilken going!! :)

Alex
0

Så mysigt det ser ut! Är det en bilväg eller ren skogsväg/ridväg (en väg utan bilar helt enkelt)?

Men Maja… Är julpyntet kvar? Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

Mysig :)

Maja
0

Bita sko är en en trevlig sysselsättning! ;) Man får tråkigt när tanten på ryggen vill stanna och knäppa kort så då kan man lika gärna provsmaka. ;)

Marrsson
0

Ååh.. va mysigt :)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Maja
0

Vägen jag tänkte ta hittade jag inte och alla som någon gång har ridit med mig vet att mitt lokalsinne är med noll. Så vi virrade bort oss mitt inne i skogen innan jag insåg att vi var tvugna att vända och följa spåren hela vägen hem. ;)

Till slut hittade vi ut till vägen igen och dessa vägar grenar ut sig överallt! Helt underbart! :D

Slut på bilder! Ni får öva nacken lite genom att titta på dem sneda. :P Min datorn vill inte jobba med mig idag. ;)

Alex
0

Är Maja så oteknisk att hon inte kan vända bilderna innan hon lägger in dem? Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#2 - Ja, det finns en positiv sak med snön i alla fall. ;) Och det är den enda!

#5 - Supermysig, men rätt så korkad häst det där. :P Haha, går dit huvudet pekar om man inte säger åt honom annat!;)

#6 - Han har ju ett enormt huvud! Jag har ju sagt det! ;)
Hihi, japp, en skogsväg, finns väl en bil där en gång om året eller något. :P Nä, nu var det bara skidspår och fyrhjuling (?). Och de vägarna finns överallt, tar aldrig slut. :P
Haha, julpyntet har jag inte ens tänkt på.. :P

#9 - :)

#11 - Tss, jo, de är rättvända i min datorn, roterade dem och lade in dem så, men sedan när de postas är det så här..Obestämd Jag tror att det är iFokus som inte tycker om mig idag!

Repoort
0

Härligt med snö.

Alex
0

#12 Åh vad mysigt, såna vägar vill jag också ha…

Då har du antagligen inte roterat dem på riktigt, utan bara så de visas roterade?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#13 - Hihi, har inte ni det så det räcker? :P

#14 - Kom hit med Sylgja i sommar vet jag! Får säkert ha henne här om tanten blir avlivad! =) Nä, jag sparade de som roterade..

Maliiin
0

Åh vad härligt det ser ut! Å vilka bra vägar du har tillgång tillSkrattande

Vill oxå ha så mkt snö! Men här får vi bara pyttelite som blir till is överalltRynkar på näsan

Alex
0

#15 Roterat dem i datorn?

Örebro ligger åt fel håll, Maja… ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#16 - Jaa, helt underbart med vägarna! Snön håller jag inte med om. ;)

#17 - Roterat dem i iPhoto (om du vet vad det är ;)), sparat ändringarna och när jag tittar på dem i förhandsgranskningen så ser de bra ut. :P Äsch, Alex, du får vrida lite på nacken, kvinna! ;)

Äsch, bara några extra mil. En vecka eller så. ;) Jag som vill åka till Gummi med honom också ju.. :P

Maliiin
0

#18 Näe det är väl som så.. Har man massa snö vill man inte ha nån. Har man ingen vill man ha massa:p

Maja
0

#19 - Hihi, jag är nog ett speciellt fall. Jag vill aldrig ha snö. ^^

Maliiin
0

#20 Äh! Klaga inteFlört

Alex
0

#18 Då roterar du bilderna i ett annat program, t.ex standardprogrammet för din dator, så bör det fungera. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#22 - Meeh, det har jag också gjort. iFokus tycker inte om mig. Eller så är det du som är lat och inte orkar vrida på huvudet. ;) Du har väl en bärbar? vänd på datorn. ;)

joooossan
0

MEEN vad avundsjuk jag blir på dig! Jag vill med ha den snön och den ridvägen! Förvånad

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Zaphix
0

Men så söt häst!

Och vad mysiga vägar. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Maja
0

#24 - Haha. :P Kom och hämta snön, men lämna kvar vägen du. ;)

#25 - Jaa, han är underbar! :D Sjukt mycket pass i honom bara, passar nästan i skritten.. Men det ska bort och så ska han tävlas när han är redo! :D

[chriistina]
0

Himmla mysigt ser det ut! Och vad avundsjuk jag blir på all snö! :)

joooossan
0

#26 Om det bara gick hade jag gjort det direkt! FörvånadFlört

Maja
0

#28 - Jag kan stoppa det i ett kuvert och skicka. ;) Hahaha..

joooossan
0

#29 Men jag vet!! Stoppa ner det i en frysväska och skicka, när du skickat det många gånger kanske du till och med få lite rabatt på frakten Flört

gejsa
0

Mmmm vad mysigt med mycket snöööööö!!! Fast vi har väl nästan lika mycket här hemma. Kanske inte lika mycket på grenarna bara. Skrattande

Maja
0

#30 - Moahaha!

#31 - Nej, det är inte mysigt. Inte ett dugg! :P Speciellt inte när hästen tycker att det är jättekul att undvika ispölarna och vill trycka sig mot granarna så all snö hamnar på mig. :P

joooossan
0

#31 HAHA! Försök få med det på film någon gång! Det lär oerhört kul Flört

gejsa
0

#32# Haha nej, det är inte mysigt när dom går under grenarna och snön åker in över ryggen och sitsen. Men annars är det kanonmysigt. :)

#33# Skrev du till fel?

Maja
0

#34 - Hihi, njae, håller nog inte med. Däremot bra för hästen! Han fick verkligen öva på att lyfta benen - högt!

gejsa
0

#35# Ja, det är ju bra för tölten bla. hihi Är det den hästen som har svårt för tölt eller?

Maja
0

#36 - Inte ens töltsatt. Passar sjukt mycket i traven bara. :P

joooossan
0

#34 Hehe, inlägget skulle vara till #32. Kanske börjar bli lite tröttTyst

gejsa
0

#37# Hur gammal är hästen då?

Maja
0

#39 - Han är fem år gammal, eller ja, fyra och ett halvt om man ska räkna att han är född på sommaren. ;)

gejsa
0

#40# Ok! Ja, då har han ju tid på sig. Fille är ju 7 år i år och har nyss börjat tölta. Är alltså ingen naturtöltare som töltat för sig själv i hagen förut. Men faktist i förrgår kväll var han lite längre ner i hagen än vad Gobban var. När vi skulle ta in dom så fick jag ropa efter Fille. Och ta mej tusan så kom han töltande. Skrattande Han väljer tölten mer och mer.

Alex
0

#41 Härligt att höra! Men det är ju ofta så med fyrgångare, det är ett riktigt jobb att få fram tölten, och framför allt tidskrävande… Men bara man lyckats med det och tränat upp den så brukar den sitta rätt bra sen. Glad

Då är det ofta värre med 5-gångare, tölten finns och kommer väldigt lätt, men har också lättare för att blanda in taktfel, hela livet.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#41 - Han är en naturpassare, den här herren. ;)

Skoj att det går bra med Fille! :) Nu vill vi se töltbilder! :D

gejsa
0

Ja, jag vet inte vilket han är eg. En del säger att han är en typisk 5gångare och en del 4 gångare.

Får se när vi kan fota. Vi rider ju oftast tillsammans min dotter och jag. :)

Maja
0

#43 - Hihi, menade min kille, uttryckte mig lite knas kanske. ;)

Jaa, det vore jätteskoj! Var så längesedan man fick se honom! =)

Alex
0

#44 Jaså, finns det de som säger att han är 5-gångare?

Skulle vara himla kul att se lite bilder!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#46# Ja, det var ju en uppfödare från Uppsala som kom hit i julas vi skulle ju byta häst.  Men jag tyckte inte att det var värt det. Dom sa det bla.

Alex
0

#47 Vad var det som fick dem att tycka det då?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#48# Haha det ska du inte fråga mig om. Men dom såg väl det på hans gång eller något. En av dom provred ju honom också. Eftersom han ev skulle åkt dit i 2 månader för töltsättning då. Visste ju inte att han skulle tölta av sig själv så snart. hihi

Alex
0

#49 Jamen de kanske sa nåt speciellt, att det syns/märks pga det. Eller du kanske frågade? Kan ju inte jag veta. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

__iE
0

Åh, vad mkt snö.. Inte för att jag gillar snö, haha! Men det kan ju vara mysigt o rida när det är så mkt någon gång :b

Maja
0

Haha, det gör inte jag heller! ;) Och det är ju inte mindre snö nu heller..

fridak
0

problemet med snö är att det antingen kommer i för små mängder, eller så töar det och fryser om vartannat så man har en stenhård snö som knappt hästarna tar sig igenom.
skulle det någon gång vara bra och tillräckligt med snö så är det något med hästen som strular. I mitt fall nu så är det en hovslagare som inte kunnat komma på några veckor, men imorgon kommer hon så på fredag kommer det med all sannolikhet bli skitväder, antingen slaskigt, glashalt eller snöstorm.

jättefina bilder! ser ut att vara en mysig nalle också:)

gejsa
0

#53# Vi har inte stenhård snö, vi har jättefin mjuk snö. :)