Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1918 ggr
emsems
0

vart köper ni foder?

har funderat en del och börjar fundera, var i från köper ni foder? köper ni tex på granngården, fodercentralen eller typ havre av någon nära bonde?

börjar känna att guuuu va dyrt det är med foder.. spec om det går 4 kg om dagen! rent logiskt så kostar ju ändå en säck typ 150 spänn för 30 kilo/4kilo om dagen = räcket bara 7,5 dagar! jisses… det blir ju huuur dyrt om helst!

Lyrik
0

Köper Fibergi Låg, bryggerijäst, lusern på Johan Hansson.

På Granngården köper jag Kraft Miner Blå pellets, linfrön, kiselgur, bakteriebalans.

Från Börjes köper jag Emin B, BioGlucomin.

Yazmine
0

Hoppas att du inte ger allt det till en häst.Själv så köper jag mitt foder på vimmerby foder (bor i vimmerby)Mineraller och fibergi bas.

LinneaG
0

Jag köper havre från en bonde som vi också köper hö och halm av.

Betalar 80kr för 50 kg.

Lyrik
0

#2 Lusern får han inte nu. Har kanonhö. Resten får han, uträknad foderstat.

CBA
0

Från privat återförsäljare.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jen
0

från Granngården köper jag lusern,betfor och kli

från en bonde köper jag korn

och från Börjes köper jag vitamintillskott

Hö köper jag från stallägaren

spånbalar köper jag från ett sågverk

gejsa
0

Allt utom hö och halm köper jag från Granngården.

NinaToy
0

Havre, B-vitaminer och dodson och horrells competition country mix köper jag hos "hö-hans", tror att det egentligen heter skabersjö bygg och foder eller nått. :P i vårt stall har vi spån/torv blandning, det är blandat redan innan. Hösilaget köper stallet av en bonde och betfor får man av stallet, salt och lucern köper jag på ekohallen, vitlöksflingor från hööks, och vitafor solid hos hö-hans. :P

emsems
0

ni som köper havre från bonde, hur vet man då om det är bra havre? ser man om det är dålig kvalitet elelr?

lisette
0

har köpt havre o betfor hos bonde. 50 kg för 80:- höet av höbonden och torven av ett företag i tomelilla.

men jag tänker dock köpa havre på granngården.

SarahPeace
0

Köper  multivitamin, b-vitamin ,betford och krafftfoder hoss granngården ( :

MiaMaria
0

Jag köpte tidigare på granngården men sen började jag handla på Jämtmaskin (traktoraffär), dom säljer Hippos, fibergi mfl sortiment samt dom övriga fodermedlena som havre, korn, betfor osv. Mycket billigare och trevligare folk!

Peppe
0

Granngården och foderbilen.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Emle
0

Vi köper foder från St hippolyt, från privatåterförsäljare samt från granngården.

E_hjo
0

köper på granngården.
Korn, b-jäst, vitlök och kiselgur.

PimTheGreat
0

korn, vetekli,betfor, glucosamin, b-vitamin, e-vitamin, linfröolja och vitlök köper jag på ett ställe som heter Fåglasång  Gärestad här i Ronneby. Havre köper vi av en bonde