Hö "automater"
Hittade en typ som var ny för mig
Häftig tycker jag. Höautomat med motvikt
Men så säker tycker jag ínte att den känns. Men iden är bra.

känns som fodret blir ganska blött nere i marken, vad händer när det fryser/töar/regnar?
blir ganska nervös när jag ser taket dessutom. och vikterna som hänger baktill. en klumpig häst kan lätt fastna.

Nej säker känns den då rakt inte. Det jag gillade var motvikten. Vill inte ha en foderhäck som är så hög heller. Jag fodrar med rundbal o en bra "automat" till det skulle ju vara kul, (som inte kostade skjortan).
Men grund iden skulle vara intressant om man kunde få till. Men att ha höet under markytan?
jag gillade den inte :/ hästar kan fastna och en massa i dom, tänk mitt i vintern så fastnar en häst. och landrar kanske på marken och bryter någor eller bara skadar sej, näe sån ska jag inte ha, bara en vanlig bal som står i en valigt automat

Nej så är det. Men det är bara att inse att rundbalar inte gör sig i foderhäckarna som jag vill ha, tyvärr.
Den enda lösning som jag har är att bygga flera små som man fyller samtidigt.

Min sambo höll på att bygga foderautomater för de hästar som inte går på fri tillgång, men av någon anledning (vi blev hästlösa) så lades projektet på is.
Men vi hade tänkt oss en sån som man "laddar" med hö och som den skickar ut en viss tid (som tex lunch).
Vi har även byggt en egen modell av termobar!
*** Kärleken övervinner allt ***
Visa gärna modellen på termobaren.