Äckliga väder del2
Nu äntligen kan jag sätta mig framför datorn igen, har varit strömlös mest hela helgen här hemma. Jag tog i fredags o flydde till en kompis. Blev strömavbrott där oxå vid 18 tiden i fredags kväll, precis när vi skulle till att laga mat, vid 20 gav vi upp o åkte in till stan o åt. Åkte "hem" igen (alltså till min kompis, har bott där hela helgen) vid 23 o strömen va inte tillbax då, 14 grader inne i deras lilla hus så vi eldade värmeljus, tror vi hade som mest 50 stycken igång samtidigt. Vid 1 hade vi fått upp värmen till 16,5 grader så då kurade vi ihops oss alla 3, Jag, Zickan o Oskar (Zickans pojkvän) i deras dubbelsäng o sov. Vid halv 3 vaknade vi av att alla lampor tändes o stömmen va tillbax. Snöade som bara den hela torsdag o fredag o halva lördag, lördags morse va vi ut och mätte och då hade det kommit 51 cm!!! Alltså bara sen i torsdags morse. Åkte hem till mig o skulle se hur det gick för dom hemma, men tog oss inte ens ner på gåden, fick parkera på busshållsplatsen o gå hem, försökte röja lite med traktorn men gick inte så bra då vi inte hunnit få på kedjorna än… Hemma va det fortfarande strömavbrott, våran ledning hem till gården hade gått av, bingo. Åkte sen till Zickan igen o hann precis laga maten o äta den så försvann strömmen igen emn som tur va i bara 10-20 min. Idag vräker regnet ner och det är 3 grader varmt.
All snö som kommit är sjukt tung, bara tösnö, så träd har gått av lite överallt o som mest har 15000 hushåll varit utan ström.
Sitter just nu och väntar på en kille som ska komma o hjälpa mig o röja snö här hemma så man iaf kan köra ner bilen.. Har tagit väldigt mkt kort så ni ska få se sen när jag är klar med allt här hemma, håll till godo ;-)
haha här har det snöat, men inget ligger kvar. låter tungt hos er.. tur man bor här

ojoj, vad jobbigt ..
jag är glad att jag inte bor där uppe, tkr inte om snön :D

var i landet bor du MiaMaria?

Oj, förstod att ni hade strömlöst igen eftersom du inte var här i helgen. Tänkte skriva och fråga vart du tog vägen i snön. *ler*
Här har det regnat minst 25-30 mm regn. I dag när vi var ute och red såg vi en fjäril som flög omkring. hi hi Vi har inte haft frostnätter än.

här regnar o regnar det ,dag efter dag……. :-(

#3 Jag bor utanför Östersund
#4 du har känsla för det där du, när det händer något osv alltså =)
Nä nu ska jag ut o skotta av ett atg som håller på att totalt rasa ihop…

He, he det beror nog bara på att du var ute här en kort stund och visade dina bilder på snön som hade fallit första dygnet. Sedan sa dom ju på tv:n att ni hade strömlöst.

Ahh just ja =) Men de dom visa på tv:n va ju nästan mesigt, inne i från stan där nästan inget har hänt, dom klarar sig alltid dom..
Bilder kommer bara ajg får ner min bil på gården, han som ska komma o skotta har inte kommit än…

Tråkigt med blöt snö som bara förstör elen sådär!!! Hoppas du får vägen skottad ikväll så du slipper stå med bilen vid vägen!

Ja, herregud vad myckt snö ni har fått. Man kan inte fatta det när vi har haft 16 grader PLUS i dag. Helt otroligt eg. Det är ju inte så långt bort. Inte roligt med så mycket blötsnö.
Känns väldigt långt bort till all snö…
Ångade fint om hästen där ;)

hur kan du se så himla GLAD ut människa? ;) jag är fruktansvärt glad att jag bor i skåne…

*jag ryser, får ångest o dör*
Var bor du någonstans!? För om det där är ens i närheten av vänersborg så vil litnejag flytta längre! o.O
Köra på vägare som den 45an med hästsläp…. NEJ! >.<

haha det ska du ju skita i vännen, du kör ju inte ändå! ;)

akta dig lisette så jag itne hyr in dig som chaufför :)

STACKARS människor som fått snö och strömlöst dessutom!!
Jag vill INTE ha snö, det får gärna vara +10 och barmark!
Jisses mina blommor på balkongen blommar ju fortfarande och ni har snö *blir seriös deppig*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Inte nog med det där, allt va ju på väg bort i går men nu vräker snön ner igen, på bara nån timma nu har vi fått över 1 dm, när ska det här sluta?? Han som skulle komma o ploga i går har fortfarande inte dykt upp, börjar bli lätt irriterad… Får inte ner bilen på gården så den står på infarten nu
Jag bor strax utanför Östersund, har väl en sådär dryga 70 mil till Vänersborg så du kan nog va lugn ett tag till ;-)

Ojjjj vad mycket snö!! *lyser i ögonen som på en unge med glass i handen* Jag längtar till det ser ut sådär här nere också! fast kanske inte kaoset då… men jag vill ha vit snö! Och mycket!

#31 Vad brukar snön ha för färg hos er om den inte är vit?? 

#32 fast ibland är den ju gul hehe 

#32 Precis som jen skrev. Den är mest gul för att den blir sörjig. Speciellt på vägarna. Annars kan man spreja den i valfri sprayfärg =)
#34 haha, ja! sen är den ju gul där en del rastar sina vovvar 

Haha, ni är underbara! =)
För några år sen så hade Rix Fm en reklam på bussarna i Åre där det stod "ät inte gul snö" o nån rolig bild, bästa reklamen på länge =)

#37 haha! där kom verkligen fakta! 

det var hugin som var skyldig till all gul snö.. :D
Bläääää.. Snö.. :/ Usch… Bläää.. Men än så har vi inte fått något.. :P Men det kommer väl.. Tyvärr.. :/ *kryper ner under täcket och stannar där tills våren kommer*

mia Maria, jag hopaps verkligen det….. ingen snö än på ett tag…. *ryser*
Här har det regnat i 5 dagar i sträck.

Här med nästan.

Usch för snö. Jag håller med Juve, jag kryper ner under täcket och kommer fram när snön är borta.
Funderar allvarligt på om man kan fixa så man kan gå i ide som människa också. hmm, bode kunna gå i denna datoriserada värld;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#42 här med snart 
#43 och 45 Lyrik har troligen fått strålröta av allt regnade och leran. Luktar blä ifrån hans framhovar.

Nu har jag iaf fått gården plogad så jag tar mig ner o upp med bilen, skönt! =) Snöade 1,5 dm i går kväll o inatt har det varit 6 minus grader och är fortfarande runt 1-2 minus. Men eftersom det inte hunnit tjäla på så smälter allt nerifrån, dvs väldigt sörjigt…
#44 Ja det vore ju helt perfekt, ny affärsidée kanske ;-)

Här i norra Dalarna har vi inte ens haft frost än, & det är ju inte så långt till Östersund härifrån. Blommorna blommar än, & det bara regnar.. Hoppas snön kommer snart så det blir ljusare (men inte innan jag har fått nya vinterskor, tack), är ju så mörkt nu..
//Mande
#44 - Haha.. Jaaa!! :D Vi går i ide!! :D Haha.. Nej, jag har redan bestämt mig för att flytta utomlands när jag ahr pluggat klart.. Kanske redan 2008, för att plugga vidare utomlands.. :O Ojojoj.. Inte mycket kvar då!! :O