Texas har kommit hem
Kommer ni ihåg att ajg skrev ett inlägg om ett försvunnet föl för ett tag sen? Han är nu återfunnen och i liv =) Skönt att läsa!
Läs mer på tidningenridsport

Men gud! Snacka om tur. Vilken duktig häst som klarade sig så bra och vara så liten så länge ensam i skogen. verkligen en solskenshistoria.
ÅH! Jag älskar lyckliga slut!! 

Vilken tur att allt vart bra till slut!
men vad härligt!

Härligt att höra! (eller läsa iaf) Trodde aldrig den lilla krabaten skulle komma hem igen. Men se så fel man har ibland =)

Helt otroligt!
Men fy 5 månader gammal utn mamma…..
Oj, vilken tur!! :)
Är det någon som vet någonting om de andra hästarna som försvann? Shettisarna? Islandshästen Katla?
Gammal artikel om Katla.. http://www.nyalt.se/artikel.asp?id=1444981
Jag förstår verkligen inte hur man kan ta hästar.. :/

Någon av de stulna hästarna (tror att det var Katla..ska vara osagt) hittades död i en brunn alltså så hade ingen stulit henne/den.
Mvh Linda
#8 - Näääe.. Usch vad hemskt!! :O

det var islänningen som hittade i botten på en brunn!

tur att inte jägaren misstog honom för en älg.

#11# Ja, det tänkte jag inte på när jag läste det. Tänk om jägaren hade skjutit honom och tittat efteråt. Fast dom höll nog extra utkik eftersom dom visste att hästen varit borta ett tag. Ibland är det bra med älgjägare och jakt. *ler*

Underbart slut på en tråkig historia. Ibland lyser solen ner på världen och något underbart händer. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja, det är verkligen roligt.

#12 jag har en känsla av att jägarna skjuter först och frågar sen.. eller tittar efter ;) de struntar nog i en häst som varit lös så länge…

#15: den känslan får jag med. hur kan de annars förklara att det alltid är någon fler än älgen som dör på älgjakten.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nja, så är nog inte alla jägare. Men en del gör nog så.

Har alltid varit emot jakt, förstår mig bara inte på människor som har hobbyn att skjuta djur???

#18# Samma här. Det är jättejobbigt när man hör hur dom skjuter älgarna häromkring. Vi har olika jaktlag runtomkring oss. Det är hundar som skäller länge sedan hör man ett skott och sedan blir det tyst. Fy fasiken.

Men ni som är emot jakten, hur skulle de gå om dom inte jagade? Tänk på det så får ni en annan syn på det hela. Synd att dom ska behöva "mörda" djur men skönt att det iaf finns en lösning.
#18 jag har inte så mycket emot jakt, det är ett sätt att bedriva viltvård, men jag börjar störa mig när jägare klagar på att vargar tar "deras" byte… det är ju vargarnas byte från början 
Jag tror att den hästen hade rätt stor tur att den överlevde (vilken färg hade den, förresten?)

#20# Jag vet varför man jagar och så. Men i år har dom ju t o m bett jägarna att inte jaga för mycket. Det finns inte så mycket älgar som det är sagt på vissa ställen. Men nog skjuter dom ändå. Som jag skrev förut det finns jägare och jägare. En del skjuter på allt dom ser och en del kan ibland låta bli och se på dom med kikare osv.
#21# Den var brun hästen. Ja, helt rätt det är först och främst djuren i skogen som ska ta bytena i skogen. Här skjuter dom rävar för att dom äter upp harungarna och rådjurskiden.

#16 hehe tänkte på samma sak. varför är det dessutom alltid på älgjakten som det dör folk? aldrig när det är andra jaktperioder…
#23 förra året dog en under björnjakten, han blev ju anfallen av en björn (har för mig att det var under björnkjakten) men jag tror att det är för att det är sån "hysteri" med älgjakt, alla vill vara med osv…