Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 643 ggr
Faxlin
0

Hästlös

Japp, snart lär jag hålla mig borta helt. För snart är jag hästlös.
Vet inte hur jag ska orka skriva om det heller. Men ärligt talat lär jag se till Dixis bästa och inte vårat. Hon behöver en kompis, och jag kan inte få hem någon förns om tre månader. Och det är för lång tid liksom.
Jag vill inte, men vad gör man.
Nej, förlåt, orkar inte skriva mer nu. Bara gråter. Men jag ville i alla fall meddela er.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

__iE
0

usch, vad tråkigt Åsa ! :(

gejsa
0

Nej men vad säger du Åsa! Det var ju verkligen jobbigt. Kunde du inte få hem shettisen tidigare än om tre månader?

CBA
0

Neeej lilla Åsa…nu får oturen f*n ge sig…..det är DIN tur nu att få vara glad och inte behöva vara orolig och ledsen!!

ÅHH jag blir så ledsen för din skull!!!

Stora tröstkramar!!

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jen
0

Vad tråkigt att höra!  vi kommer ju att sakna dig!!!

kram på dig/ Jennie

emsems
0

men åsa… vad tråkigt… men det måste väl gå lösa på något sätt? kan du inte låna någon annan så länge? eller låna ut dixi på annat stall tills dess? måste ju gå lösa på något sätt!

lisette
0

åsa, hade du bott närmre så hade du fått låna en av mina kusar utan tvekan. man va sjutton, det är trist när du har kämpat så mkt med dixi! *lissen med*

bubbelbubbel
0

ååh, åsa, så tråkigt för dig. jag hoppas verkligen det löser sig, och det kommer det ju att göra ! men snälla, lämna oss inte helt, blir så tomt då..kram på dig.

gejsa
0

Men varför lämna oss för en sådan sak? Det finns ju fler som skriver här som inte har hästar.

Lorita
0

Ska du inte köpa shetlandsponnyn? För om den kommer om tre månader så blir den ju ensam och tre månader klarar sig säkert Dixis ensam, det går ju fortFlört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

hon har ju faktiskt stått ensam ett bra tag redan! :D

Lorita
0

#10 jag vet det men det är alltid synd att snubbla på målsnöret.

emsems
0

hur går det åsa, vad händer?

Faxlin
0

Jag har nu fått massor med samtal. Vissa verkar helt sanslösa (blir mörkrädd faktiskt), och vissa är okej.
Men hela tiden är jag så orolig för vad som kommer hända henne. Hon är väldigt speciell i sättet, inte elak, men speciell. Tänk om folk inte fattar det och så blir hon en vandringspokal.
Innerst inne har hon ett hjärta av guld min tös, det krävs bara oändligt tålamod och envishet för att hon ska tordas visa det.
Jag försöker berätta allt jag bara kan om henne och lite till. Men det hjälper inte. jag har inte fått den där, oh, det här känns rätt känslan med någon.
Varför får jag inte det? Är det för att jag egentligen inte vill bli av med henne så jag är alltför kritisk så min magkänsla slår till. Eller är det så att magkänslan har rätt och det inte är rätt köpare. Jag är så jäkla förvirrad. Sitter och läser som sjutton och söker häst nu.
Blir ng tokig på kuppen.
Och som ni sa, 3 månader är ingen lång tid, men hon har redan varit ensam häst för länge. Jag märker ju på henne att hon är deprimerad. Och jag vill inte ha en olycklig häst för att jag är självisk. Vill alltid se till djrens bästa framför mitt eget.
Samtidigt har jag nog storhetsvansinne, då min magkänsla vrkar säga att ingen kan ge henne så bra hem som jag. ;-)
Jaja, jag är nog komplett tokig kanske.
Ni är underbara här inne i alla fall som orkar med mig.
Kram på er alla

Audiatur et altera pars

lisette
0

gå på din magkänsla då för sjutton! hon har klarat hela sommaren själv, hon klarar tre månader till.

kan du inte låna en häst av ngn. det måste finnas någon som har en häst du kan låna?

Lorita
0

Jag håller också på att sälja min New Forest och vad knepiga människor det finns som vill köpa häst….gå på magkänslan.

Men hur blir det med den andra shetlandsponnyn lägger du ner det också? Jag förstår ingetRäcka ut tungan

Faxlin
0

#15: Ja jag har ju lagt ner det med shettisen då, eftersom jag då kommer stå med ytterligare en häst som blir ensam. Nackdelen är att den tjejen inte kan hålla på shettisen. (vilket jag förstår)
Och jag kan inte få lös pengarna för att betala hela shettisen på en gång, och alltså inte kan välja att betala in första inbetalningen i morgon, då jag vet att Dixi inte mår bra av att stå själv. Och risken är att hon blir helt kollrig innan december då shettisen är färdigbetald.
Hoppas du blev klokare av denna något förvirrad förklaring Lorita. ;-)

Audiatur et altera pars

Lorita
0

Jo, klokare blev jag nog, men lite ledsen också Gråter det var ju synd att det blev så här Generad hoppas du hittar ett bra hem till din älskling och ett jobb till dig så att ekonomin kommer på fötter igenSkrattande

En stor bamse kram från migFlört

lisette
0

starta en insamling till åsa kanske? ;)

Lorita
0

Denna kanske går att få på avbetalningFlörtLisette vad kostade Bragos kastrering?

bebbe
0

var ligger ÄLVKARLEÖ?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har hittat det, kollade om något av mina föl skulle åt det hållet, men tyvärr, annars hade jag kanske kunnat skicka med mitt ettårsst No Name, och du hade fått betala efterhand som du fick råd, men kan du ordna skjuts så säljer jag henne gärna till dig på dom villkoren

gejsa
0

Vad snäll du är bebbe. Fin ser hon ut att vara också.

Faxlin
0

Ohh, vad snällt bebbe. Ska prata med min bättre hälft här hemma i morgon när han kommer från jobbet.
hoppas, hoppas. ;-)
Vill så gärna ha min tös kvar. No Name var riktigt fin. :-)

Audiatur et altera pars

lisette
0

#19 800 +moms så det är ju inget man går o blir fattig över direkt… :D

*håller tummarna*

gejsa
0

Vad kostar 19800 kr plus moms? shettisen?

Sehvrin
0

#25 hon svarade på inlägg 19 och sa att kastreringen kostade 800:- + moms (jag reagerade som du först och fick tänka till ett bra tag innan jag löste det ^^')

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

gejsa
0

Ha, ha jag förstår. Tack för svaret. har inte tittat på länken eftersom allt tar sån tid just nu. Har ju modem. *ler'

Linda
0

Åsa ring mig!

Lorita
0

#24. det är helt ok

#25. 19800kr+moms ja du det är mycket pengar för att ta fram brödknivenFlört

Faxlin
0

Linda jag ringer dig gärna. ;-)
Men jag har ju minne som en död fiskmås. Har förlagt ditt nummer igen. Så pma det gärna till mig ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Liten uppdatering. Nu behöver jag låna åtminstone en tumme var av er. Ska få ett samtal i morgon angående en shettis i Söderhamn. Det var många som redan ringt på henne, men det lät inte helt omöjligt att hon får komma till mig. Men mer info kommer i morgon, det var tydligen någon annan som skulle ringa igen då.
Nervöst som sjutton. ;-)

Audiatur et altera pars

Sehvrin
0

#31 håller tummarna (hur ska du göra med den andra shettisen som du skulle köpa om du hittar en nu? är bara lite nyfiken ^^')

Faxlin
0

#32: Den andra shettisen var jag ju tvungen att säga att jag inte kunde ta, då jag inte kunde vänta tre månader med att ha Dixi ensam. Och börja betala på en shettis som jag då får hem som ensam häst i december lät ju inte som någon bättre idé. så hon skulle tyvärr säljas till en annan familj. det är trist som sjutton kan jag säga då Sanna varit inställd på den ponnyn och har en bild av henne över sin säng. En bild hon pratar med varje dag.
Min lilla buskråka till trollunge. Blir inte lätt för henne att hänga med i dessa turer.

Audiatur et altera pars

Sehvrin
0

#33 Så trist, hoppas verkligen det löser sig

tessa
0

Håller alla tummar som finns här hemma Åsa! =)

__iE
0

håller tummarna för dig Åsa :)

Faxlin
0

Ni måste vara världsbäst på att hålla tummarna. ;-)
I dag kom så telefonsamtalet. Nu ska jag bara låna en transport och vi ska bestämma dag när vi kan åka de tio milen och hämta tösen. ;-)
Så max en vecka till blir Dixi ensam i hagen.
Sedan kommer lilla Felicia hem ;-)

Tusen tack till er alla som har trott på mig, hållt tummarna för oss och allmänt bara funnits där med tröstande ord. ni är guld värda.
Kram Åsa

Audiatur et altera pars

__iE
0

ååh, vad kul Åsa!

äntligen blir det som du tänkt dig .. Lycka till med pållarna :):)

Faxlin
0

Tack det värmer. Kommer dränka er med shettis bilder sedan, och på dem ihop. Så ni får se när min tös börjar bli gladare igen.

Audiatur et altera pars

__iE
0

det är lugnt ;)
alltid kul o kolla på andras bilder / hästar =)

lisette
0

oooh GRATTIS åsa! du ser, strålarna börjar komma. men det har duggat lite!

bebbe
0

Oh vad skönt att det löste sig, Kram

Faxlin
0

Kram tillbaka till er.
Fast jag var lite intresserad av No Name. ;-)
Kanske kommer ner och kidnappar henne i sommar om hon finns kvar. hihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

Underbart Åsa, härligt!!! Men nu måste du berätta - vem är lilla Felicia? =)

Faxlin
0

Lilla Felicia är en liten shettistös på 11 år. hon är helt svart, 86 i manken och älskar barn. ;-)
I dagsläget kan deras barn på 3 och 4 år rida henne medans mamman går framför bara.
Hon är inriden och inkörd. Älskar att bli borstad kan stå i timmar bara för att bli ompysslad.
Snäll och go men lite shettis envis. ;-) Precis som de ska vara. hihi

Jag är bara sååååå glad. Och lilla Sanna är rätt glad hon med, fast hon har ändå siktet inställd på shettis nummer ett. Fast jag tror det här blir lika bra när vi väl fått hem henne.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Oh, vad kul grattis Åsa. Äntligen börjar det vända där borta i Älvkarleby. Snart får du ju hem två katter också som behöver mycket omsorg och kärlek. *ler*

Faxlin
0

#46: Ja nästa helg kommer de två hittemissarna från Norrland hit för att återhämta sin tro på mänskligheten lite ;-)
Så med ny ponny i stallet och två skyggisar så får jag nog bosätta mig där. Så räkna med en lite tystare Åsa ett tag. ;-)
Men jag ser fram emot både ponnyn och de stackars katterna. Ska faktiskt iväg till ÖB i veckan och köpa in det där klätterträdet de har åt dem, så de har ett litet hus att mysa ihop inne i och så chans att leka om de får lust till det.
Ja ett rör måste jag nog investera i också, och så fårde nog nöja sig med att sova i soffan. ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Men det var väl vuxna katter som du skulle få hem Åsa? Tänk på at dom kanske inte är så lekfulla på ett bra tag. *ler*

MiaMaria
0

Vad härligt Åsa att det löste sig!! =)

Faxlin
0

#48: Nej men de är inte gravida så länge. Och som det ser ut så är mamma misse med bebisar.

Audiatur et altera pars

Sandra
0

En tragisk "historia" med ett lyckligt slut. Skönt att det äntligen löste sig för dig Åsa! Och kul med nya katterna också! Lycka till och jag håller tummarna neda tills Felicia står på gårdsplan!

emsems
0

härligt åsa! skönt att det löste sig

Faxlin
0

#51: Tack kanske är bäst att fortsätta med tummarna ett tag till. Åtminstone tills hon landat på stallplanen och jag kan uppvisa kort på damen;-)
#52: Tackar.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jasså, ska missen ha småttingar också….oj, oj då får du att göra. *ler*

bubbelbubbel
0

gud så roligt åsa ! :)

lisette
0

får man fråga vad som händer med flisan? vill du inte ha en häst själv?

Faxlin
0

Självklart får man fråga lisette, och som du vet så brukar jag svara. ;-)
Flisan är fortfarande hos förra ägaren, jag är så otroligt less på att få de anmälningar som jag fick på grund av hennes skada i baken. Så jag orkar inte med dem. Men ärligt, jag saknar henne varje dag. Jag skickade med henne täcken och saker när hon åkte härifrån, och jag saknar henne så det värker.
Vi får se vad som händer i framtiden, men det är på grund av Flisan som jag inte vill ta hem en stor häst nu. Kan inte se någon ta hennes plats. Hon är min bebis liksom.

Audiatur et altera pars

Sussi
0

Skönt att höra att det löser sig för dig!!

Frågar som lisette, hur blir det med Flisan?

Faxlin
0

#58: Jag hänvisar till mitt svar till Lisette i #57.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Lite ppdatering. ;-)
har pratat med shettisens ägare och vi ska försöka pricka in en tur och hämta henne på lördag. Så nu ska jag sätta mig och ringa runt för att höra om vi kan hyra en hästtransport bara så far vi på lördag. och sedan blir vi med shettis igen. ;-)

Audiatur et altera pars

susanne-s
0

Lycka till Åsa.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Faxlin
0

Tack så mycket Susanne. Jag hoppas nog få komma och tigga lite kaffe någon helg av dig ändå:-)
Du bor så otroligt fint, och trevliga var ni också.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Vad roligt Åsa. Nu börjar jag förstå lite också. Du hade tänkt köpa Sherie alltså innan. En liten skäck eg. Vilken färg har den nya shettisen då?

Lycka till med resan Hoppas det går bra.

Faxlin
0

Den nya shettisen är svart. Helsvart är hon. ;-)
Ja jag hade tänkt köpa Cherrie innan. Men tyvärr så skulle det dröja så länge innan hon kom hit att det skulle blivit fel för Dixi.
Men jag hoppas på att hon får ett bra hem trotts allt, annars kanske det dyker pp ett jobb så kan jag köpa två. hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Annars kanske den här kan locka dig. 20 år är ju ingen ålder om den är välskött.

Kolla in: http://www.blocket.se/vi/9820767.htm?ca=12_s

Faxlin
0

haha, men jag ska egentligen bara ha en shettis. Fast om jag får chansen på Cherrie igen så tar jag den. För henne fastnade jag stenhårt för. Men det är för att det sa klick på något sätt mellan henne och familjen.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Vad då! Det här är inte Cherrie det är annan shettis. Kolla länken.

Faxlin
0

haha, jag såg att det var en annan häst. ;-)
men det är ju så att jag får hem Felicia nu, och det enda som gör att jag skulle skaffa två shettisar är ju Cherrie. ;-) Du missförstod nog mig där. ;-)
Men hon var fin den på blocket också, men som sagt var. Felicia är också fin. Men Cherrie är en personlighet jag inte kan glömma. ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ok, jag bara tänkte på att det stod låna ut eller billigt och att den varit i ridverksamhet. Så ridas kan hon nog. Men nu ska jag gå och sova. Natti natti alla vänner.

Faxlin
0

haha, natti natti vännen. Sov gott och dröm sött. ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Detsamma du. Inte långt kvar till på lördag för er. hehe

Faxlin
0

Ohh, fast det känns som en evighet. ;-)
Men vilken helg det blir. Först hästen på lördag och så missarna ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, det måste vara roligt. Den som väntar på något gott…….

Faxlin
0

Ja exakt, den som väntar på något gott, väntar alltid för länge. ;-)

Audiatur et altera pars