Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: westernnh
Läst 1302 ggr
jen
0

ridtäcke till westernsadeln

jag har letat efter ett ridtäcke till westernsadel utan att hitta något. Nån som vet om det finns att köpa det?
VAR i sånna fall?

[slo]
0

Jag tänkte säga nåt smart nu, som till exempel att jag använde ett vanligt när jag hade westernsadel… Men det hade jag inte när jag tänker efter :p

Har du gott om pengar så köp en sån ridrock polisen har… Heter något på 'W', men kommer inte ihåg vad. Helt underbara att rida i! :D

jen
0

#1 det borde ju finnas ett vanligt som kan tänkas passa. Någon som testat?

hmm, ridrock. Typ nån poncho då?

lisette
0

eller syr man ett själv.. :D

NinaToy
0

#3# Vissa är inte så händiga. ;)

jen
0

#3   hmm, tyvärr blir jag vääldigt sjuk så fort symaskinen står framme Oskyldig  

dels är jag dålig på att sy, sen blir jag bara arg när det trasslar sig eller blir fel Generad

lisette
0

jasså? du blir sjuk du jen? jag syr mig i händerna, därav att jag hade träslöjd istället… *fniss* har du aldrig lagat dina barns kläder? ;)

men man kan ju be ngn fixa det till en.

[slo]
0

#2 om du tänker dig en vanlig ankellång rock, sen är det stoora sprundar i sidorna och när man knäpper upp dom blir "bakänden" av rocken lagom stor för att passa som ländtäcke till hästen :)

jen
0

#7 är det typ nån oljerock som du menar?

[slo]
0

Nja, inte riktigt… Det var mest den detaljen med inbyggt ridtäcke som jag försökte förklara :p

jen
0

#9 ok.

m'Lady C
0

Jen, jag kan sy med maskin och är bra på det…..

För materialkostnad plus litet i arbete så kan jag sy dig ett skräddarsytt ländtäcke…. skulel gissa på nu i runda slängar att det skulle rocka loss på 3-400kr allt som allt inkl mitt arbete.

Kan kolla upp ksotnad för material o så om du vill?

jen
0

#11 Det är jättesnällt. Men jag vill nog ha nått billigare. Det finns ju färdiga för under 200 spänn. Bara jag vet att nått av dom passar till en W-sadel.

m'Lady C
0

Jag höftade bara :) men under 200 kr är nog itne möjligt för mig om du inte bara ska ha fleecetyg, o jag msistänker du vill ha det vattentätt också? fast iof, har du ett gammalt regntäcke som man kan slakta så kan jag ju utgå från det? :P

CBA
0

jen- Jag använder ett vanligt ländtäcke och fäster det i öglorna där girthen sitter fast.

Det finns inga speciellt för w-sadlar tyvärr :o(

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jen
0

#14   Vilket har du?  passar det bra?

CBA
0

#15 Jag vet faktiskt inte vilket märke det är (det är Nasses ägares täcke) men det ser ut som ländtäcken över lag gör.

Jag lägger täcket upp på bakdelen av sadeln så bara bakvalvet sticker upp sen får jag vika in täcket lite på sidorna bakom mina lår.

Det fungerar jättebra att göra så :o)

Jag hade ett Thermo Master ländtäcke på min gamle och till min sadel och den fungerade kanske lite bättre (inte så mycket att vika in).

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jen
0

#16  ok. Jag ska skicka efter andra täcken snart, så jag  ska även testa ett ridtäcke…