Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 609 ggr
Maja
0

Ojdå..

"Tränande travhästar attackerades av björn":

http://expressen.se/index.jsp?a=726499

gejsa
0

Ja, jag läste det på tv:n i dag. Helt otroligt alltså. Synd om björnen ifall den är så skadad att den måste avlivas. Men skönt att hästarna fick leva.

Men samtidigt så trodde jag aldrig att en häst skule våga stå kvar och sparka. Trodde nog att den skulle skena därifrån faktist. Men hagen kanske inte var så stor.

gejsa
0

Nu läste jag allt här. Det verkar ju t o m som om dom körde med sulky ju och blev attackerade. Det var ju verkligen otäckt. Han ramlade ju av. Tänk om björnen hade attackerat honom då…..burr.

1111
0
gejsa
0

Va! Du skrev inget …? Varför?

Maja
0

Gejsa - Joo.. Det var när de var ute och körde.. Läskgt!! :O

Linda
0

Men herregud!!!

Fy vad otäckt!!!!!

Sandra
0

Läste det i tidningen på jobbet. Hemskt att det händer =/

jen
0

#1  hästen blev nog rädd i en trängd situation där "anfall är bästa försvar"

PimTheGreat
0

var står detta?? kan någon länka till den sidan?

Maja
0

Fortsättning: http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,915264,00.html

Hmm.. Vad ska man nu tro?!

#9 - Tyvärr så har jag en dator som jag inte kan länka från direkt med.. :/

NinaToy
0

Konstigt, snarare travtränaren som attackerat hästarna? :O
Har också svårt att tro att det var en björn, verkar lite osannolikt.

jen
0

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,915264,00.html

snacka om livlig fantasi och att man vill ha publicitet Fundersam

gejsa
0

#12# Nej, fy fan vilken jäkla typ. Stå och ljuga om hästen. Tänk vilket pådrag det säkert har varit nu. Och alla som hatar björnar har fått vatten på sin kvarn osv…..Tur att det inte var sant. För jag har tänkt på den stackars björnen rätt så mycket i dag. Och undrat om dom har skjutit den eller om den gick i skogen och hade ont i benet.

Faxlin
0

Jag säger som dig gejsa. Jag har också gott och funderat under dagen på hur det gått för den stackars björnen.
Och så är det antagligen bara påhitt. Gahhh, vuxna människor som ljuger på oskyldiga djur.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, har man inte bättre för sig så…. Men han vill nog göra reklam för sina hästar och tjäna kosing vet du.

NinaToy
0

Skulle varit intressant att veta var såren på hästen kom ifrån och om hästen var anmäld till en tävling och om den blev avanmäld?

Faxlin
0

Exakt, var kom såren ifrån. För enligt vittnen var ju ena hästen skadad.
Kanske ett sätt att kunna skylla framtida förluster på björnen. han sa ju trotts allt att han var osäker på om det satt sig i huvudet på hästarna.
Och var kom såren ifrån? Körde han åt h-vete och skyllde på björnen eller skadade han dem själv. Hualigen, hemska tanke.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, han kanske ville slakta dom senare och skylla på att dom blev knäppa av björnen och få ut försäkringspengarna. En riktig räv det där säkert. fy fasiken

lisette
0

stod det itne i artiklen att det kunde vara spark från annan häst?

Faxlin
0

Den biten missade jag i sådana fall, men vi kan väl hoppas att det är så det hänt i alla fall.

Audiatur et altera pars

lisette
0

Snarare är det resultatet av en spark från en annan häst.