Eighty Eight Keys xx avkommor
Någon som har/känner till någon avkomma efter Eighty eight keys xx?
Hur är den/de i temperamentet?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Keymaster är ju efter honom:o)
Jo, jag tänkte mer på om någon här inne har någon eller känner någon som har någon… :)
Jag vet ett sto efter honom som nämligen inte är ridbar pga sitt temperament, hon är rent ut sagt elak när man rider henne (hon har absolut inte ont eller liknande), men i övrig hantering är hon supersnäll och lämnar fina föl.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
en häst från min gamla skola är efter honom! Yoshi heter han och står på en ridskola i sthlm nu! Östermalms tror jag det är… Kan kolla efter!
Han finns med här http://www.ostermalmsridskola.se/hastar.html
Näst längst ner på sidan!

Jag vet en dressyrhäst e honom som heter Keys Creole. Tävlat ganska höga klasser tror jag (typ St. Georg?). Finns i skåne
Han var iaf trevlig att hantera. Tävlingshästar är ju ofta nerviga men han var åtminstone inte elak
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
jag skötte 2 st 3åringar efter honom hur dom var hmm ena var itne så kul men så hade hon det efter sin mamma. Men val guda snäll snygg o lite larvig som unghästar kan vara :) Jätte bra avkommor brukar han få jag har träffat flera o alla har vart bra, dom reds in med o mycket lätt lärda fattade vinken snabbt o löshoppade med bra teknik.

Jag känner två 88:an avkommor, men träffat på en hel del med.
Överlag så värkar de vara, lite… speciella… Båda jag känner nära är mkt trevliga, stabila hästar, bra arbetsvilja.
Vi har en häst på min ridskola som är efter Eighty Eight Keys xx. Hon heter Jennifer Eight, född år 1993, är ca 175cm hög. Ett jätte trevligt sto, otroligt välriden. Funkar super i både dressyr och hoppning, har även tävlat fälttävlan innan hon kom till ridskolan om jag inte minns helt fel. Innan hon kom till ridskolan fick hon även ett föl vid namn Caribic.
Jennifer är otroligt snäll att ha att göra med. Jätte trevlig inne i stallet och kan gå både nybörjar lektioner men även i de svårare grupperna för både dressyr och hoppning. I hoppningen kan hon bli väldigt pigg då hon tycker det är otroligt roligt! Gör aldrig ngt dumt, men kan ha en otrolig motor! :)
Bifogar också en bild, inte den allra bästa. Men det är hon :)
/ Sara & Casper

Jag känner den som #5 berättade om. Jag jobbade hos han som äger den en sommar=) Känslig häst, men enligt mig trevlig. Lite speciell, men jag gillar alltid dom halvgalna så.. XD
Han har gått Intermediere iaf, vet jag, har inte pratat med honom på ett tag så jag vet inte vad han har gått som mest.

Jag red faktiskt på den som #5 och #9 skriver om senast idag. Fantastiskt fin och välutbildad häst med tre fantastiska gångarter! Tävlade tom SB:1 med sin förra ägare Sonny, som varit med sedan han tillverkades (han red nämligen hingsten i fråga också).
Just denna hästen är perfekt att rida dressyrmässigt. Arbetsnarkoman som med spetsade öron villigt försöker göra vad än ryttaren kan villja.
I övrigt är han lugnet själv, makalöst snäll och okomplicerad att hantera. Toppenhäst! Hade gärna hafft den själv! :) (påminner mkt om min egen)

#10 Har Sonny sålt honom nu? Har inte pratat med honom på ett halvår tror jag! Vad kul o veta att han mår bra då iaf:D Hälsa Keysen från mig!

Jag tror jag lyckats skrapa fram en bild på Keysen från sommaren 2003 =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Är de Sonny på Globus ni menar?

Min häst Bysen är barnbarn till honom :) Keyman heter Bysens pappa, som är avkomma till Eighty Eight Keys men jag har inte hittat någon info om honom, det var en tjuvbetäckning så jag vet inte särskilt mycket :)

#13 Ja, precis. Sonny Åkerström.

Ja då va de rätt de jag tänkte, tyckte jag kände igen de