Hur säkert är ditt lösenord?
Har du tänkt på att ditt lösenord kan vara lätt att lista ut? För att undvika att obehöriga tar sig in på ditt konto (på iFokus eller andra ställen) kommer här en artikel på hur du kan undvika detta.

För att lista ut mitt lösenord måste man ha kännt mig för 10 år sen och vetat vad jag gjorde och tänkte då, samt vilka jag umgicks med i USA några år senare. Det finns ingen koppling mellan mitt liv och det här lösenordet om man inte kan se in i min hjärna.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag har en random blandning av bokstäver och siffror i mitt lösenord, så det ska nog vara säkert nog. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Generella tips för att göra ett lösenord så säkert som möjligt är
- MINST 8 tecken långt
- består av både bokstäver, siffror och gärna specialtecken (punkter och annat liknande)
- Använd både stora och små bokstäver, gärna på något ologiskt sätt.
Exempel:
Låtsas att lösenordet är "ridsportifokus" så skulle det kunna se ut så här:
R1d5porT.1f0ku5
Man kan testa sitt lösenords säkerhetsnivå här: http://www.testalosenord.se/
Tänk bara på att inte skriva in det lösen du använder, utan byt ut några bokstäver i det…

Mitt är super enkelt. Kanske man skulle byta ut det

Har bytt nu. Gissar att lösenordet "reddie" inte var alltför svårt.
Pållen heter ju Reddie Repoort

haha nej det var ju lite genomskinligt! ;)
vågar inte ens fundera på mitt lösenord…
Mitt är säkert.
Dessutom är det viktigt att inte använda samma lösenord överallt.
mitt är med säkert…använder olika på alla ställen man behöver lösen

Hehe
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Mitt är INTE säkert…. tror jag =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Mitt är INTE säkert…. tror jag =)
*** Kärleken övervinner allt ***
Mitt är inte säkerts :P
Har några stycken jag byter mellan.. heeh
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Det är inte säkert för de som känt mig sen jag var barn men jag har använt det i över tio år och hittills har ingen listat ut det.
På jobbet måste jag byta ungfär en gång i månaden och som avelsnörd brukar jag hålla mig till hingstlinjer typ Lambourghini-Bellini-Ganesco-Unesco-Pompe-Celsius-Magnet Kyff-Kyffhäuser fast just nu har jag nog avverkat de flesta hingstlinjer och har börjat med stolinjer istället

Jag skulle glömma bort det om jag bytte så ofta 
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag brukar komma ihåg vilken linje jag är inne på, som t ex Printonans eller stofamilj 46. Innan jag kom på det här systemet körde jag avelshingstar rakt av och då glömde jag bort oftare.
Jag har tom stavat fel i mitt lösenord, så det borde ju inte vara så enkelt… =)

Det är nog bara Lisette som vet mitt/mina lösenord, och hon måste ju veta det eftersom det är hon som fixar min hemsida och allt annat som har med datorn att göra.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Jag skulle inte tro mitt är så säkert. Eller jag har några olika jag varierar med, men som ändå liknar varandra. Men just på iFokus är det väldigt lätt.
Mitt är säkert, trots få bokstäver. Har haft samma lösen i… ca 13 år :D och ingen har kommit på det ännu.
Kanske inte så smart att skriva att ni har lätta lösenord? Det finns faktiskt folk som försöker ta sig in… Tyvärr.
Själv känner jag mig rätt trygg. Den som lyckas knäcka mina lösenord är inte dålig! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Byter lösenord lite då och då
jag har ett hemskt lätt lösen, men skulle jag ha krångligare så skulle jag inte komma ihåg det. Händer alldeles för ofta att jag glömmer lösen :/

Jag håller me Alex.. De finns faktiskt folk som sitter och fular sig och tar sig in på andras sidor.. Sen provar dem med de lösenordet på dina andra kontot, t ex hotmail och sånt.
så ge inte någon, inte ens till oss här inne, någon som helst info om ditt lösenord! De är de inte värt.
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Är lat så jag orkar inte byta och krångla med mitt lösenord
Glömmer bort dem löjligt lätt fast borde kanske byta nu..
Med vänliga hälsningar
Chess
Har iof ett lösenord med både siffror och bokstäver men det är inte idiotsäkert även om man måste känna mig mer än väl för att ens ha en aning om det. Men å andra sidan går detta lösen endast hit så jag ser ingen större fara med mitt lösen. Har olika lösenord på det mest som jag har lösen till.

Har ett lösenord med siffror och bokstäver och det var min mamma som kom på det för massor av år sen men hon skulle själv aldrig kunna det :D
Jag har väl några lösenord som jag använder. Ett av dem är riktigt klurigt iallafall, det använder jag på "viktigare" sidor. Sen på mindre seriösa sidor där det tex inte är privata saker som kan komma ut ifall detr blir hackat har jag kluriga, men inte omöjligt om man inte känner mig riktigt bra.
Min bästa vän är den enda som kan mina lösenord, av den enkla anledningen att jag inte har internet hemma och ibland ringer jag henna och ber henne kolla när jag väntar något viktigt mail.