normalt valackbeteende?
jag har en häst på foder, världens goaste häst, men han har sina egenheter…
När jag kommer ut i hagen och bara hälsar på honom så kommer han gärna fram och kikar och gräset är inte särskilt intressant alls. Men efter ett par klappar och pussar så verkar han slappna av riktigt och fäller ut snabeln…Är det normalt?

Snabelhäng brukar de väl ha när de är avslappnade :)
*** Kärleken övervinner allt ***

jo det förstås, men jag ser honom aldrig stå så annars utan det är när jag kommer och klappar lite i hagen. Skulle jag ha med mig grimman däremot så är han inte lika gosig…

Bragovarning!!

så gör alltid min brago. vet inte varför faktiskt!
idag trodde stars ägare att han skulle kissa för han hade hjalmar ute.

jag som inte brukar ha problem med vad folk tycker och tänker, funderar på vad folk runt hagen tänker när de ser mig klappa pålle som då fäller ut…
men det har väl något med avslappning att göra då…

de känner sig väl bekväma eller ngt. man borde nästan försöka ta reda på dt hela.
Haha! jämför med era egna gubbar hemma :) de hänger och slänger väl oxå med snablen när det baraär ni hemma ochde är avsnade och känner sig bekväma :D
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Blacky fäller ut, hmm "på riktigt" om ni förstår…
, varje gång man knäpper kryssgjordarna på täcket…. *asg* har hänt mer än en gång att man slagit i den när man har bråttom
jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller? 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Min förra foderhäst Gunnar, kunde göra så om han tyckte mycket om en person. Han kunde även få för sig att prova betäcka den personen, så var försiktig!!
Gunnar var 12 när jag tog honom på foder och han kastrerades vid 3 års ålder…

#7 Hahahaha
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag tror också att det har att göra med trygghet och avslappning!

#7 - HAHAHA. förlåt :D men de lät roligt ;D

Jag tror också det har med avslappning att göra samt även att dom vädrar "snabeln".
En av hästarna hos oss går ofta med snablen ute när han är i hagen.
Min fäller oftast ut den när jag ryktar.
Marsvin 4-ever
.
helt normalt vill jag säga.

Mina hästar har varit valackar och då har dom bara varit väldigt blyga =P
Dom vågade släppa ut den då dom trodde att jag inte märkte något. Men ute i hagen så vågade dom knappt kissa med den ute och om något sto brunste och tryckte upp arslet emot någon av dom så blir dom helt förvirrade och släpper endast ut den lite grann för att sen ta skydd någonstans =P
men jag säger som zahara =P Ens egen gubbe slänger ju runt med sin =P