Lektion
Idag skulle vi galloppera första gången!
Jag fick Påsen, han är jätte seg det går knappt att få han i trav.men vi gick till ridhuset och vi satt upp och skrittade och travade, det gick jätte bra!.
Men vi skulle galloppera en liten bit, Påsen var jätte pigg så han ville galloppera direkt så att en förelder fick komma och hålla han. Jag red efter Twenty och han är ganske långsam så han var jätte sur när värsta gallopphästen Påsen kom efter. Sen gick det knappt att få stopp på han efter galloppen så en förälder fick stå och hålla han ända tills vi skulle galloppera det vart kaos!
Jag trodde han skulle vara jätte slö men nej!
Sen skulle vi gå tillbaka med han då ville han nästan galloppera i väg till stallet så pappa fick ta han!
Min ridlärare trodde att hans hjärna hade brinnit för att han brukar vara jätte seg!:P
Det var lite fart i lektionen i alla fall:P

Vad roligt!

Haha! Även den slöaste hästen kan få tokryck ibland =)
Haha.. Känner igen det där.. ;) En valack som jag rider ofta är hur pigg som helst ute i skogen, men när man kommer in på banan så går det långsammare, ibland väääldigt lååååångsamt.. ;) Men för några veckor sedan så skulle jag galoppera honom inne på banan och då fick han plötsligt jättemycket energi från ingenstans!! :D Han skuttade till lade sedan en jättefin galopp läns ena kortsidan och ena långsidan.. :) Hehe.. Annars så brukar han bara ta ena kortsidan.. ;)
påsen, vilket tilltalande namn.. haha