Vilken ridning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
oh herre gud..!
bara att börja planera hästnappning då! 
Oh! Vacker häst! Och så duktiga. Gråter ju nästan för att de är så bra. :)
åhh Vad vackert det var.. snacka om bra tränad häst:)

WOW!!Va läckert, Dressyr när det är som bäst. Jag blev helt tagen.Vilken häst!!!!!!!
Hon är jättevacker, men samtidigt kan jag inte släppa att hon bara är 9 år vid den här filmens inspelning….
brukar man inte säga att de övnignarna är något man gör när hästen är kring 12-14 år…..? jag bara hoppas hon håller för flera års tävlan….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#5 dom är ofta inte färdiga för dessa rörelser förren senare, men detta ser ut att vara en häst som älskar vad den håller på med.

Fast hästar är ju individer precis som människor. Går inte att följa "ålderschemat" (ibland måste man ju göra det, men inte alltid) jämt och ständigt utan man får gå på känsla och känna efter om hästen är redo eller inte!
Men jag håller med dig, det är imponerande att hästen är så ung och redan så fantastiskt duktig.

Var det inte Matine som skadade sig för ett par år sen och inte kom tillbaka? Jag gillar egentligen bara avslutningen på filmen i #0, resten tycker jag inte var så himla snyggt…
Inte dåligt, men inte "wow" heller.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Jag gillade hästens framåtbjudning, att den hade roligt i varje steg. Något jag tycker många tappar i ridingen i dag, hästen ska prestera.
Ändå är just dressyr att förstärka och ta fram djurets naturliga läggning, Det är då ridningen blir rolig både för häst och ryttare, och denna hästen tycktes tycka att allt var roligt 

Är också impad. 
Mycket sällan man ser en sådan smidighet samt mjukhet som denna häst har.
Marsvin 4-ever
.
Det är så man kan gråta…….!!!!!!! Bäst är att se den avslappning allt genomförs i. Inget tvång, press, prestationskrav som lyser igenom.

Det är inte första gången jag ser denna filmen och gråter varje gång! Helt helt underbart!
Josefinejumpforjoy.blogg.se

WOW!!!!!!!!!!
lilla Matiné och Andreas..
Då ska ni se den nya hästen han fått tag i nu!!
Håller med #8 faktiskt. Sista delen var imponerande men i övrigt var det inte WOW.
Hon rörde sig lätt och fint, men stundvis tappade hon bakbensaktiviteten.
Övergångarna galopp-trav var heller inte det bästa jag sett, det såg "motigt" ut. Och hon tappade både på bjudningen och ryggverksamhet.
Men den sista delen var läcker =)

Åå va fint :) Kul att han blev så glad på slutet och kramade hästen :) Har jag inte sett innan :)
Men herra gud vilket långt program. 6!!!minuter. Stackars häst. Mjölksyran måsyte spruta ur öronen efter ett sådant pass. Även om det var snyggt tycker jag det var aldeles för långt program för den stackars hästen.

Fast det är ju inte så att hästen inte är tränad för att klara av ett sådant pass. Det ligger ju år av träning och planering bakom dessa hästar, vanligtvis kommer de inte ut på banorna (de större) förrän de är 11-12 år (om inte äldre) och då har de tränats sen de reds in..
jises vilken vacker häst :)

jag är som vanligt skeptisk…. man vet aldrig hur de kommit dit med hästen.
hade absolut varit impad om det varit utan sporrar och skarpt bett.
har sett mkt som sett otroligt ut på bana, men så går man bakom kulisserna å då har jag inte varit lika impad på hur de fått djuren att komma dit!

#21 Man måste ha kandar och sporrar när man tävlar
dressyr.
#18 6 minuter, många sliter ju en timma på träning på sin häst och då ofta inte i form. Så 6 minuter för en vältränad rätt riden häst är ju inte så mycket.

#22 det vet jag. men när man inte vet bakomliggande träning kan jag inte bli så imponerad. kan ha fel men tvivla på att de kunde göra detsamma utan sporrar och bett

#23 konstig inställning, jag har själv ärfarenheten att bäst resulat når man den mjuka vägen med mycket tålamod.
eftersom hästen utför rörelserna med glädje så tror jag att det är fallet.
Så fint
#21 Det är inte lite magstarkt att indirekt antyda att andreas skulle använda sig av olämpliga träningsmetoder..
Jag vill ha grund för dina påståenden samt vilka kulisser har du kikat bakom?

Bara för att du har sporrar och skarpt bett så betyder det inte att du måste använda dem. Har du ridit med rätt spända sporrar så vet du att du kan välja om du ska använda dem eller inte. Samma sak med skarpt bett eftersom att de har ett bridongbett(litet två/tredelat) som de kan växla mellan.
Jättefint program! :)

helt underbart vackert ;D
#26 Håller med dig..tråkigt att vissa ska ha så dålig inställning till saker.. Se det som en vacker och mycket bra prestation ist för att börja antyda och klaga på saker. Bara för att det tyvärr finns folk som har dåliga träningsmetoder mm kan man inte direkt anta att alla som är duktiga har det.. tråkig inställning till livet tycker jag… Tyckte både häst och ryttare var superduktiga och hästen såg ut att trivas
Kan man inte låta bli att bli glad av!!