Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1803 ggr
lisette
0

kvalité på hösilage?

har ni varit med om någon gång att hösilaget har sett ut som halm?

det ÄR hösilage, men det är sjukt grovt.

dominic
0

Ja jag har ett nu. Förstaskörd som är riktigt grovt.

Peppe
0

Det kanske är Halmsilage Flört

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cezanne
0

Har varit med om det. Hästen gillade det, ju grövre desto bättre!

bebbe
0

Jag har både grovt och fint ensilge (från olika åkrar) och mina gillar det grova mest.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

carrrrrooooo
0

det är ju bättre om det är grovt så dom får tygga mykt samma ju med hö. har ett hö nu som är grövre än förra och min dam föredrar det nyaFlört

lisette
0

men detta ser verkligen ut som halm,. det är gula strån som är jättetjocka!

#2 ja nästan så man börjar undra faktiskt. ;)

gejsa
0

Då är det nog inte så höga värden i det heller. Om bonden lät det växa sig så grovt och så ligga länge kanske för att torka.

Har själv lite grova balar. Men dom gillar ju det iaf. Sjukt dåligt med protein i mitt. Men han har bara naturgräs. Alltså konstgödslar inget.

lisette
0

nej jag tror nog inte det finns någon analys på det. men jag vet att folk har berömt hans hösilage tidigare.

gejsa
0

#8# Att berömma ett hösilage är inte samma sak som att veta analysen. Vårt "ser" också fint ut men värdena är kass. ;)

Repoort
0

Just den balen som är öppen nu är ganska grova strån. Mkt tistlar (Reddie loves) och störa klöver.

Svårt att säga vad som är bra eller dåligt. Mina äter allt

WinterPrince
0

vi hade ett riktigt grönt och torrt hösilage i en bal för ett tag sen… det såg nästan självlysande ut mot snön…

Marrsson
0

Jag tror som Gejsa att de säkert har fått stå länge på vallen och vuxit sig grovt. Säkert inget fel på de men kanske inte de bästa värdena.

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..