god morgon 15/2
god morgon folket!
trodde det snöade imorse, men det var dimma. har planerat att rida ut en sväng senare och ta en galopp på ett fält i snön. man trillar ju mjukt nu resonerar jag… =)
sen blir det till att plocka in hösilage, lär bli jobbigt med två dm snö.

God morgon!
Ska strax åka och hämta hö, passade bättre idag för bonden.
I em ska jag hålla en Partylitevisning, som jag hoppas ska gå bra. Man känner sig lite nervös då det endast är andra visningen jag har.

God morgon, säger som Lisette om vädret, här är så dimmigt att man knappt ser hästarna i hagen, men det är ju lugnt och skönt ute ändå.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

godmorgon, jag har samma typ samma väder som Liseette och Bebbe !
Men jag tror snart det spricker upp !
Igentligen har jag inte tid att sitta här, ska baka och städa och fixa fram all mat jag förberedde igår. Ska ha lite släktkalas på em idag !
Så man borde kanske sätta fart !

Vi ska ut och åka skoter idag, tänkte pimla lite och grilla korv. Men vart är solen som sken så starkt igår??? Bara dimma här också…
*** Kärleken övervinner allt ***
jag har strålande sol, så ni får komma hit istället ;)
idag ska jag försöka tvätta..
God morgon!
Idag ska jag plugga, plugga, plugga och plugga.
God morgon!
Här är det klarblå himmel och iskallt. Idag har jag tänkt gå ut på en promenad med Pix lite senare, annars har jag inget speciellt inplanerat.
idag så ska jag väl väl pyssla om min häst. min skygga häst.. försöka få henne att lita på mej.
Jag tänkte rida en liten runda på Draumur, men är inte riktigt säker. I vilket fall som helst så ska jag fota hästarna. Vädret är riktigt härligt! Solen skiner och det är vindstilla.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

nu är jag klar i stallet och har ridit. ingen avtrillning, men kanongalopp utan några som helst dumheter. och överfint att rida på fältet!
#10 Roligt att höra:) Grattis för att det går så bra!.
själv sitter jag vid datorn och tvingar mig själv att vara kvar hemma och inte gå till stallet, har varit där så mycket på sistonde och ska vara hos henne hela veckan så jag tycker hon ska få slippa se mig idag
men det är så himla svårt!:P. hon gör sånna stora framsteg nu så det är så svårt att vara borta ifrån henne!. men vet kommer ut imorgon eller på tisdag och ska vaccenera henne så då kommer jag att träffa henne igen. Uschh så jobbigt det är att bara sitta här, saknar henne så mycket bara på 1 dag!!

Godeftermiddag!
Oj vilken helg, vi har ridit på nya hästarna i går i paddocken och idag red vi ut för första gången, den äldre töltande tanten har vi döpt om till….rallystina. En dam som måste sättas på plats direkt annars är det bara att hålla i sig. Oj,oj men vi tog ner henne på jorden. Den yngre pinglan är det mycket jobb med men hon är tjusig. Ikväll ska vi rida ut en tur på våra "säkra" hästar. Tolkade idag i hagen och jag skrattade så jag höll på och svimma.

Godeftermiddag säger väl jag med.
I dag har vi varit i ridhuset igen. Herregud vad kul det är att rida Fille nu. Han är pigg och han töltar bra. Det är ju bra mycket roligare att vara flera när man rider ut också. På onsdag ska vi låna grannens ovalbana är mer som en galoppbana eller travbana runt i skogen där. Men då ska vi bara tölta. 
Kul att det går bra attika. Synd att det är så pass långt annars hade vi kunnat rida ut allihop.
#8 - Hon som fölade i morse? Du skrev ju att hon fick det klockan 05.00 i en annan tråd..
God kväll!
Idag har jag tränad för en ny tränare. Hur jobbigt som helst, med så fint han gick efter ett tag! Aldrig gått så bra att rida som idag. Skitkul.
Sedan for vi iväg på kalas, han fyllde 89 tror jag.
Go´kväll!
I dag har jag haft storbesök…pippa_var här o hjälpte mig m shettisarna. Vi tränade alla 3= 3 rundor runt byn, nja Keso tog vi 2 varv med ja…vilkte uselt flås man har. Hihi
Gick helt ok med pållarna..Kelda som vi alltid skryter med var"lite" sur i dag..börjar hon bli stoig;-)
En tjej var o kolla på Keso o ev flyttar han på lördag efter utställningen till en by 2 mil härifrån o ska gå som sällskap åt en arab..Kul!
Nu ikvälll har jag bastat m familjen o nu ska vi strax äta.
Klarblå himmel HELA dagen…så fint men oj så kallt!

Vackert väder idag och endast 6 grader kallt mitt på dagen. Vi åkte till stugan och skottade av lite snö från taket. Plumsade i snö upp till låren på väg ner till stugan från parkeringen. Sedan var vi på matiné- dottern, jag och brorsonen. Sedan blev det kalas och tillsist stallet.
Fick massor med blöta pussar…