Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 979 ggr
[Angel88]
0

spännande

hihi det är så spännande nu, kan knappt vänta länge. ska ju hämnta hem min högt efterlängtade bäbis granda om ca 11 dagar. ja tror ja kommer dö av spänning innan dess. ja saknar henne så, vill få hem henne så ja bara kan stå och gosa med henne, mysa, gå promenader och sedan ut och rida och börja jobba med henne.

har börjat göra ett schama till henne, måndagar kommer hon att stå, för då går ja för länga i skolan, så ja kommer inte hinna rida, fast d e bra då kan vi mysa, och torsdagar kommer hon longeras, för då går ja oxå för länge i skolan. resten av dagarna kan ja rida, mysa och gosa med henne..

[GlittriGris]
0

:D

tessa
0

Vad är det för pålle du ska få hem?

[Angel88]
0

sök på tråden Min häst Granada Swing!

carrrrrooooo
0

jag tycker det låter väldigt ofta om du ska longera 1 gång varje vecka tänk på att det sliter väldigt mycket på hästen att longera så ofta och hästen blir lätt uttråkad av det.!

Lycka till med nya hästen:)

Maliiin
0

Tycker oxå att longeringen känns ganska onödig. Ett tips är att tömköra istället=)

Good Luck!

carrrrrooooo
0

håller med #5 tömkörning är mykt bra det kan man göra flera gånger i veckan pållarna brukar föredra tömkörning istället än longering och det är jätte roligt att komma ut i skogen och tömköra över stockar och styra mellan trän. hästen blir väldigt mjuk av det på ett bra sätt.

[Angel88]
0

e problem bara ja suger vid tömkörning, ja e en kattastrofal olycka vid töm körning. nä man kan ju longera på olika sätt, tex hoppa lite, eller släppa henne i padocken lös. d e bara det att ja inte hinner rida ut då. blir för mörkt och ja lär vara jätte trött, vill ha något som ger henne något..