konstigt
det är så att min häst hade ja vi kan säga att de såg ut som han hade fått lite skav där sadlen satt, men nu har det blivit som ett mönster. vettens råd var att jag skulle schamponera honom med klorhexidin schampo. Men jag tycker inte att det gjort någon skillnad. Jag tycker också att det är underligt för det är ett mönster, jag vet inte alls vad det är och vad jag ska göra åt saken. Det ser lite ut som en märkning, jag har INGEN aning. Vad tror ni om det här :/. Han har ju inte det någon annanstans bara på detta stället och det är på hans högra sida på magen ungefär så långt framme som frambenet men högre upp, svårt att förklara.

nä du.. De ser nästan ut som om de har legat något mellan vojlocken och pälsen? Men de kan de ju inte gjort kanske. Har de blivit större eller har de alltid sett ut så här? Blir de mer eller tydligare mönster?
Tvätta med schampoot igen :) De är ju desinfekterande.
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
det var mindre innan, det har blivit större och tydligare.
Jag tänkte först att han kanske är allergisk mot tpy tvätt medel eller något. det ser hemskt konstigt ut

Har veterinären vart på plats och tittat på honom eller är det bara via tfn? De kanske är bäst att låta honom kolla på hästen.
// Marielle

Med tanke på att han exploderar och flyger i luften när du rider så kanske det gör ont helt enkelt?
*** Kärleken övervinner allt ***

#4 just de de va samma häst… Då hade jag kollat upp de mer ingående och inte ridit förren saken är kollad.
// Marielle
vetten såg ju honom och de gav mig klorhexidin schampot, men det har ju inte blivit bättre som sagt, jag tror inte det har med att göra när det gäller ridningen, eftersom han trottsar lite han kan få lite plötsliga ryck han gör inte det för det gör ont han vill ha av mig, för då hade jag känt det på honom, men klart han är ju rätt spänd nu. Jag tycker det är jätte konstigt allt och jag förstår absolut inget, Får väll be vetten kolla på honom igen =/

Gör de eftersom de inte har blivit bättre och eftersom de har blivit mer nu :) Lycka till och skriv vad som händer! Det är alltid lärorikt att få ta del av sådana här saker :)
// Marielle
det är helt underligt, allting

jag tänkte på ringorm, ser ut nästan som en orm som slingrar sig fram ;) men det är det säkert inte. Mkt underligt!
nja ringorm tror jag inte det är eftersom det har varit så här nu i ca 2 månader om inte lite mer, och det är nu märket blivit tydligare spec vid fällning. Och desutom ser det inte riktigt ut som de ringorm jag sett förut :P
men det är helt underligt detta, jag blir ju nervös för min kille.
men ska fortsätta använda schampot och ha koll på det, jag har tryckt på det känt klämt ja you name it för att se om han har ont på området, han reagerade inte. Så vetten får komma ut för jag vill veta vad detta är. Har aldrig sett något sånt förut

säger som #8 en tatuering
jag har sett något sådan på en häst för ett tag sedan, nu när jag tänker efter på en polsk import elr vad det var men då var det ett typ brännmärke stracks under manken

Det ser ju verkligen konstigt ut när det är ett visst mönster också. För det är ju "slätt och regelbundet" om man kan uttrycka sig så.
Skulle det vara en tauering, borde man inte sett det innan då? Eller varför skulle det komma upp en låg tid efteråt? 
Josefinejumpforjoy.blogg.se
eller hur det är det jag undrar, varför har den börjas synas nu,
min häst är en import ifrån ungern. Men det har lixom aldrig stått något om brännmärkning eller något i papper
De där var skumt..tycker oxå det ser ut som någom slags brännmärkning men som sagt är det ju konstigt om det kommer fram nu.. Är det något slags utslag så är det det konstigaste formen jag sett på ett utslag isåf. så rakt liksom på nått sätt.. Kolla med vet, blir oxå nyfiken nu assåå..

Sedan känns det lite kontigt att OM det nu skulle vara ett brännmärke, varför sitter det på de stället?
Josefinejumpforjoy.blogg.se
ja det är ett riktigt konstigt ställe om det skulle vara ett bränn märke, jag ska tilllkalla vett och då hoppas jag att jag får svar på denna gåtan, och jag kommer givetvis berätta för er hur allt ligger till
okej nu är det såhär detta har gått mig på nerverna så jag har försökt forska lite,
där står i papprena att på högra sidan har han tatuering 02
på vänstra ska han ha ett F
under halsen ska han ha 17 dont ask me why, hel konstiga ställen , MEN jag tycker inte att det bara är ett 02 på sidan, om ni kollar på bilden ska det längst ner förestlla 02 och varför placerar man en märkning där? jag ska forska mer och försöka kontakta uppfödaren

prova att raka honom och se vad som finns där?
jag funderar på det med, fast fällningen är i full gång

Men en liten fläck kan du raka, det gör inte så mycket för pälsfällningen.
*** Kärleken övervinner allt ***
det jag syftade på att han fäller så pass mycket nu så att det lär synas ändå om några dagar, men rakningen är bra på så sätt då slipper jag ha allt hår på mig så fort jag ryktar honom haha

men du komme inte att se märkningen ordentligt ändå. du måste raka för att se vad det är.