Sportlov! *längta!*
Hej!
Nu till sportlovet så ska min bästa kompis i hela världen komma med sin häst till vårat stall under sportlovet :D
Vi var nämligen och prövade min sadel hos stallet där hon har sin häst, (det är inte hennes eget stall) och där hade dom som hade alla andra hästar där (det står 3 andra hästar där) inte mockat på 3dar! det luktade apa därinne och det låg saker överallt! min kompis hade ju såklart spån i sin box men dom andra hade inte något underlag alls! :O sedan tog hon in sin häst och den var väldigt insjunken och hade inga muskler, men det var inte hennes fel, hon försöker men hon vet inte hur hon ska göra riktigt.. eftersom hennes föräldrar aldrig sett hästen ens! dom hade låtit henne fara och köpa hästen och då var dom ju såklart med men dom tyckte inte dom behövde bry sig nå mer sen "det är ju flickan som ska ha hästen!" …. men iaf så passade sadeln och hon köpte den sen, men när vi var där gjorde vi upp att hon ska få komma under sportlovet och ha sin häst hos oss, hon kommer få hjälp av stallägaren som kan allt och hästar(!) så hon får hjälp att bygga upp lite muskler och vi kommer att löshoppa och hoppa mkt :D jag och winnie ska vara med lite som moraliskt stöd för rosa (och även för att winnie skulle kunna klara sig utan några kilo^^) och så ska vi rida ut mkt och klättra och pölsa i halvmeter och meterssnö och ha heldagar i stallet och bara gotta oss! ojojoj, sncka om att jag längtar :D
xoxo Johanna<3

Kommentera? :)

känns inte som om det är så bra att börja med en massa träning om hästen inte har några muskler alls?

#2 men vi ska ju ta det lungt, och hon har lite muskler men ändå ganska insjunken, men det var stallägarens idé om att hoppa och löshoppa och hon kan typ allt om hästar ^^ hon kommer även vara närvarande och hålla i själva allt ihop :)

Håller med lisette. Man kan inte börja med att hoppa en häst som har muskler. Och iaf inte flera ggr i veckan. En gång kanske och små hinder men det viktigaste är ju en rätt foderstat så hästen kan bygga muskler. Det är inget som man gör på en vecka.

#4 ne, det är ju klart vi inte ska ^^ vi ska ju hoppa lite då och då med små hinder och löshoppa väldigt lågt :)

#0 Jag hänger inte alls med längre. Heter din häst Winnie, har du samma häst som Gladidig och Voljlock?
*** Kärleken övervinner allt ***

Låter som att ni ska göra om planerna o ta det lite lugnare för hästens skull=)

#6# Det är väl samma person. 

#7 det är inte jag som har bestämt vad vi ska göra ^^

#9 skulle jag kunna få svar på min fråga #6
*** Kärleken övervinner allt ***

#10 jo, det är så :)
#11 - Samma person eller samma häst?