Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2197 ggr
Caspianowner
0

Pälsfällning !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det fler än vi som står nu och har hästar som fäller av sin päls. Två drag och så här såg borsten ut. foto fr. idag

Kan tilläggas att här har inte varit plussgrader de sista veckorna och ska visst inte bli några heller, inom det närmaste.

Vore intressant att veta om det är fler här som har sina hästar som fäller  nu ? ?

Balloo
0

jag tror de flesta hästar som inte är klippta har börjat fälla, min fäller som en galning så jag ger han lite b-vitaminer med

Lorita
0

Mina går på lösdrift GBG och fäller inte, dom brukar fälla i mars Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Alex
0

Min häst började fälla i januari, så ja, nu flyger det päls överallt bara man tar i henne. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Caspianowner
0

# 2

Vi har tre på lödrift och de fäller lika mkt som han på bild.

Hästarna här brukar börja fälla av sig runt mitt-slut av april.

Förra vintern då vi inte hade alls någon vinter eller kyla, började de inte fälla av sig tidigare än vanligt.

iita
0

Har en arab på lösdrift som börja fälla redan i januari.

Akerberg
0

"Min" häst har småfällt lite ett tag nu, men i måndags började hon på riktigt, stora tuffsar med hår som trillar bort så fort man tittar på henne =O

joooossan
0

Mina har inte börjat fälla än, bruka börja i mars ungefär :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Primee
0

Normalt sätt brukar min vara väldigt tidig, mot slutet av december. Men i år har han precis påbörjat lite smått, men än så länge bara på höger sidan ^^,

Maja
0

Jag som tyckte att Örebrokusen fällde mycket, men han är ju vitblack och då är det inte så konstigt att man blir vit.

Men när jag red gamla medryttarhästen idag var hon ännu värre! Silverbruna hårstrån överallt!

Repoort
0

varmbloden fäller inte än men russet och shettisen hårar för fullt

Cezanne
0

Mitt halvblod började fälla i onsdags. Än så länge är det på okej nivå, men snart kommer de härliga veckorna då man börjar funderar på att man borde bli rätt rik på att sälja filtar av tovat hästhår…

Cilla89a
0

mina har börjat fälla. Japp har fällt REJÄLT ett bra tag, och brimad har precis börjat fälla lite granna.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Maja
0

#12 - Hur går det med den nya? :) Bilder!

Maja
0

Hihi, såg bilderna nu.. ^^

divansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Harry fäller jättemycket och har gjort det sedan mitten av januari Skrattande Trots att det är runt -10 nästan alla dagar, idag fällde han enormt mycket, även fast det var -20 imorse.. Han har inte haft någon riktigt "ponnypäls" på hela vintern utan har mindre päls för varje vinter :)

Bild från idag.. Han ser extra tjock ut på bilden, är smalare egentligen..

divansson
0

oj, kanske ska tillägga att han aldrig går utan täcke, det är endast när han tränas och när jag fotar. Fotat så har jag bara gjort 2ggr under hela vintern i sammanlagt 10min kanske ;)

Invisible
0

Det sa bara tjoff och så började pälsen rasa på min ena häst. Hon fäller tonvis nu! Skrattande