Forska på arab-stam
någon som är duktig och vill hjälpa mig att spåra lite i Kingens stam? Vet nån gjort det innan, men jag har råkat förlägga allt…vill nån hjälpa mig igen?
Harmonis Le Olympic
F:2005
E: Raaji
U: Nora
Arabiskt fullblod

Gå in på Svenska Arabhästföreningen http://www.sahf.se/ och gå in på stambok, testversion. Jag hittade pappan där.
Vet ej om det finns någon som kan hjälpa mig här.
Jag skötte en Arab hingst för många år sen, han var född 1977 var skimmel, stod i Gällivare (alltså långt upp i norr). Han hette Rashmid han dog 1989.
Hans pappa var Samurai, som finns i stamboken, men hans mamma vet jag inte. Hon stod också här i norr, nånstans runt Kalix, Haparande och dom ställen, vad jag vet så hette hon Flame, men hon kanske kallades för det.. Finns ingen Flame i stamboken och ingen Rashmid heller.
Tänkte om någon känner till denna Flame, för vad jag vet så skulle hon var en Arab hon med? Vad jag kan minnas är att Dardir fanns i hennes stam, om det var hennes pappa, morfar el farfar kommer jag inte ihåg.
Är det någon som känner till dessa hästar?

#2 det e inte hans pappa. Raaji, Kingens far avlivades bara för några veckor sedan..och ägs av en maria…

läste in den andra tråden jag startade, men fick inte ut så mkt av hans stam, inte mer än att han verkar linjeavlad och att det inte är så bra….finns inget mer att säga?

#2 gick in själv på Raaji och kollade…och hittade samma uppgifter som du, men nu stod det en annan ägare så de e samma häst iaf…:-/…märkligt
Men vad innebär linjeavel mer än att fölets föräldrar e halvsyskon….är det bra eller dåligt? Varför hittar man inte mer om Kingens stam?

Är han registrerad? Om han är, kan hans namn ha ändrats? Är han född i Sverige?

#8 han är född i sverige, I emmaboda, hos hon som äger mamman och pappan idag. Pappan vet jag avlivades för några veckor sedan då han brutit benet…. Kingen heter egentligen Hamonis Le Olympic men är inte reggad …än. vi väntar på hans pass ska bli klart. När vi köpte han från emmaboda hette han Olly, men det namnet ville jag inte ha kvar…

Men då är de inte konstigt att han inte står med som avkomma till pappan… Visste du något mer om Stoet? Han kommer säkert att hittas lättare när han är registrerad.
Men Pappas stam har du ju här i allafall :)
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

#7 stamboken på shaf's sida är en test variation dvs alla uppgifter uppdateras inte vid tex ägar byten eller död. 

Pim: Det är inte Nora som stavas Norah? Nora var född -70 och Norah står Maria som ägare till.

#13 då är det rätt Norah…deras ägare heter Maria. det är hon som fött upp Kingen

#9 vad fin han är!!!
#11 så det blir lättare att hitta info kring Kingen sen när han e reggad då? Oki…de e så jobbiga arabhästföreningen bara för nu är det 3 gången som vi måste skicka in tagel på honom…..SUCK

#15 Vad skumt med taglet. Jag lämnade in i samband med id-kontrollen och sedan en som skulle skickas direkt till SLU. Sen var det bra. Fick passet på Xzerran förra veckan, skickade iväg det i början på Okt.
Visst blir det betydligt lättare att hitta info om stammen när han är registrerad.

#15 Kingens pass har tagit över ett år nu….:(
Jag har också haft problem med ARAB på min arabkorsning.
Fick ringa och tjata flera gånger innan passet dök upp.
Sista gångerna jag ringde fick jag svaret: Det ligger framme, ska bara skrivas under.
Men hallå! Hur lång tid ska det behöva ta och skriva under med en namnteckning *suck*
Fruktansvärt otrevlig människa fick jag prata med också.

#18 Oj då
De jag har pratat med har varit trevliga.