Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 3255 ggr
may-britt
0

SVENSK VARMBLODS

Hj

er det noen som kan fortelle meg litt om svensk varmblods.

dette er en valsck  på  5 år kan ikke så  mye skritt trav og galopp.

men jeg önsker mest og hvite om dems gemytt.

jeg har hört så  mye negativt om dem fra Norge men var i  dag for förste gang og red en og jeg ble jette overasket.

lung og föltes trygg.

ble litt  glad i  galoppen bukket lite men det var mest  av glede.

noen som kan fortelle meg litt om dem så  jeg kan få  vekk bilde av at  de skall väre helt galeObestämd

er det mulig og lave en kul  dressyr hest av dem? noen som har gjort det här inn?

may-britt
0

OBS.

glemte og spörre han gitt lite på  trenset men han slang det under tungen over tungen.

hva er fel?

Repoort
0

menar du varmblodig ridhäst eller varmblodstravare

may-britt
0

varmblodig travar.

han går også  og tar bettet under tungen går dette og rett på.

noen sa til meg at det var falig og ride en hest som tok bettet under tungen han ruller det under over men har aldri hørt det er falig

er det noen som har erfaring ellers er han jette gossig og lungn men red for kosor

trenger hjelp!!!!!!!!

tezzie
0

Det finns ju speciella tungfelsbett om det är så att hästen väljer att lägga över tungan hela tiden.

Varmblodiga travare kan bli helt underbara ridhästar, det krävs en del kunskap och framförallt jobb med omskolningen men det är arbetsglada och tacksamma hästar att jobba med tycker jag =)

Hur gick det med nordisen du köpte?

*** Kärleken övervinner allt ***

may-britt
0

hej

det er flott  siden det er den mest gossige hesten jeg har ridet.

min ride dressyr lærer sa at varmblods traveren var en falig hest viss han la bettet feil siden da kunne han bare stikke.

men jeg tror hun er feil

jo nordisen er kjempe flott min datter som var jette redd og rde rider henne i  skogen og myser og nå  er min datter blitt riktig tøff vi elsker den hesten.

har hatt lange rolige og lungne turer i skogen hun er flott

så  min datter rider også  alene i  skogen nå  de dagene ingen kan bli  med

min dressyr lærer sa også  at  viss jeg tok nose grimme på  traveren så  ville den kansje bli helt gal

men tror ikke det stemmer heller

PimTheGreat
0

#4 förlåt att jag snappar tråden lite…:-) men tezzie..vad är det du räknar ner på??? *nyfiken*

tezzie
0

Beräknad förlossning, haha!

may-britt
0

heter det bare speciella tungfelsbett eller har det et annet navn?

håper dette går og få  bort siden han er flott og så  snill

vill nødig ride ut med han og han trer bettet under tungen og stikker for da ligger jeg ikke godt ann

sus-sharon
0

vad har han för bett nu?

jag vet många som sluppit problem med att hästen lägger tungan över bettet när de sänkt bettet lite i munnen. det farligaste med att hästen lägger tungan över är om bettet sitter så högt att den inte kan få tillbaka tungan under, annars  ska det inte vara någon fara.

sen finns också tungfelsbett, som #4 sa att köpa lite varstans. (heter bara "tungfelsbett", enkelt för en gångs skull:))

varmbloden är trevliga hästar som ofta är mycket samarbetsvilliga, men det krävs mycket tid och mycket jobb.

medarbetare på djurskydd.ifokus

tezzie
0

Kolla här

Där har du en variant på bettet jag pratade om :)

may-britt
0

takk for hjelpen da skall jeg prøve det til sisst

han har et helt vanlig bett nå 2 delt bett.

han kom in i sin nye stall  i går (på  prøve) han gikk  lungt av slepet, lung inn i stallen stoppet tittet rundt og gikk  inn i  sin boks spiste litt  mat hilste på  den ved siden av og  rullet eg rung i boksen.

som han altid hadde vært der.

dette sier meg noe om hans gemytt veldig normal i sitt  hode.

hans teken var skiti så har fått på  han ett nytt han ben var skiti så  han ble vasket og han hadde et sår under det ene øye det er stelt, han hadde vist slått mot noe skarpt i boksen før jeg hentet han.

hele hesten forteller meg at det er noe lungt og godt over han og mitt hjerte har smeltet for denne gutten.

det som var rart var at jeg skulle egentelig kjøpe en dressyr D ponny som kostet en formue da mine øyner falt på på denne gutten som sto i sin boks og tittet veldig lungt på meg og det datt ut av meg  denne vill jeg prøve ride.

min dressyr lærer tro at jeg har blitt  helt gal jeg bryr meg ikke dressyr er ikke alt.

det eneste han er red for er kosor han er livende redd  dem sa dama.

ok fårprøve og løse det når tiden kommer  han er bare 5 år så  det kan vell løses med tid siden når jeg rider i  skogen må  jeg ride forbi der det er kosor.

jeg vill  prøve meg frem på  bett og se hva som kan fungere på  han.

Smex
0

Har själv inte haft häst som har lagt tungan över bettet. Men har bara hört att det är väldigt svårt att få bort den tedensen på en häst.

may-britt
0

ja det har jeg hørt også  men siden han er 5 år ikke kjørt og nesten ikke rid så  tror jeg at det kansje kan bli  borte

hvet ikke hvorfor jeg tror det men hadde en ung hest som var 3 som skulle rides inn og da sa de som trente at  mange ung hester gjorde det der med en gang de ble tilvent bettet.

tror ikke han har hatt bett i munnen mere enn 10 til 15  ganger en følese jeg har etter opplysninger jeg har fått.

men går det ikke så  får jeg sette på et sånt tungfelsbett så får han gå  med det en stund.

krysser fingrene for at det retter seg

tezzie
0

Lycka till med hästen, det är nog ingen större fara med att han lägger tungan över bettet, testa att byta bett (han kanske inte gillar det tvådelade) och funkar inte det så köp ett tungfelsbett :)

Vi vill ju gärna se blider på dina två hästar nu :-)

may-britt
0

hej

skall ordne noen bilder.

hvordan leggr jeg dem inn?????

varmbodsen går det jette fint med han er jo  en travar så men han har et bedre trav en en traver han fatter galoppen bra venstre side og holder den fint, han har problemer med og holde galoppen på  høgre side så  man får jobbe på  lite.

han er rid på  3 delb bett og han tar ikke tungen over han går bra på tyglen i travet og bøyer sin nakke bra.

han trenger og trene muskler det er noe muskler der men de ligger på  feil stelle.

han går under trening 20 minutter av gangen i begynelsen det er jette jobbi  for han så  derfor kun 20 minutter.

han er veldig snill og gossig.

han har fått klippet sin man og litt på  svansen blitt klippet  på kroppen siden han ble jette svettig når han ble riden så  det måtte bort og han fikk nytt rent tekken og han ser jette snygg ut.

så  til  uken får han fixset sine hover og får nye sko.

jeg tykker så  mye om han det er noe i  hans øyner som smelter mitt hjerte.

han har blitt  jobbet med bare noen dager og er så  villig  til  og vise at  han vill gjerne lære og gjøre ting riktig.

han er rett dyktig  synes jeg.Glad