otrevliga på vilket sätt?

Usch ja! Men det är precis lika illa när medryttaren snackar skit om hästen. *ler*
Var bor du då? Ser att du söker en häst att bli medryttare åt.
Carola

Vad har hänt nu då?
Frågan är, vad är du bered att ge och vad förväntar sig den som söker med ryttare av dig. Den som får en medryttare måste ju också vinna något på att få en medryttare på hästen. Det är nog svårt för den som har hästen att snyggt säga att du inte passar och då kan det låta otrevligt. Du är ju faktiskt ganska ung (ett övergående problem) och det finns ju vissa som har krav på ålder. Gör en lista på hur du vill att det ska vara att hyra häst så kan vi kommentera den.

"3" Kiara. Var ser du att hon är ung?
ja när någon kallar en oseriös fastän man har skrivit att man kan komma och är otrevlig på sättet då blir man ledsen
hur jag vill att det ska vara att hyra häst är:
att jag får vara med när det händer någon som tex när hovslagaren kommer för jag vill lära mig så mycket som möjligt om hästar eller om hästen ska till vetrinären då skulle jag jätte gärna vilja följa med ska utbilda mig till det förstår ni:/ måste ochså komma in på ridgymnasium och alla säger att man måste kunna jätte mycket om hästar. Jag vill ochså lära mig ta ansvar och kanske få någon privatlektion någon gång. m.m
ja när jag kollar på detta låter det ju inte alls som en medryttare men sjävklart rider jag och håller på som en vanlig medryttare gör.
ja hmm det var det men man hittar aldrig någon som söker en sån.

Du svarade aldrig var du bor.
För min del lät du ju helt perfekt att ha som medryttare. En som verkligen bryr sig om hästen och inte bara att rida.

Hej
-Jag instämmer med Gejsa helt!
-Till Soya (mitt hbl sto)har jag en underbar kvinna som tillochmed tog ledit från jobbet för att följa med till veterinären.
Eh…Jag söker som "alla" vet en medryttare som dig till min 7 åring.
mvh Linda

*L* jag kan fixa en gammal B-ponny (20 mycket plus), jag pratade med dom i dag men det är ju inte ridning utan du får bli skötare och leda ut honom i skogen. Du får ta hand om allt runt omkring men som sagt han är en gammal pålle. Kanske något att starta med och sen lära känna stallen runtomkring och visa att du menar alvar och sen hitta en häst att rida.
Jag pratade med dom idag om honom, men som jag sagt tidigare ta med en förälder vid första mötet man vet aldrig (jag kan vara en bluff)

Linda! Hur är det med Soya nu? Rids hon som vanligt?
till gejsa jag jag bor i göteborg
kiara jag mailar dig det låter bra

#9 Japp nu går hon i skogen och har det bra 5 dagar i veckan och är total fin i benen!
-Skulle se magen oj vad det växer där inne: )

Oj vad synd att du inte bodde i Eskilstuna. Då hade du varit jättevälkommen hemma till mig och mina hästar.

#8 Ja visst tycker jag med, att alltid ta med föräldrarna jag menar förstår inte hur föräldrar kan lita så mkt på de personer deras barn kontaktar.
-Som sagt här på nätet ska man vara extra uppmärksam..Kanske man är en 65 årig gubbe?

Jasså vad kul att hon är ok igen. Men syns det verkligen på magen redan?

Jajjamen!
Redan och redan hon ska ju ha 15 april (hoppas att det inte bara är allt godis..)
har släkt i hela eskilstuna;) du känner säkert någon utav dom haha

Jasså du har du släkt här. Ja, man vet ju aldrig om man känner någon.
Linda! Jag tror nog inte att du kan se så mycket allra redan. Det är ju bara nov. Det är dom sista månaderna som magen växer jättefort. Det är ju också då dom behöver massor av extra proteiner osv.
Fast å ena sidan så minns jag inte om det syntes något redan vid den här månaden. Men tycker du det så är det väl så.

till grejsa du skrev att det är lika illa som när medryttaren snackar skit om hästen vad menar du då?

Tja trodde du förstod vad jag menade. Men ok jag kan ge ett ex. När dom ridit hästen så kan dom säga att hästen är för lat, för pigg, för tjock, inte kan trava bra osv osv. Helt enkelt inte gillar hästen. Det är ju inte roligt att höra. När det är ens ögonsten.
Förstår du mig nu?

Gejsa:
Soya är rund o fin runt magen, va och titta på henne idag.
Hon börjar faktist få en mage, eller börjar den har hon haft en månad iaf, =)

ja, eller också är hon bara tjock som Linda skrev. Får hon inte fri tillgång till höet ute dagtid? kan tänka mig att hon står och äter rätt så mycket nu.
Men när hon blir tjock om magen och fölet växer så orkar hon inte äta lika mycket hö det är då som man behöver annat foder med mer smrp i. Men det där kan nog Linda nu. Har skrivit det så mycket till henne och hon har ju haft föl förut så……
Men det är ju 5 månader kvar och några dagar. Så vänta ni bara vad tjock hon kommer att bli. 
Ingen som kan fota henne och visa? Vore roligt att få se henne. Det tycker nog stenis också. Eller hur stenis?
Carola