Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1446 ggr
AusaBausa
0

God morgon 12/2-09

Go morron allesamans!

i dag hade det snöat under natten så den skottning som gjordes syntes knappt på gården..

börjar jobba snart, har precis släppt grabbarna t bussen jag o lilltjejen tittar på barnkanalen och mannen sover..lyckos!

Ikväll ska det på föräldramöte på skolan, ska bli spännande o se vad som hänt sen sist.

Fick iallafall papper igår om placering inför skolstart ht-09 till Tindra o skolan fanns med än så länge;-) så det var ett lätt val…

Ha en bra dag alla!

Hagelberg
0

God morgon!

Ser ut till att bli en snöig dag! Lill pojken och jag är lediga, vi kanske tar en tur till pulkabacken. På hästfronten händer nog inget idag :)

Ha de gott alla!

fridak
0

god morgon!
Är snöigt och blött här, ligger runt nollan så det blir riktigt slaskigt. Men snön verkar aldrig sluta falla, så tråkigt väder!
Har föreläsning från tio till tre ungefär och sen har jag tänkt stanna kvar och plugga lite till men jag skulle tro att det blir en sväng på stan också.
Senare blir det stall och mockning, kolla igenom pålle också.

tezzie
0

God morgon!

Termometern visar på minus (såklart) 26 grader, någon som vill byta med mig?
Idag ska jag faktiskt vila min kropp, mormor och morfar kommer hit på besök på förmiddagen :)

*** Kärleken övervinner allt ***

[chriistina]
0

God Morgon

Ska strax iväg till trafikskolan. Och sen i eftermidag får jag se vad jag hittar på :)
Det är slask ut och inget kul.

lisette
0

#3 oooh fy bubblan.

Zaphix
0

God morgon!

Idag ska jag plugga på dan..

Ikväll skajag iväg till stallet, ska rida bort till ridhuset och träna dressyr tillsammans med en stallkompis. Länge sedan jag var i ridhuset nu, så det blir nog nyttigt. Hoppas det inte är så mycket hästar där bara, Storis har en förmåga att sparka alla som kommer nära.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

gejsa
0

Godmiddag! Här har vi -3 grader. Men tittar jag på Smhi över stan så ska det bli kallare i ett par dagar nu. Men ingen snö! Suck!

Maja
0

God dag,

Har suttit och pluggat ett tag, tog en liten paus nu. Större delen av dagen kommer att gå åt till pluggning, ska även ta en tur till Apoteket och hämta ut insulin och kanyler. Sedan ska jag packa kläder och städa lite i lägenheten. :)

bebbe
0

God middag. Förutom "hästarbetet" har jag varit ute och skottat snö i fm, har just varit ute och kört i snöyra för att hämta smörgåstårta som vi ska ha i kväll, Inge fyller nämligen år i dag, nu ska jag ta en runda Betapet och sen lägga mig och vila 1 timme innan det är dags att röja lite här inne.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bubbelbubbel
0

goddag!

jag har legat och läst senste timmarna, men var  tvungen att få ett avbrott.
väntar på att johan ska gå upp, fick gå in och ge honom ännu mer tabletter mot dendär dumma njurstenen innan, så han somnade väl på dom. syster ligger också och sover på soffan, nedrans sjusovare! haha!

men annars idag händer nog inte mycket, är ju ledig så jag tar dagen som den kommer :)

linasvovvar
0

#9 Gratta Inge från mig !!!!!

attika
0

Godmiddag! Ska iväg till stallet senare och rida foderhästen, hon behöver tränas i kort tempo tölt, vill gärna ibland springa iväg i slarvig pass. Hästarna går i en skogshage så jag tror nog att vi släpper min herre och kompisen sto i en stor  öppen hage så dom får springa av sig lite, vi gjorde det häromdagen och dom hade jättekul i snön, synd att inte kameran var med då. idag har hovis varit och satt skor på dom 2 nya hästarna vi hämtade i helgen så imorgon blir det en tur på dom.

Repoort
0

Hallå

- 29,3 grader i morse - nu är det "bara" -19,3.

Har varit på jobbet på förmiddagen, röjt lite hemma, hämtat dottern på skolan. Efter middagen ska hon till en kompis så då blir det stall för mig.

Får se om jag har samma otur som igår. Det var slut på strö så jag fick gå upp på logen klockan 22 och starta upp pappersrivningen. Det var kallt som tusan (-22) men hoppas att stallfarbrorn har rivit papper idag.

tezzie
0

#13 Visst är det härligt att bo i norrland ;)
Vart får ni allt papper ifrån som ni strör med?

Jag har inte gjort mycket idag, fikat med mormor och blivit uppassad :) Nu ska jag laga middag som hon hade med sig, paltbröd, fläsk och vitsås :)

*** Kärleken övervinner allt ***

AusaBausa
0

#3,13, 14 åh vad myyysigt…är så avundsjuk på er…önskar jag kunnat bo kvar där uppe…hade lätt trivts som norrlänning…

Dilizi
0

Godkväll!

Idag har jag slösat bort sex timmar av mitt liv. På vad kanske du undrar? På att baka bullar. En sats bullar tog alltså sex timmar för mig att baka, aldrig mer säger jag bara!

/Emilia

bubbelbubbel
0

#16, man kan aldrig slösa bort tid på att baka bullar ;)

eller. ja om man bränner dom alla kanske…

Hagelberg
0

God kväll!

Idag blev det lite hästaktivitet iallafall! Jag tog ut min unghästmed släpan och det gick så bara så nu blir det vagn nästa gång. Detta är en pojke som är så kul att jobba med för han är lyhörd och arbetsvillig. Tar man det bara varligt med honom så snappar han på en gång! Jag är lycklig ägare av denne trevlige pojke Kyss

Repoort
0

Inget strö gjort idag heller, fick ställa mig och riva + att vattnet i stallet har frusit. Fick starta upp en gammal byggfläkt.

Vi får papper från alla nära och kära och hämtar från biblioteket. Räcker och blir över till fem hästar

gejsa
0

På eftermiddagen red jag Fille på ridbanan fast jag var ensam hemma. Brukar normalt inte göra det ifall det händer något tokigt. Men han skötte sig jättefint. Både töltade och travade bra. :)

På söndag har vi hyrt ridhuset igen som var så kul!

lisette
0

#19 får ni gamla tidningar o så då eller hur får ni tag på papper?

jobbat hela dagen, sen hämtat loke, en generator till brorsans bil, mockat, gjort mat och nyss tagit in hästarna.

ångest, har inte träffat gubben mer än ungefär 30 min på hela veckan. jobbigt att få ihop det med unge o hästar.

Repoort
0

ja, gamla dagstidningar från biblioteket, ochtidningar och papper som kommer hem i postlådan.

Perfekt om man har några halvhemliga dokument. Bara att riva ner.

lisette
0

då älskar alla era grannar er mao? ;)

Repoort
0

speciellt mormor, hon slipper bära tunga kassar med tidningar till sopsorteringsrummet, jag kommer och hämtar med jämna mellanrum