Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettexteriör
Läst 3835 ggr
Surviver
0

Hittes exteriör...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag så Attlids tråd om Wildas exteriör och tänkte att det skulle vara kul att höra vad ni tycker om Hittes exteriör. Han blev två år nu i april.

Veterinären som var ut till Putte för hans fång trodde att Hitte var ett halvblod, hihi

Här kommer några bilder…

Surviver
0

en till….

Surviver
0

En till, här ser han extremt överbyggd ut bak men han står i en grop så det är inte riktigt så illa som det ser ut ;o)

SofiaGenne
0

Inte för att jag är super på sånt här precis, men jag tycker att han inte ser alls tokig ut för att vara två? Bred framme vid bog va? Ksk trevlig framtida hoppare? Vad är dt för ras?

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Surviver
0

Ja han är ganska bred i bogen, han är ett varmblod som inte är frysmärkt eller travtränad. Ska bli ridhäst när han har åldern inne.

Ledin
0

ja han ser jätte bra ut :) å han är ju bara 2år det e kul att han är så bred som han är för ofta ser jag 2åringar som är lite rangliga. Han ser itne ut som en travare mera som halvblod/new forest :) jätte söt är han

SofiaGenne
0

Oj, varmblod? Det syntes inte! :)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Shelthea
0

Oj, ja för att vara 2 år var han ju riktigt välmusklad! Är han inkörd och tävlas då eller? =)

Surviver
0

#7 Nej, han ska inte bli travare, han ska bli ridhäst. hanär aldrig körd, däremot tömkörd och löshoppad ganska mycket.

Cilla89a
0

gillar modellen helt klart, men hade gärna sett han mer högrest och mer byggd i uppförsbacke, då hade jag Kyss

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Anna
0

Tycker han ser jättefin ut :)

#9 Hur ser man att en häst är byggd i uppförsbacke? Är totalt okunnig ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lizzan
0

Snygg han var :)

fridak
0

han är jättefin! liknar en häst i stallet litegrann.

Cilla89a
0

#10 det är svårt att se, det är en känsla man får.. men, ja, lite lätt sagt så långa framben..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Tywysoges
0

Persoligen hade jag velat ha bättre överlinje och högre svanssättning… sen har han päronrumpa…. :P

Surviver
0

#14 Päronrumpa?

Tywysoges
0

Nu ska vi se om jag kan förklara (har fått veta att jag är dålig på det förut)

Det är från bärbensknölen och ner jag tittar. Nu står han visserligen med benet bakåt, men tycker det ser päronformat ut på dom andra bilderna också. Jag bifogar en bild på din hästs rumpa och en annan hästs rumpa. Även den andra hästen har sitt ben bakåt.

Hoppas du ser skillnaden. Annars får jag försöka förklara igen.

Ledin
0

men han är ju bara 2 år o inte musklad händer en massa saker så fort man börjar jobba med dom. :) Jag trode inte man var så bakfixerad på hästar. ;)

Tywysoges
0

jag har bara sagt vad jag tycker… inte att det är rätt eller fel… jag vill ha en häst med äppelrumpa iaf…

Ahnna
0

Kort hals, lågställd. (Lite korta framben…?) Omusklad överlinje, grund bål. Överbyggd bak, även på de två första bilderna. Omarkerad manke. (Ser det ut som?) Kan säkert bli jättefin med tiden, det är alltid svårt att se på växande unghästar.

Är han hingst eller valack? Han saknar hingstkaraktär, men det är kanske inte så konstigt om han är kastrerad.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

elin
0

Tycker med han ser lågställd ut.

Men förhoppningsvis rättar det nog till sig när han växer och musklar sig.

/Elin

Chan
0

En häst i uppförsbacke - känslan du får när du rider. Manken ska sträva uppåt framför dig. På bilderna här ser hästen lite lågställd ut, tippar lite framåt. Kanske en aning överbygd också? Men det är en oinriden tvååring, med ridning kan det hända massor med exteriören och hela hästen hållning.