Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 636 ggr
Tindra
0

Transportskydd

Måste hästen ha transportskydd när den transporteras? I alla affärer jag varit i är de slut och nu börjar det närma sig dagen då pållen kommer… Och hur är det med transporttäcke, måste hästen ha det?

Lyrik
0

Min har alltid transportskydd och boots på när han åker. Täcke har han bara på när vi har åkt på höst/vinter.

Vill ej att han trampa sig. Hade bara lindor på honom en gång. Han fick panik och trampa sönder sig helt i bak. Kul att ta ut vet en sön kväll och sy - DYRT!

Tindra
0

Oj oj! Bäst att lägga på ett kol alltså. transportskydd ska införskaffas!

Lyrik
0

#2 Min gubbe åker inte så ofta nu för tiden, bara fram och tillbaka till sommarhagen varje år.

Har nu beställt nya transportskydd runt om eftersom de han har nu är på gränsen för små. Stoor häst!

emsems
0

jag har transoprtskydd på alla ben och en transportgrej till svansen.. sedan har jag beroende på värmen antingen fleecetäcke eller innetäcke. du kan läsa, det finns ett tidigare inlägg där alla skrev vad dom hade för skydd till sina hästar

Luthien89
0

Har också alltid rejäla transportskydd till mina hästar, samt täcke, höst, vinter, vår då dem är klippta då :) Inte på sommaren, dte blir förvarmt att åka med täcke då :P

Loa-bg
0

Transportskydd tycker jag är ett måste, det är en billig livförsäkring… Transporttäcke är inte lika vikitgt tycker jag, men om hästen inte har jättemkt päls tycker jag att man ska ha det. Det kan ju vara lite kyligare i släpet när man kör. (Syftar på denna tiden av året när det är kallare)