Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 730 ggr
Eve
0

Bättre balans?

På fredag ska jag försöka förbättra min balans.  Tanken är att jag ska rida barbacka och knyta tyglarna (känner mig inte redo att ta av tränset än) och göra alltid med vikten.

vad tror ni om det? Har ni andra förslag? Hur gör ni?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

NinaToy
0

Jag hade föreslagit att någon longerar hästen och att du sedan gör olika övningar. :P Men rida barbacka är ju också jättebra. Jag red barbacka på min förra ponny i ungefär ett år. Gissa hur min balans och sits är nu! :D

emsems
0

balansen kan du ju träna även avsuttet. bara en sån grej som att stå på ett ben och borsta tänderna hjälper ju lite.

när du sitter på hästen, månniskor har balasen ofta centrerad  till bröstet. tänk dig att en järnkula är i ditt bröst nu, och släpp ner den till rumpan.. alltså att du försöker låta din balans och vikt åka ner i sadeln så du lägger din balans där. låt den sljunka ner och hållas mot sadeln, så din överdel blir lätt och bara hänger med rumpan..

1111
0

Jag rekommenderar att läsa mina inlägg i stigbygel-tråden där jag förklarar varför att rida barbacka för att få bättre balans inte är något vidare bra för din dressyrridning.

Rekommenderar för bra sitsträning att rida för en tränare som värkligen vet hur hästar och människor fungerar och som kan hjälpa dig korrigera sitsen. Att fixa det själv när man inte har grunderna på plats ordentligt är inte att rekommendera, är större chans att du i dina försök att hitta en bättre sits lägger till nya felaktiga beteénden och råkar träna in dem = mer att jobba bort sedan…

Loa-bg
0

låter bra, o som nån annan skrev, låt någon longera hästen. sen kan du göra olika övningar och t.ex. blunda och fatta galopp, det är faktiskt jättekul! :)