Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: tidningsurklipp
Läst 977 ggr
gejsa
0

Häst skuren i Eskilstuna!

Nu är dom i "min" stad och skär hästar. Nu får man nog börja kolla okända bilar som rullar sakta förbi här hemma. Suck!

http://www.ekuriren.se/link.php?id=801209

PimTheGreat
0

men fy vad hemskt att veta det! varför är det så svårt att stoppa dem hemska människorna?

gejsa
0

#1# Ett tag trodde man ju att det bara var en människa som åkte runt och skar. Men nu förstår man ju att det är sjuka personer som behöver vård eg. Och dom blir ju bara fler och fler. Dom läser om det så börjar dom också att skära i hästarna.

PimTheGreat
0

#2 detta samhälle vi lever i idag är verkligen helt j**dra sjukt! Man blir ju mörkrädd!

bell
0

Fy tusan!!! Håll oss uppdaterade om det kommer fram mera saker.

stog det något mer i den riktiga tidningen?

Smex
0

Usch… får rysningar i hela kroppen.

Förstår att man inte riktigt vill låsa sina stallar.

Hoppas på att det inte kommer upp såna tankar här nere på Gotland. Visserligen så är ston mer utsatta än valackar men chansen finns även där…..

tezzie
0

Ptäckt när det blir nära :(

Men i eskilstuna är de väl på hugget rent allmänt nu va? Var det inte där ni hade skolmassaker?

*** Kärleken övervinner allt ***

Zaphix
0

Fy fan. Det är sjukt att sånt händer, man blir så ledsen. Känns jobbigt att man inte ens kan låta hästarna vara ute utan att behöva vara på sin vakt.

Nu har ju jag tur eftersom ingen skulle kunna komma i närheten av Storis i hagen. Framförallti inte skära honom.. Då får de sig en redig spark. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

bell
0

#6 jo visst var det i Eskilstuna. Synd på en så fin stad.

gejsa
0

#4# Riktiga tidningen! Om du menar papperstidningen så lär det väl stå i den i morgon.

#6# Det var ju en kille som skojade. Han var 21 år har jag för mig. Men det lär ju bli rättsliga åtgärder för honom.

[Rebecka]
0

usch fy så ledsen jag blir.. att man bara kan göra nåt sånt fruktansvärt..

Maja
0

Usch, otäckt!

bell
0

#9 ok trodde det var nyheter som var med i pappers tidningen idag. Stod inte i artikeln när den lades upp på nätet :)

Tusen
0

Åh, shit. Vi som bor precis brevid Sundbyholms travbana dessutom. Törs man sova om nätterna eller….?
#6 Sen är det väl så också att Eskilstuna är överrepresenterade då det gäller brott per invånare. Ovanligt mycket kriminalitet och brott för en så pass liten stad. Tufft!Rynkar på näsan

DinJejja
0

Fan vad sjukt! :S Hur fan kan man göra nåt sånt?!

(ursäkta språket)

entill
0

Nu tror ju inte jag att galningarna börjat operera i flock, utan det här handlar nog om något annat. Kanske de ville komma åt hästägare eller tränare och tyckte det var ett effektivt sätt att ge sig på ett oskyldigt djur, som inte kan vittna.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

gejsa
0

#15# Ja det vet ju inte vi. Det kan vi bara sitta och spekulera i här. Hoppas bara dom får tag i dom skyldiga. Oavsett vad det var för typer. Men jag vet att någon var i farten för ca 2 veckor sedan också. Hästen fick sys många stygn men det har jag inte sett i tidningen. Den hästen råkade illa ut två ggr om jag förstod det rätt. Här i stan med. Hände en sak till men det får jag inte berätta här.

mazze
0

Det är för jävligt att de ska gå på stackars oskyldiga djur,. Jag ser inte ens hur man kan komma på tanken. Som vanligt så går de väl fria sedan pga att de inte lokaliserat dem. Blir så ARG!!!

joooossan
0

Men vad är detta för idioter till människor!? Skrikandes Att man ens kan tönka tanken är för mig obegripligt! Hoppas man får tag på dom!!Skrikandes

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Stallmima
0

Fy f**n vilka idioter det finns, de borde straffas 10 gånger värre med samma metod de utsatt den stackars hästen med. Snart får man stängsla in hästarna bakom strömförande låst 4 meter högt ogenomträngligt stängsel