OT inkörd hund
hej är det någon mer än jag som kört in sin hund?, min Lexus är inkörd nu. håller på att lära honom svänga rätt nu. fungerar bra med haltin, då känner han när ja drar åt vänster och när ja drar åt höger. målet är ju att han ska kunna gå utan halti och "tömmar". han tycker värkligen detta e super kul. ja och min sambo har bygt en sulky själva så det går jätte bra. och bästa hubnd selen är en häst grimma, den ligger bra på lexus. när han blir helt inkörs, det vill säga när han har fått mer muskler så ja kan åka med och inte grå brevid eller bakom, ska jag beställa en riktig hund körsele i läder till honom dom är rätt dyra fast det är han värd. vi har redan åkt med honom några gånger förut, fast sen kastrerades han i december, så jag har inte vågat sätta i gång honom innan. han går på kom, skrittar, travar och kan nästan galopp nu. sakta och stanna kan han jätte bra..
han e så söt och så duktig i körningen, han tycker det är så himmla kul, svanset upp och tungan ut och springer på…

MIn förra schäfer drog hundpulkan men inte något mer.
Dags att skaffa häst? ;)
Men vad häftigt med en inkörd hund, vad är det för ras?

bilder? :D
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#2 en dober man rottweiler korsning, han e ca 80cm hög och väger 50-55kg….
#3 ska införskaffa det när min kille kommer hem den 20/2.
#2 har en häst, fast hon kommer inte hem fören den 25/2.
#1 oki kul=). ja lexus kan dra en pulka med..

#4# Jag hade en särskild pulka alltså med skaklar ingen vanlig pulka.
oki.. vi har gjort en egen provisorisk.. va hittar du en sådan mini släde/ pulka
Skoj :)
Min moster tävlar med sibirienhuskys och alaskanhuskys, Hon kör med Gee/haw (Höger/vänster) :)

#6# Den kallas bara rätt och slätt för hundpulka. Vi köpte den på blocket. Nu står den bara och dammar i logen. Har inte använt den på 10 år. Så den är nog bara att kasta nu tyvärr.
Vet inte om du ser bilden. Men sök på google och hundpulka och bilder så ser du några stycken hur dom ser ut. Hittade nu segebadens hundpulka heter den nog.
Jag håller på att köra in min get.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#9 hehe gud va kul… de e bra och vara udda 

Bilder/filmer? :)
ska införskaffa, har tyverr ingen kamera ännu
#7 Jag har hört de där uttrycken förut om höger och vänster, är de några allmänt vedertagna. Jag hörde de ifrån USA. Kanske nåt världsspråk? =)
vi hade får förrut.. åkte då pulka efter baggen.. det var innen vi fick ponnyerna så då lärde vi honom kommandon för framåt & sakta av, stanna. Han kunde skritt, trav och galopp… hade ingen vagn, men så länge det var snö gick det bra!

#13 jag vet faktiskt inte vart dom orden är "tagna" ifrån :P men det är väl nått språk ^^
#15 va e det för stolek på den?. lexus e stor. han har ca xl, xxl eller stl 105-110.

#17 Jag ska mäta
halsen 48-50cm kan han ha…
bröst vidd 95-110 cm
vore super då. va kostar frakten
#18 ???. mätt än??. nyfiken

Nu har jag mätt.
Halsen är ca 50 cm och bröst är 110 cm (max)
Kan kolla frakten imorgon
ja det vore super duper!
kollat frakten än?

Man kanske skulle köra in vovven, problemet är väl att vi inte har någon direkt snö 
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#24 du behöver inte ha snö, bara en stubb åker som e halv lerig, en gammar grimma, en gammal pulka ocg några tegelstenar att lägga i…