Rumsren häst?
Har ni en rumsren häst som "gör sina behov" på en särskild plats i boxen eller har ni en häst som gör pannkaka med allt överallt?
Jag har en rumsren häst :) Gör alla behov ännes med bortre väggen.
/Elin
Älgen klampar runt och gör allt överallt. Jobbigt att mocka. ;)
Dotterhäst är hyffsat duktig. Kissar lite överallt, men bajsar på nästan samma ställe.
Mammahäst gör allting på ett och samma ställe. ;)
Nellies är inte rumsren, gör ifrån sig i heeeela boxen, trampar runt och lägger spån över för att glmma ^^
Indira kissar/bajsar i bortre delen av boxen, lätt att mocka! :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Hingstarna är himla behändiga, de lägger allt på samma plats, men stona är desto värre.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Min häst är rumsren.
Lägger allt i en enda stor hög. Om jag vill att han ska göra ifrån sig innan tävlingsbanan så låter jag honom lukta på en befintlig hög, och varje gång så gör han ifrån sig. Han är hingst, så det är ju därför.

Mirabil är duktig att göra ifrån sig på samma ställen hela tiden.
Bajset skall ligga riktigt nära den bakre boxväggen…så nära väggen att han trycker upp rumpan mot väggen när han gör ifrån sig och gör därmed boxväggen brunrandig :o)
Sen har han samma 2-3 fläckar där han kissar.
Han är superlätt att mocka åt. Han står på torv/spån bädd och det tar nog inte mer än 5 minuter att mocka ut en halv skottkärra :o)
Min gamle gentleman var renlig…bajs i ett hörn och kiss i det andra hörnet…inget trampande och grisande.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Båda är rumsrena :) Alltid i samma hörn.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Ballerina bajsar lite överallt, men kissar alltid på samma ställe. Så det är ganska lätt ändå :)

Japp bajsar alltid i sitt jääkla höö!!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Luddan är rumsren =) Bajsar i vänstra hörnet längst in.. och kissar brevid =) men ibland händer det olyckor och att det hamnar över hela boxen

jag vet inte vad du pratar om?
Kul att läsa era svar :)
#10 vadå?
/Elin
ja stoet jag har bajsar o kissar i ett hörn tyvärr ett dumnt hör (vid dörren) men lättmockat är det, val tar hela bortre sidan o har som toa så ganska rumren dok kommer ju kisset inte i hörn eftersom hana har en snorre. men där gör han sina behov.

#11 det var ett skämt…. mina hästar är allt annat än rena.

pålle är rätt rumsren. han kissar oftast på samma ställe i boxen och lägger skitarna mot ena hörnet/väggen. Men han var inte lika renlig när han kom.
#13 jaha sorry :) Missförstod dig!
/Elin

Jag har världens bästa häst, hon bajsar i vänstra hörnet och kissar en fläck i hägra hörnet. Alltid ljust och fint spån tack vara detta :-)
*** Kärleken övervinner allt ***
Mingamla dam är jätte rumsren kiss och bajs i en hörna alltid :) men 2åringen bajsar överallt och sen har hon disco i boxen så man får nästan mocka ut allt var dag :(
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#15 det verkar som om det är jag som har svårt att uttrycka mig idag… ;)

min är rumsren efter ett tag på box…OM han står på spån..hercules var perfekt :D

eli kissar till vönster o bajsar i högra hörnet :)

Lipton, min fd B-ponny pinkade aldrig i sin box ^^ Han gjorde det på morgonen direkt när han kom ut.
maxi gör mos utav allting, jämt (nästan, han skulle kunna få pris varje gång han lämnar en hel hög)
armani är rätt renlig, men bajsar och sen gräver han över lite spån, typ som om han inte vill se högen, och sen bajsar han där igen och gör lika..
haha
Han är rumsren, alltid i kortändan i en STOOOR hög! ;D
kanel skiter ungefär på samma ställe, kissar på samma ställe :)
kanel skiter ungefär på samma ställe, kissar på samma ställe :)

Blacky lägger allt i högra hörnet längst in
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Winnie pissar i ett hörn av boxen(vänster) och skiter i det andra hörnet av boxen (höger) hon rullar sig nästan aldrig så det är alrdig några småskitar över hela boxen, det tar typ 3sek att mocka åt hon XD
Astra bajsar oftast på samma ställen varje dag, men ställena är ganska utsrpidda haha :P
Foderhästen jag hade bajsade dock alltid på samma ställe, lade alla sina högar på varandra. Jättesmidigt! Det enda man behövde göra var att leta efter kisset.

Varmblodet- håller sig oftast vid en vägg, ganska lätt mockad.
Shettisen-Rör runt det till en riktig soppa, hopplöst att mocka.
min ena häst skiter i en enda mega hög och kissar bredvid. När vi hade de gamla mega stora boxarna hade hon en etta:P ett sovrum, kök och toalett:P

min häst är också ''rumsren'' hon har sina speciella platser. så jag vet varje gång nu när jag mockar att, precis vid ingången har hon lagt en hög, och längt bort i hörnan har hon lagt några.. det bästa är också att hon inte trampar i det och går rundor med det ;D
Nu är det bara för underbart med lösdrift! :D
Min är rumsren, kissar och bajsar i vänstra hörnet :)

Pim jag hade var rumsren. Han la allt i nedre ändan av boxen i 3 olika högar på rad. hans box mockade man på 3 min..:-)
Kingen är inte rumsren…inte än iallafall..:-)

Så här gör Arramis…Nu skiter vi lite här mmm, såja…oj vad händer där ute?…måste kolla, vänder mig mot fönstret..ah jag får nog skita lite här oxå…nää nu är det något på gång inne i stallet…hmm det var matte som kom in, jaja då kissar jag väl en skvätt så hon hör att jag är här, såja nu är hela boxen revirmärkt 
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Min c-ponny kissar i mitten och gör en egen bedd där som itne jag gillar så ja får ta ut :P
Och bajsar hela bak väggen.
Det e bra :P
Chikina lägger allt i ett hörn utom kisset, det är olika från dag till dag. Däremot trampar hon runt där nere i hörnet..
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
har två hingstar så det är väldigt lättmockat…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
min är duktig han också haha
De flesta utav våragår på lösdrift, men är även där hyfsat rumsrena. Har tre stycken i stall. Lasse (varmblodet) bajsar alltid i vänstra hörnet och kissar i högradelen i mitten, han har en väldigt stor box (tror den är 4,5x3m) & håller ändå rent. Primona (ena russet) gär allt längs bortre väggen & monita (andra russet) gör allt i högra hörnet.