Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 450 ggr
elin
0

Dålig i magen :'(

Vafan ska jag göra..
Blir helt knäckt.
Nisse me sina vänner gick på ett sommarbete med lite gräs o har gjort endast den senaste månaden, sen flyttades dom till ett annat bete me mer gräs. Sen skulle jag hämta henne, då hade hon gallor o hon va grymt dålig i magen. Hon fick flytta till rasthage tillsammans med en annan ponny för att se om det gick ner då, men nu eftersnart en vecka e det kanppt ingen skillnad. Hon får inga äpplen,morötter etx. helelr för detta. Utan endast krafft,b-vitamin o hö. Jag har även ändrat så hon ska få stå på halm på nätterna så tarmarna får röra på sig.
Vad ska jag göra?
Tycker synd om min lilla älskling samtidigt som jag inte vet hur jag ska göra mer för att hjälpa henne.
Tacksam för snabb svar / Elin

/Elin

jen
0

Hej,det finns nått som heter "mag tarm" som är bra att ge vid oroliga magar. det finns att köpa på Granngården.

hoppas det blir bättre snart!

CarCar
0

Foderjäst har funkat väldigt bra till min ponny när han var dålig i magen :)

gejsa
0

Hoppas att din lilla Nisse kryar på sig. Det låter nästan som jag har det med mina två av fyra hästar. Men dom får ifos inga gallor.

Prova att bara ge hö och ev med mag-tarmbalans ett bra tag. Bara hö brukar ju lugna magen tillsammans med halm.