Upplysningen (skolan)
Någon som är intresserad av Upplysningen?
Jag har letat fakta om Upplysningen i England, Frankrike och Sverige, men hittar nästan ingen fakta alls. Dessutom har vi en riktigt dålig bok som vi fått från skolan, den beskriver endast de kända personer som levde under upplysningen.
Någon som har tips på någon sida med fakta om Upplysningen?

vad är det för något?

en epok under 1700-talet som inträffade, där de gjorde revolutioner mot kyrkan och kungen. De fick idéer om att människan kan klara sig själv mha sitt förnuft.
Något sådant :P
#2: vad tråkigt :P
Detta är inte en bra källa, men det kanske hjälper en bit på vägen ändå… http://sv.wikipedia.org/wiki/Upplysningstiden
Kolla på mimersbrunn och mvgplus.. ;) De har ofta måga bra uppsatser skrivna av elever.. :)
jag rader dig till att inte kopiera nan uppsats bara, vara larare gick in pa olika sidor och sokte pa meningar for att se om elever fuskade. men det kan ju vara bra lasning :)
annars ar ju biblioteket att rekommendera !

#6 - nej, kopiera får man inte göra. Känns bara onödigt om de skulle kolla, bara att skriva om texten, så svårt är det ju inte.
nej, verkligen inte. men skriv om det noga, vet att dom kollade stenhart om dom misstankte nagot ;)

jo, jag letar endast fakta som jag sedan skriver om till en berättande text =)
da kommer det nog ga bra ;)