Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2585 ggr
LinneaG
0

Vad kan jag göra?

Som jag tidigare sagt så ska jag köpa ett frieserföl som kommer komma till mig i januari.

Nu är det en 'Emma' som mailat ägaren till fölet och skrivit en massa skit om mig. Tex. att jag vanvårdar mina hästar, att jag inte tar hand om de, att jag byter häst hela tiden och att jag har polisanmälningar på mig.

Vad kan jag göra åt detta?

ElinLi
0

Polisanmäl henne.

bubbelbubbel
0

ja, polisanmäla för förtal ?

LinneaG
0

Men går det om jag inte vet vem det är?

Eller jag tror jag vet vem det är, hon som hade stallet jag stod i innan jag flyttade till mitt egna stall. Då det blev lite konflikter.

bubbelbubbel
0

om du verkligen vill göra en polissak av det tror jag polisen kan kolla ipnummer genom dom mailen som hon har skickat till ägaren med friesern. sen är ju frågan om polisen tar så allvarligt på det att dom gör det jobbet. men om du tror det är den gamla stallkompisen, så ring henne ?

gejsa
0

Det var värst vad folk kan hålla på. Ring polisen och säg att du anar vem det är och berätta att ni blev osams och varför. Så är det hon så tar dom nog inte det så allvarligt. Kommer nog och kollar ditt stall och hästen. Sedan blir det inget mer. För du är väl inte polisnamäld förut?

LinneaG
0

#5 - Nej, har aldrig blivit polisanmäld och har aldrig behandlat någon häst dåligt.

gejsa
0

Då så. Då har du ju inget att frukta. Det var ju hon som bad dig sticka förstår inte varför hon då polisanmäler dig. Vad blev ni osams om när du stod där? Är det hon som inte sköter sin/a hästar?

LinneaG
0

#7 - Jag blev tillsammans med hennes ex, de va tillsammans i kanske 1/2år för 1 år sedan. Hon kastade ut mig samma dag som hon fick reda på det.
Hon sköter sina hästar, vill inte verkligen inte anmäla henne för nåt sånt då alla hennes djur är hennes allt. Och alla djur är ett 20-30tal.

gejsa
0

#8# Aha, det är alltså svartsjuka.

Säg det till polisen och fölägaren så förstår dom. Det ska nog inte hända dig något eftersom det inte är sant. Du behöver inte vara orolig.

linasvovvar
0

bjud in ägaren till fölis här och låt henne va med i disskutionerna hon kan ju se vad du skrivit ett bra tag se dina bilder osv osv osv. Låt henne bilda en uppfattning om dig.

Så himla tråkigt när folk håller på och smutskasta andra.

LinneaG
0

#10 - Jag har pratat med ägaren, hon ringde mig direkt när hon fick mailet. Som tur var förstod hon att det var någon stallkonflikt.
Och hon tyckte att vi verkade seriösa, var där i över 2h och pratade. Bjöd över henne och hennes mamma att komma och kolla vårat stall. Och hon hade verkligen inte fått den uppfattningen av oss då vi bygger och renoverar klart stallet innan bostadshuset.

Men jag vill ju samtidigt gå i botten med det här!

Yessica
0

Stackare. Guh vad det finns taskigt folk här i världen! Hoppas att det löser sig och du kan få ditt lilla frieserföl. Häftigt ju!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

LinneaG
0

Kan väl uppdatera här och säga att det aldrig blev något frieserföl för oss. Ägaren drog sig ur affären…

bubbelbubbel
0

pga skitsnacket, eller annat ?

LinneaG
0

#14 - pga skitsnacket.

gejsa
0

Jag förstår dom faktist. Hade inte själv vågat sälja i sånt fall. Känner man inte personen i fråga så gör man nog inte det.

LinneaG
0

#16 - Jo, visst. Men tycker iaf att de hade kunnat ge oss en chans. Tex komma och kolla på stallet, kolla hur min häst ser ut, hur jag sköter stallet osv.

bubbelbubbel
0

#15, fy vad tråkigt!

LinneaG
0

#18 - Ja, det var ju det. Hade planerat ganska mycket efter det, tom att ta hem mitt sto, så hon fick stå ensam ett tag.
Men hittade ett föl i kalmar som jag köpte ist.

Men det är trist när man blir anklagad för nåt som man inte ens kan ha en tanke att göra.

gejsa
0

#17# Fast hur du skötte stallet är ju svårt när du precis flyttade dit ditt sto.

Skillnad om du haft stallet i några år tex. Och föl ska man ju helst ha lite erfarenhet av och kunna göra bra foderstat osv. Sa då den där anomyma att du inte skötte ditt sto ens så drar man öronen åt sig direkt. Det finns så mycket konstigt hästfolk.

AusaBausa
0

Vad trist att dem inte kunde ge dig en chans..

AnnaLundin
0

Det är så tråkigt när det sprids skitsnack på det där sättet. Jag har själv råkat ut för det, en person sprider osanningar och "friserade sanningar om verkliga händelser" om mig och min hästhållning; påstår bland annat att djurskyddet i kommunen har haft synpunkter på min hästhållning - märkligt bara att jag aldrig har haft någon kontakt med dem… Hade de haft synpunkter på det så hade jag ju haft besök av dem och ffa fått veta vad jag ska förbättra… (däremot har jag hyrt stall av kommunens förra djurinspektör i 8 år, innan jag flyttade till egen gård…)