Zandora såld :´(
Är så ledsen nu, jag kände på mig det, och kom på att det var som jag förmodade(jag känner på mig sånt, hon har blivit såld en gång tidigare, men då visste jag att hon skulle komma tillbaka, och gissa vad? Det gjorde hon, så jag fick lite mer tid), Zandora är såld, och jag har ingen aning om vart hon är såld. Tanken på att inte få träffa henne igen är helt hemsk, hon är den finaste ponny jag har sett i hela mitt liv och jag saknar henne sååå. Visserligen trivdes hon inte på ridskolan, så jag är glad att hon blir privatägd, och jag hoppas att hon får det bra med massor av hästkompisar. Jag älskar dig, Zandora <3
Helena
varför kan du inte få reda på var hon ska ?
tråkigt, men om hon inte trivs på ridskola så kanske hon får det bättre nu ?
Det kanske går, har faktiskt inte frågat, klarar inte av det nu.
Ja, men hon är en c-ponny, alltåså ganska liten, jag vill inte att hon får bo hos en åttaåring som inte kan få henne i trav (ja, det finns såna som har provridit henne innan, hon är rätt svår), och framförallt inte ensam utan hästkompisar då jag ser det som djurplågeri..
Helena
men vad får dig att tro att dom skulle sälja henne till ett hem utan kompisar ?
Jag vet inte, jag tror det inte sådär, men det skulle kunna var så
Helena
ja det får vi ju verkligen inte hoppas att det är.
hon kommer säkert komma till ett bra hem ska du se !
Nja, hon har ju blivit såld tidigare, och kom tillbaka en knapp vecka senare, en c-ponny tas inte på för stort allvar :/
Helena
att rätt person gör dom nog det.
Jo, men jag vet inte..hoppas att det är en vuxen som har ansvar över henne och att ungen är äldre än 10 år (om den inte rider väldigt bra ofc). Förstår dock inte vem som köper en sur häst från en ridskola om man inte har blivit förälskad i henne sen tidigare..^^
Helena
jag tycker, att om du tvivlar så, att du ska prata med ridskolan, säga som det är, att du är ledsen och gärna vill veta till vem hon är såld, så att du kan stilla ditt sinne och veta att hon kommer få det bra.
man kan ju inte heller bara anta att hästen kommer komma till ett ställe där dom inte kan ta hand om henne ? man måste ju försöka lita på att dom som köpt henne kan ta hand om henne, och kommer ta hand om henne !
klart jag förstår att du är ledsen och negativ eftersom du blir av med en kompis, men försök se det från hästens håll, trivs hon inte på ridskolan får man ju bara hoppas att hon trivs bättre i det nya hemmet.

ridskolan är ju kunniga och borde vara noga med hemmet..
men jag hade också pratat med ridskolan och hört var hon ska åka, vad det är för familj o.s.v.
Jo, jag ska göra det..orkade inte ta tag i det igår dock. Hoppas innerligt att hon får det bra
Helena
Åh, fy helvete..hon har kommit till ett stall i Eskilstuna som har blivit anmält. Enligt uppgifter frpn en som ahr ridit där är det jättedåligt, hästarna får hö EN gång om dagen, i hagen och kraftfoder en gång om dagen, endast om dom rids. Fy! Ägaren har blivit anmäld innan. Zandora som såldes för att få det bättre :(
Helena

MEn usch ring å prata med dom nya ägarna å fråga ifall du får hälsa på ! Då får du ju en chans att se stället själv och om det är väldigt hemskt å dom blir misskötta så anmäl dom! Då kanske din häst kmr tbx! Lr blir till salu billigt..
Jag har inget nummer eller nånting, och det är långt till Eskilstuna. Det var inte min häst. Kan inte köpa en häst öht.
Helena
Jag vet att det är en gammal tråd men Zandora har det jätte bra nu och hon som har henne är för liten för henne men hon älskar henne och dom har tävlat mycke dressyr och blivit bra placerade på senaste tiden :)
Det glädjer mig att se Zandora trivas med den lilla flickan :)
Ska hälsa på henne nästa helg igen och om jag inte är för lång så skulle jag få rida henne
Bara lite update som jag fick av flickan.
Bild på Zandora och hennes ägare , Zandora har blivit mycke ljusare iaf 

#12# Denna tråden har jag missat. Bor ju i Eskilstuna och vad jag vet så finns det inget stall som ger hö en gång om dagen. Kan du mejla mig och berätta vilket stall det är är du snäll? Står hästen kvar i samma stall än?
#19 Jag kommer inte ihåg vad det var för stall.. men hon vart såld därifrån.
#16 Åh vad härligt! Vart står hon nu?
Helena

Var det inte ni som frågade om Skoga förra året?
#21 Skoga låter bekant.. Vet du något om det? Oavsett så är hon såld därifrån
Helena

#22# Det var väl isf vi två som mejlade till varandra då när ni frågade om detta. Vet inte mer i dag. Hade ingen aning om att dom bara fick hö en gång om dagen heller. Vet bara att dom låter en massa ungar rida hur som helst som inte skrittar av eller värmer upp. Låter barn ha ridläger som är i samma ålder som ridlägerbarnen. Skiljer inte mer än typ två år mellan dom bara.
#23 Det var inte jag, var nog min kompis då…
Oj, låter inte det minsta seriöst. Hur kan barnen göra så? Man behöver inte särskilt mycket vett för att fatta att man inte kan börja rejsa med en gång, konstigt att dom låter ungarna göra så.
Helena
#20 hon står i huddiksvall och har vunnit en dressyrtävling häromdagen :o låter inte som zandora men de var de :D
Hon är nästan sig lik med sitt humör men hon är mer framåt i ridningen ^^
#25 Åh, i glada hudik^^ Varför skulle inte zandora kunna vinna en dressyrtävling? :P
Bra att hon har utvecklats med nya ägaren :)
Helena
mihi, tänkte mer förut när man skulle galoppera ute på volten och hon bara bockade och envisades om att hon skulle vinna ^^
#27 Vinna vad? :P
Helena
över personen son red att de inte skulle bli galopp ^^

jag vet en gamal tråd .
Men jag rider på ågesta ridskola o käner henes skötare.
Hon sa att han blev såld tilen privat ägare som du skrev o nu är hon till salu igen då på står vissa att hon är såld till en ridskola igen.de tror jag är sant.
men jag var hos zandora förra veckan och dom hade inga planer till att sälja henne, hon som har henne trivs med henne jätte bra ..
Nej, nu ska hon väl inte vara till salu? o.O
Helena
säkra på att det är samma häst ni pratar om?
ja pratar om zandora som stog på ågesta ridskola , de är fortfarande samma ponny , stamtavla och allt.. de märks för hon håller såklart på med sina bockar men hon har varit halt och fått vila men dom sa inget om att sälja henne ..
Jag pratar också om den Zandora :P
Helena

Jag vet inte om de är sannt men man vet aldrig . Men de vad jag har hört,att de rycktas om men vi får hoppas på att hon får stana för evigt o månbra o vara lycklig =)
#25: när hon gick med sofia hambrick kunde hon vinna och hon gick skitfint (;. hon hade väl sina bock-perioder med olika ryttare haha!
men vad kuul att hon har det bra nu :) glädjer att höra!
ge henne en puss från mig nästa gång
#37 ja dom perioderna varar ju inte så länge , men men :P
de ska jag ^^
#37 tack! ^^
#39: Det där är inte när hon provreds, det är Sofia som värmer upp henne till en dressyrtävling :P
#40 haha jaha , va dum jag är xD