Köpes: Wintec cair
Letar nu efter en wintec cair, allround strl 17½ samt med minimum vid bom helst XXvid, då min bomlösa inte längre fyller behoven för träning.
Nu är inridningen avklarad och vi ska börja jobba på riktigt framöver.
fräsch och välskött Wintec sökes, luftstoppad, pris diskuteras.
Kontakt via PM
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

wintec har ju en version som heter wintec wide, koppjärnen till den är alla i olika lila nyanser och jag tror de har dem i vid,x-vid och xx-vid. kanske tom finns en trippel x :)
#1 har också tittat på det. ska iväg till sadelprovare o se om det är en wide som behövs eller om man mot förmodan klarar sig på en vanlig wintec….
vid och X-vid är ju de vanliga järnen så att säga, de lila är XX-vid, XXX-vid och jag TROR xxxx-vid men det är jag osäker på. det är så jag förstått det iaf.

jo det stämmer nog:) iaf så levereras de med ett smalare och ett vidare järn och de borde ju inte skicka med ett som är lika stort som deras vidaste i "vanliga" serien, så det stämmer nog med xx-vid, xxx-vid och 4xvid.
hur stor manke har han? för du har ju även griffin, deras allround för låg manke och deras hoppsadel som känns som allround finns upp till xx-vid. Fast då skulle du passat på för några veckor sedan när de hade 30% rabatt på allt utom stübbensadlar;)
#3 jag personligen är jättedålig på det där med ryggars form och mankar och så. men han har ju ingen himalaya-manke.
Här är väl den för närvarande bästa bilden jag har på hans rygg nåttsånär. likvärdig i hull är han också nu. bilden är tagen i december så det är inte så lång tid emellan.
har tyvärr ingen bättre i dagsläget…
På bilden står han helkonstigt med, han gillar inte att stå på trä-bjälkarna där vattnet från spolspiltan (där han står) rinner ner… De sviktar ju litet o det verkar han inte gilla ^^
en annan bild i rörelse där man ser rygg o manke iaf.