Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 727 ggr
gejsa
0

Nu har Sorro flyttat!

Alldeles nyss ringde dom och sa att dom var framme och Sorro stod i sin box. :) Nu står han ca 9 mil bort och i en liten ridskola med 8 hästar och 2 inackorderingar. Han är först på prov en månad. Jag ville det själv för att se om han klarar vissa saker där. Han kommer inte att användas i verksamheten på ett tag utan ridskolechefen rider till honom och så. Och det blir mest vuxna som kommer att rida dom första 1-2 åren. Det blir nog bra. Skrattande

lisette
0

hur känns det då?

Alex
0

Oj! Hur känns det nu då?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Ha, ha ni skrev samma nästan.

Jo då, det är vemodigt för han är en jäkla fin häst. Och kommer att bli väldigt duktig i hoppning och medelmåttig i dressyr. En kanonhäst när han väl är riktigt riden. Och det såg ju ridskolan att han har potential. Jag sa ju först nej, men hon ringde och sa att hon gärna ville ha honom på prov eftersom jag ville det. Så på den vägen är det nu.

Men samtidigt är det ju skönt för han har ju kostat mig över 1500 kr i månaden med mat, försäkring och hovis. Nu har jag bara två hästar och det känns kanonskönt. Han får det nog bra där.

Dom har nu tex två gamla hästar som varit där i 16 år och använts inom verksamheten. Och används än så dom sköter iaf sina hästar. :)

lisette
0

bra att du känner dig nöjd! o kan tänka att det blir en rejäl lättnad i plånboken!

gejsa
0

#4# Ja, det kan man ju lugnt säga att det blir. :)

Alex
0

Vad skönt. :) Hoppas det blir bra då.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Ja, klarar han bara hösilaget nu så han slipper bli lös så… Jag sa att jag är mest orolig för att han inte ska klara av det. Men vi får se.

Maja
0

Ohh, hoppas det går bra!

tezzie
0

Håller tummarna för att det ska gå bra :)

*** Kärleken övervinner allt ***

pippa__
0

Oh hoppas det funkar!! =)

OT: Vad är det för häftiga "skrifter" ni vissa har efter era inlägg???

Anna
0

#10 En ny funktion, Signatur, tror den är för plusmedlemmar enbart.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

#11# Trodde det var för alla sajtvärdar.

Alex
0

Japp, endast för plusmedlemmar. Bara att skaffa det… ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

mazze
0

Håller tummarna att det går bra för Sorro =)

gejsa
0

#14# Tack! :)