Presentation av medlemmar!
Det finns troligvis massor med såna här trådar, men de är lite gamla och ouppdaterade så därför gör vi en ny!!
Dessutom så är det massor av nya medlemmar som vi kan passa på att hälsa välkommen!
Min tanke är att vi ska presentera oss för alla andra medlemmar.
Det är alltid kul att få veta vem personen bakom nicket och avataren är :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag kan börja!
Namn: Therese
Ålder: 32
Bor: Sundsvall
Inriktning: Skogsmulle som utveckat mitt hoppintresse igen.
Övrigt: Har ridit sedan jag var liten och fick börja på ridskola. Tog ett uppehåll i mina sena tonår men är nu igång igen, med mera fart och ett större intresse än någonsin.
Pga graviditet så är jag för tillfället hästlös men kommer att införskaffa mig en unghäst med hoppstam så fort jag "fölat" och är redo för hästlivet igen!

Här är jag!
Namn: Marielle
Ålder: 27
Bor: Borås
Inriktning: Jag rider i skog & mark och bara myser :) Dressyrfantast igrund och botten!
Övrigt: Jag har ridit sen jag var riktigt liten, tävlat en del men jag har inga nerver tyvärr :) Har gått på Naturbruksgymnasíum med inriktning hästhållning. Där har jag även fått en bra grund att stå på när det gäller både avel, genetik och foder. Jag har haft ett uppehåll från mina hästar under ett par år men nu är de full fart framåt igen!
Häst: Under Cover, "UC" fullblodskorsning 13 år.
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Namn: Karoliina
Ålder: 22
Bor: Värnamo
Inriktning: Skogsmulle utan inriktning :P
Övrigt: är så hästlös man kan vara för tillfället, men väntar febrilt på dagen då jag kan köpa mig en nordsvensk bruks…
Namn; Olina
Ålder; 13 (14, den 19:e januari:D)
Bor; Några mil utanför sundsvall:)
inriktining; lite allt möjligt, främst hoppning:)
övrigt; har ingen alldeles egenhäst, men har en foderhäst, som är som min, tränar varannan vecka dressyr och varannan vecka hoppning för ridlärare:) rider så ofta jag kan, mest på måndagar, tisdagar, onsdagar, fredagar och på helger och lov! :)
Jag tävlar en del, ej tävlat nuvarande häst eftersom jag nyss bytt upp mig från ett russ, som jag red förut, foderhäst som min, som jag tävlade hoppning med, blev en dressyr också, vann Km hoppning 2008! :D ska börja tävla lokalt nästa säsong, så mig kommer ni få se på banorna kring sundsvall till sommarn, flörhoppningsvis!:D
jag gör allt för hästarna ska må bra, och trivas. :)
Häst; Afrodite, NewForrest, C-ponny, ägaren fick henne i somras, och hon ör en underbar häst, som tycker om att busa såväl som träna:)

Vart utanför sundsvall?
Själv håller jag till i Matfors ;)

Namn: JennyÅlder: 16
Bor: ca 2 mil söder om Falköping
Inriktning: Skogsmulle, lättare träning & tävling inom både ridning & kärning
Övrigt: är uppväxt med hästar, fick min första shettis är jag var 3 . Har sedan rididi shettis, fjord & nu arab. Ska börja träna mer dressyr med Dodde och få ordning på allt. Samt börja tävla hoppning lite smått med han i år!
Hästar: Fiona, shettis, körponny, 11 år, e.Flagg, u.Viola, för tillfället utlånad på foder
Dodde, arab, ridhäst, 14 år, endast min foderhäst
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Namn: Mickan
Ålder: 21 (om mindre än 10 dagar iaf :)
Bor: Några mil norr om sthlm
Inriktning: Ponnytravtränare och kusk, tränade och tävlade tidigare i både hoppning och dressyr men har lagt detta på hyllan några år framåt.
Övrigt: Har för tillfället ponnyn utlånad då tiden inte riktigt räcker till men hoppas på en rolig säsong som staketkusk och hejarklack istället ;)
//Mickan
Namn: Anna Lundin
Ålder: 40
Bor: på landet utanför Nybro, i Småland
Inriktning: För tillfället mest insnöad på avel, främst hopphästar (halvblod) och allroundbegåvade shetlandsponnyer. Tidigare aktiv hoppryttare upp till Msv klass (130). Ponnytravtränare.
Övrigt: Utbildad hovslagare, dock utan gesällprov (av flera skäl)
Började rida på ridskola 1977, egna hästar sedan 1983 (har idag 10 egna pållar på gården, fullblod, halvblod och shetland)
Hm vad kan man mer berätta?
Namn: Åsa
Ålder: 33år
Bor: 2 mil öster om Kristianstad i Skåne ute på landet.
Inriktning ridhästen: skogsmulle som en gång om året rider en Hubertusjakt m naturhinder, sketa kul;-)
Inriktning shettisarna: avel, utställning eget nystartat stuteri Kasebackens stuteri.
Övrigt: Ridit sen 6-7års ålder, hade en paus under högskolestudierna o när mina första 2 barn kom sen blev jag med häst igen. Jobbar som förskollärare. Äger just nu 1 ridtravare o 3 shettisar.
**Namn: Maja
**Ålder: 19
Bor: Örebro
Inriktning: Islandshästryttare
Övrigt: Har i stort sett bara ridit islandshästar i hela mitt liv. Undantaget var en travarvalack under några månaders period, sedan ponnyridning och annat såklart. Har precis nu skaffat mig en ny medryttarhäst (islandshäst) som jag ännu inte har hunnit testa då jag för tillfället inte befinner mig i Örebro. Men det ska nog gå bra ska vi se! :)
**Namn: Jennifer
**Ålder: 15
Bor: Göteborg
Inriktning: allroundryttare
Övrigt: Har två hästar, c-ponny och häst, ponnyn är ute på foder just nu, och med hästen/aurora börjar jag sätta igång. I vårat hus har vi även 3 katter,2 hundar, 1 kanin, 1 papegoja så det är fullt upp på dagarna..
På bild: Jag och Aurora.
Namn: Malin
Ålder: 24
Bor: Katrineholm, södermanland
Inriktning: ~Unghästhantering med en naturlig hästhållning, älskar coralljobb!
~Skogsmulleridning med inriktning western eller island, beroende på hästen.
~Avelsarbete, allt från att titta på juver, hitta nyfödda bäbisar till att släppa in ston till hingstarna och spana efter betäckningar.
Övrigt: Fick min första shettis när jag var 4, sen har vi haft alla möjliga raser och åldrar. Mamma har alltid sysslat med avel, så det har varit stor ruljans på hästar/ponnysar.
Nu pluggar jag till SSK, så det är svårt att hinna så mycket som jag vill med hästarna. Har nu gått ner till halvtid så att hästarna får mer tid, looovvee!!!
Hästar: Vi har ständigt 25-30 st quartrar i hagen. En fast flock avelsdamer, några yngre avkommor som vi ska behålla, en drös fjölisar som är köpta men som stannar med mammorna till maj, två egna godkända hingstar och en isisvalack som figurerar dagispappa i unghingsthagen sommartid! Titta gärna på hemsidan! www.qalm.nu
Det var lite iaf… =P

Jag tycker det är så kul att få se en bild på er :)
Namn: Emelie
Ålder: 15 (blir 16 den 28 febr. x] )
Bor: Norrköping
Inriktning: Dressyr och hoppning mest. Blir en hel del uteritter också. :)
Övrigt: Ridit på ridskola sen jag var 5. Fick första egna hästen, Silverbläsen, eller Silver som han kallas, i augusti 2007. Kallblodstravare på 15 år (i maj). Är i stallet ca. 1-3 ggr i veckan. På vardagarna går han lektioner i ridskoleverksamheten som håller till i stallet. Går annars sista året i 9:an och ska söka in till Bageri-Konditori linjen på John Bauer.
Jag är urdålig på att skriva info om mig själv, men det var litegrann iallafall. :)

Här kommer jag :)
Namn: Johanna
Ålder: 12,5
Bor: Kristianstad
Inriktning: Främst hoppning men jag gillar Dressyr också. Terräng är också jättekul men det får jag inte tävla, för det är för farligt Tycker mina föräldrar.
Övrigt: Jag har ridit i ungefär 6år. Först ridskolan, sen fick jag mina egna häst i september 2008. Jag har en D-ponny som heter Bysen. Han är korsning Engelskt Fullblod/Welsh :) Och en shettis osm heter Teddy som vi håller på att rida in (han är 10år x)) Jag bor på en gård så jag har hästarna här hemma.
Namn: Alexandra
Ålder: 19
Bor: Karlstad
Inriktning: Islandsryttare
Övrigt: Ridit sen jag var liten, upptäckte islandshästarna som 12-åring och har sen dess haft flera medryttarhästar/hyrt häst och några jobb på islandshästgårdar. Sommaren 2007 jobbade jag på Island och fick med mig min Sylgja hem, ett brunt sto född 2001.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Namn: Linda
Ålder: 13 år
Bor: Göteborg
Inriktning: Allround.
Övrigt: Började rida när jag var 8 år gammal och red tills jag var 11 år. Slutade då efter en olycka och blev livrädd för hästar, men började igen efter ett år och har ridit hos mammas kompis sen dess :) Vi har nyss lämnat tillbaka pappas och min foderhäst eftersom tiden inte räcker till nu när pappa fått nytt jobb och skolan kräver mera.
Namn: Lise
Ålder: 21
Bor: Lund
Inriktning: skogsmulle - lätt dressyr
Övrigt: Hästlös. Jobbar på ridskola som stalltjänst och har 20 hästar att ansvara för på förmiddagarna, men rider inte själv för tillfället. Funderar på att återuppta ridandet som medryttare om rätt häst dyker upp, men tycker egentligen att närheten med hästar är mysigare än själva ridandet.
Namn: Mathilda
Ålder: 18år
Bor: 2,5 mil söder om Örnsköldsvik
Inriktning: Ponnytravtränare/Kusk och Skogsmulle ridning i skogen på ridhästar
Övrigt: Har sen långt tillbaka varit hästintresserad.. har ridit på ridskola i ganska många år tills jag tröttnade på att cirkulera runt en liten fjantig ridbana :) Sen så övertalade min dåvarande Bästis att börja med ponnytrav. och där är jag fast än idag!
Fick min första ponny då jag var 12 (?) tror jag.. och då jag blev 14 blev jag hästägare på riktigt :) och då kom Säby's Ludmila in i mitt liv!
Namn: Lisa
Ålder: 15 (16 om 19 dar)
Bor: Ca 2 mil utanför Trelleborg
Inriktning: Att hålla på med hästar över huvud taget, Rida, köra pysla. Även att rita och fota djur.
Övrigt: Jag har varigt hästintresserad sen jag va 4-5 och det har växt mer och mer. Nu när jag blev 15 så ville jag testa något annat så jag började med Trav och det va super kul! Min kompis kör där med så får hjälp av henne med. Jag har aldrig haft en egen häst med har blivigt medryttare på en arab. Så försöker utväckla mej där. Ska antagligen söka till mer eller mindra hästgjymnasium. :)

Namn: Emma
Ålder: 18 sommrar
Bor: Hjo
Inriktning: Ren och skär skogsmulleridning.
Övrigt: Vet faktiskt inte hur många år jag ridit men några har det ju blivit i alla fall. ;)
Har väl alltid haft ett intresse för hästar då mamma hade en när jag växte upp. Jaapp… :)
Häst: Äger ett litet varmblodssto på 17 år. Världens mest absolut underbara tant. :)
Namn: Rita
Ålder: 33
Bor: I Delsbo, Hälsingland
Innriktning: Allround skogsmulleridning och vill även lära köra
Övrigt: Vad skal man säga, har alltid varit hästintreserad så länge jag kan minnast, och har aldrig haft nåt stort interesse för tävlingar. Visst, nån liten tävling i bland för skoj kanske, men jag är primärt en skogsmulleryttare och trivs jättebra med det.
Jag vill dock träna varierat, och kan byta mellan att tömköra, longera, löslongera, rida i skogen, rida på ridbana, hoppa, löshoppa, träna NH, promenera med grimskaft och jag vill nu lära mig köra ordentlig med!
älskar i övrigt litteratur, musik, filosofi, religion, långa mysiga middagar med ett glas rödvin och det rätta sälskapet, att göra god mat och bjuda mina vänner på
Häst: Har Torps Gejsa på prov, 14årig fjordsto, ett litet underbart bus-paket på 4 hovar.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Namn: Marija Pejic
Ålder: 13
Bor: Sollefteå (västernorrland)
Inriktning: Dressyr och hoppning. Men för tillfället mest dressyr och ska även börja tömköra medryttarponnyn lite =)
Övrigt: Började rida på ridskola som 6-7 åring och har ridit där aktivt sedan dess och tänker inte sluta. Är sedan några månader tillbaka medryttare på ett korsningssto vid namn Chikina =) En underbar och personlig häst på många vis. Har på senare tid börjat intressera mej mer för tömkörning och horsemanship =)
Det får bli en bild på mej och min allra käraste ägodel, kameran ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Namn: Lisette
Ålder: 27
Bor: ca 2 mil utanför Kristianstad
Inriktning: skogsmulle
Övrigt: har alltid varit intresserad av hästar, pappa har haft travare sen jag var liten. när jag flyttade hemifrån och köpte egen liten gård köpte jag mig en häst. fick möjligheten att köpa min gamla favorithäst på ridskolan och han avslutade sitt liv 2007 hemma i hagen. då var han ungefär 21-22 år gammal.
nu har jag en liten korsningsponny som är fyra år, samt en korsningshäst på fem som jag lånat. ponnyn har mina föräldrar just nu på obestämd tid.
Namn: Anna Attlid
Ålder: 15 (-93)
Bor: Virserum, Småland
Inriktning: Allround (just nu endast hantering från marken av 3åring)
Övrigt: Ridit i 10 år men knappt något detta året då min medryttarhäst sedan 5 år tillbaka avlivades i höstas. Jobbar för tillfället enbart med korsningsstoet Wild Wonder (Wilda), f. 2006 e. Hagens Ryan RC 76. Har känt henne hela hennes liv! Just nu tömkörs hon, går promenader och löshoppar/löslongerar ibland. Planerna är att hon ska sittas in i sommar när hon offeciellt fyller 3 (den 20 juli).
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
i torpshammar, :P fast har hästen i tirsta, :)

Namn Berith
Ålder 55
Bor Hörby mitt i skåne
Inriktning hästuppfödning
Övrigt "red" lite på Ardenner som barn, red på ridskola i ca 2 år i 20års åldern, vid 30 köpte jag en Polsk valack (170) och red i ca 3 år, när jag var 38 träffade jag min man och vi har sen dess haft uppfödning av i huvudsak skäckar, nu vid 55 ska vi avveckla och bara behålla 5 ston och 1 hingst, det är vad vi klarar av nu p.g.a att vi båda är värkbrutna,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
# 29, har ni ponnysar också? :P
#13 Molla då bor vi nära varandra:P
Namn: Caroline
Ålder: 19 fyller 20 i Mars
Bor: Bettna utanför Flen
Inriktning: Varmblod, har en tös på 9 år som jag håller på att utbilda i dåde dressyr och lite hoppning, men rider oftast varje dag.
Övrigt: Har ridit sedan jag var liten och fick börja på ridskola när jag var 7 år. Tog ett uppehåll efter ca 9 år på ridskola, men är nu igång igen, har köpt ett varmblodstös som jag kan utväcklas med, var först medryttare på henne och fastnade direkt för hennes personlighet och lättlärning.
Namn: Camilla
Ålder: 21
Inriktning: Dressyr, NH och klickerträning.
Övrigt: Har en foderhäst som heter Sartorius (kallas Storis) sedan december förra året. Har haft honom på halvfoder i typ 1,5 år innan. Har haft en medryttarhäst innan honom som jag hade i ett år, och innan dess hade jag ett uppehåll på fyra år. Red på ridskola i högstadiet..
Med Storis stannar jag förevigt! :)
Namn Martina Pettersson
Ålder 16
Bor Säter, Dalarna
Inriktning hmm, just nu dressyr, men lite allround.
Övrigt Jag började på ridskola för kanske 8-9 år sedan, men slutade pga bristande intresse, och ridskolan skulle endå läggas ner. Vi köpte även ett tvåårigt D-ponnysto i samma veva, som det var meningen att jag och mamma skulle rida, men jag tappade som sagt intresset. Mitt intresse gick upp och ned, men mamma puschade mig att fortsätta, så jag började rida "på riktigt" för ca 4 år sedan, och efter det har intresset varit ihållande.
Sedan vårat stall blev färdigbyggt 2006, skaffade vi oss en shettis på foder som sällskap och Ella, men vi har nu ett varmblod på foder istället. Ella är idag 10 år och dräktig i sjunde månaden med sitt första föl. :) Och jag är nu på jakt efter en medryttarhäst/ponny, då ponnyn är dräktig och jag inte alls kommer överrens med varmblodet, hehe..
Såå, det var lite kort och gott om mej! ^^
Namn: Johanna
Ålder: 14, fyller 15 i år ;)
Bor: Skellefteå
Inriktning: Dressyr och Hoppning :) + NH
Övergit: Började rida på ridskola för 7 år sedan, om jag minns rätt = o)
Därefter har mitt intresse för hästar bara vuxit oxh vuxit med åren. :)
Jag rider på ridskola i en tr blå, (förberedande tävlingsgrupp), rider även i en träningsgrupp. Vårat lilla stall gäng som vi kallar oss, har varit aktiva medlemmar ända sen vi var små , nu mer så sitter vi med i sektioner, styrelse möten, nämn vad som hälls och vi hänger på, lite så är det x) haha
Sköter även en stor halvblodsvalack, Celico. Lika snäll som stor ;)
Framtida mål är väll att köpa egen häst, och tävla både hopp oh dressyr :)

#37 Så det vart tr blå för dig, tänkte på dig härom dagen faktiskt. Vad skoj =) Trivs du??

Namn: Anna
Ålder: 31
Inriktning: Skogs turer
Övergit: Efter ca 6-8 års uppehåll med ridningen så bestämde jag och en kompis (tezzie) oss för att ta en häst på foder tillsammans. Efter 3 månader kom vi på att det vore bättre att ha en varsin häst istället. Det var då jag fann Lotten. Henne har jag haft på foder sen april-07. Med ett avbrott i somras då hon fick ett föl.
Jag och Lotten trivs kanon tillsammans. Och skulle inte kunna tänka mej att vara utan häst i dagsläget.
#39 Ska du inte ha en bild Anna? ;)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Namn; Sofie
Ålder; 30
Bor; Kallinge, Ronneby, Blekinge
inriktining; western..
övrigt; är just nu mammaledig och inte ridit på ett tag. Haft min häst ute på foder och fick nu 10 dec hämta hem honom för vanvård, så just nu får han bara ta det lugnt och äta upp sig. Men han har redan tagit sig fint i hull och jag tänkte snart börja lite lugnt med honom och bygga upp honom på nytt
Häst; Harmonis Le Olympic. Kallas Kingen. Ett arabiskt fullblodsvalack på 4 år. Min guldklimp. Fux med tecken. E: Raaji U: Nora. En känslig underbar pojk som är så snäll så han e dum..:-)…

#38 - hihi vad gulligt av dig att du tänkte på mig ;)
Jo, jag trivs jätte bra, hälrligt gäng är det ! Men det är klart att man saknar att ha en egen häst och att kunna fara ut och rida när man vill. Det går ju inte riktigt nu .
Men jag känner helt klart att det inte skulle ha gått att ha häst det här året, alldelas för mycket plugg ;)
Jag var ned och hällsade på Conto(foderhästen) nu före jul :) Åh vad roligt det var, jag bodde hoss ägaren och sen så for vi till stallet varge dag och pysslade på och red ut. :) Sista dan så lånade hon sin dotters häst och så red vi ut tillsammans jag med conto och hon med sin dotters häst :)
även om det var jobbigt att lämna ifrån sig honom så känns det jätte bra nu så här i efterhand :) Han har det kanon :o)

Namn: Frida
Ålder: 13(-95)
Bor: Katrineholm, södermanland
Inriktning: rehabilitering av en hopphäst med fint dressyrsteg. även ponnytravkusk och har tävlat i hoppning och dressyr på lokal nivå.
Övrigt: Jag har också ett marsvin som är min sambo och prinsen här hemma. Jag älskar att fotografera och rita, och för det mesta så blir det olika djur som fastnar på bilder och på papper :) jag är så mycket jag kan i stallet och är där ute 4-6 dagar i veckan.
Häst: Jag är medryttare på Harmonys Haminja som är en halvblodskorsning på 14 år. just nu så kan vi bara skritta och trava, då hon har haft en senskada sedan något år. hennes föräldrar är okända.
#44 närheten där jag bor:)..

#45 kul! Var bor du då :)

Namn: Susanna
Ålder: 25
Bor: Utanför Katrinehholm
Inriktning: Rider tornerspel (mest på somrarna), annars är det en väldigt varierad ridning. Gillar att blanda lite av varje.
Övrigt: Jag och sambon äger en liten hästgård och hyr ut stallplatser. Har plats för 12 hästar här på gården. Vi har också 13 höns, tre katter, två råttor och en mus.
Hästar: Messer Kwik (Messer), 18-årig vbl-valack och Noble Index (Nobbe), 8-årig vbl-valack.
Namn: Maja
Ålder: 16 (-92)
Bor: Gävleborgs län, Gävle, Stigslund för att vara exakt
Inriktning: Jadu, Skogsmulle, Western, Körning, Älskar markarbete och jobba i corall.
Övrigt: Blev rädd för att rida under mina första år på ridskola men det botades och jag slutade efter fem års ridning där, och började rida privat och western en termin (var tvungen att sluta då ridskolan låg för långt bort.). Pga. att jag alltid var så rädd så lärde jag mig aldrig något på lektionen så nu är jag väldigt förstörd som ryttare när det kommer till träning, men ska försöka börja ta lektioner igen, för attse vad som går att rädda ^^,
Hästapållar: SHV Pysen, 6årig shettiskorsning, valack. Min sköthäst men är som egna lilla skrutt ^^,
Knaster, typ 18 elr nått, Knabstrupkorsning, Sto. Medryttarhästen
Quitamanchas, 10årigt sto, Skäckigt halvblod. Rider på den pållan ibland oxå..

Här kommer jag 
Namn: Maddie
Ålder: Snart 21
Bor: Helsingborg, skåne
Inriktning: Dressyr, lite hopp
Övrigt: Har ridigt så länge jag kan minnas och satt på en häst (Med mamma) som tidigast 3 månader. Var först för hoppning men blev mer intresserad av dressyr i tonåren. Hade ett uppehåll då jag var iväg och pluggade men återupptog det så fort jag kom hem. Nu hjälper jag till med vårt shettis stuteri och delägare i vår avelshingst.
Hästar: Moonstein, 16 år, Dressyr u: Bernstein, Nikita 17 år, hopp u: Bernstein (Dessa två är helsyskon), Florence, 17 shettis, Dolly Parton, 23 år, shettis, förre detta körhäst i både två, fyr & sexspann, Eufemia: 13 år, shettis, Dehlfimia, snart 1 år, shettis, & sist men inte minst Almnäs Origo, 26 år, shettishingst.

#50 välkommen hit! =)

#50 Åhh en ny medlem :)
Välkommen hit!!
Namn: Agnes
Ålder: 19
Bor: Gotland
Inriktning: Körning/Ponnytrav, red tidigare på ridskola
Övrigt: Red tidigare sammanlagt åtta år på ridskola innan ponnyerna hemma och skolan tog all tid. Född i Stockholm och hitflyttad i högstadiet. Har tagit studenten och gör just nu ingenting särskilt :P Min stora dröm är att plugga till veterinär, vilket förhoppningsvis blir till hösten =)
Häst/ar: Tur-Bo, min egen, 10-årig russvalack. Olja och Dalsgårds Jolly Bob, mammas, men jag har hand om den dagliga skötseln, 7 resp. 15 år, russto resp. shettisvalack.

Namn: Evelina
Ålder: 17
Bor: Halmstad
Inriktning: Rider på hobbynivå :)
Övrigt: Ridit i 9år, hade en hel del olika hästar i familjen. De har sålts eller fått av någon anledning avlivas. Innan satsade jag på ridningen, men nu börjar det avta.
Häst: Mirella, Newforest, f -91 (bilden). Matador , hol. import, f-02
#50 ah ni äger min hästs pappa!!! Kul! Har inga nya foton på honom?
Min shettis heter Östertorps Kefir..

En putt till alla nya :-)

putt
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Namn: Frida
Ålder: 20
Bor: tre mil söder om Kalmar, på landet mitt ute i ingenstans
Övrigt: har varit hästintresserad så länge jag kan minnas, fick börja på ridlekis 7 år gammal och sen var jag fast. Slutade rida lektion efter grundskolan och hittade medryttarhäst som senare såldes, likadant med nästa medryttarhäst. Den tredje hjälpte jag hyrvärdarna med så han åkte hem sen när kontraktstiden löpt ut.
Området började sina på medryttarhästar så jag fick tag på en foderhäst istället. Jag skulle haft honom i ett halvår men än så länge har det gått dryga två år:)
Häst: foderhästen roger, varmblodig travare som inte ens kom till träning. Fyller tvåsiffrigt i år. har tre vita ben, det fjärde hamnade på magen. en bild på pålle.
#59 Rolig beskrivning av färgen på benen! Men är han skäck eller? Snyggt och kul med en speciellt färgad häst! =)

Namn: Jessica
Ålder: 19, 20 i sep.
Bor: 2 mil utanför helsingborg.
Inriktning: Lite av allt, framförallt hoppning,.
Övrigt: jag har inte kommit så långt med nuvarande häst men målet är att börja tävla lite smått i sommar :)
Häst: Ett varmblodssto som kallas Lady, 10 år i maj, blev aldrig startad då hon var bakskygg, och sparkade sönder vagnar xD och tur var väl det, annars hade jag inte fått henne :)

#59 Haha, vad häftigt. =)

Kul med lite annorlunda teckningar. Folly hade också en stor vit bukfläck =)
Namn: Lisbeth
Ålder: Snart 61
Bor: I Sala
Häst: Islandshästen Taktur 20 år ,som varit i min ägo i drygt tre år.
Började rida som 12 åring på ridskola och då halvblod. Gjorde ett uppehåll när jag fick barn. Började om på ridskola som vuxen en period men efter en avåkning blev jag rädd och höll upp med hästar i 7 år. När min äldsta dotter började rida så vågade jag mig upp på hästryggen igen. Efter ett tag hände en massa som skilsmässa och flytt m.m. och då blev det ett långt uppehåll till för 4 år sedan. Då började jag rida islandshäst med lektioner för Sigfus Sigfusson. Kände då att det här är vad jag vill. Blev också så sugen att en gång i livet få äga en egen häst så efter lite letande hittade jag Taktur. Han har varit tävlingshäst i sin ungdom åt bl.a. Nina K och Johanna Elgholm. men jag tävlar inte. Rider mest skogsmulle ridning och går lite kurser. Har precis påbörjat kurs för Sven Forsströn i NH. Jättekul tycker jag

#60 han är väl egentligen skäck men står som fux med tre vita ben, bläs och stor vit bukfläck. Man kan ju inte ta fel på häst iaf;)

#63 har du någon bild på Folly där man ser bukfläcken? Tror bara att jag sett huvudbilder på tösen… Vad har hon för stam?

Det har jag säkert, måste bara rota fram dom :) Min dator är rensad och allt ligger på skivor… Men jag ska leta.
Hon är e. express pride ue. pay dirt