Godmorgon 4/2
God morgon allihopa!
Måste erkänna att de är en av de härligaste dagarna på länge, jag är nykär och helt överlycklig och häst(arna) går helt underbart förtillfället och allt passar verkligen mig för tillfället
~Medarbetare på ridtravare.ifokus~
#0 - Underbart! :)
Idag har jag föreläsning hela dagen och sedan ska jag plugga.
#0, tjohoo!! ;D
jag är nyss uppstigen, vet inte riktigt vad jag ska pyssla med idag, det blir ju lite lunch, och sen jobb.
God Morgon!
Precis fått i mig frukost, pankakor :D Ska släppa ut lite kaniner strax och sen blir det stallet i eftermidag. Första dagen sen i söndags det går att rida ute (det har blåst så mkt) :)

Vilket härligt godmorgon-inlägg =)
Jag ska äta frukost sen börja tömma gästrummet på grejer, ska även tvätta soffkläseln idag!
*** Kärleken övervinner allt ***
God morgon!
Pluggadag idag… Usch.
Men ska åka till hästen i alla fall. Lär väl bli att jag måste jobba med honom i hagen. Jobbigt, men försöker samla energi till det. Får se hur det blir..

#0 Åh, så härligt!
Har långlunch innan jag ska på nästa jobb. Börjar inte förrän kl 13
Ikväll kommer hovslagaren och slår på Reddies tappsko
Sedan ska jag hem och sova, katterna höll mig vaken mellan 2-5 i natt. Snark!
Så härligt! 
Idag ska jag åka och shoppa loss på Granngården! ;) Haha. Ska köpa lusern och soja. Sen blir det stallet som vanligt. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

God middag!
Sitter just nu och äter lunch. Ska iväg till arbetsförmedlingen om ett tag. Tänkte passa på att småshoppa lite i affären när jag ändå är inne i stan.
Efter det så kommer tjejen som provred förra veckan igen och rider. Håll tummarna för att de kommer trivas ihop, Bus är tyvärr inte den lättaste att lära känna ;) Hon springer gärna ifrån jobbet med nya…

god middag!
ska ut och mocka nu, sen hämta loke. har haft huvudvärk hela dagen och hade hoppats på att mina nya glasögon skulle ligga i brevlådan, men icke sa nicke… gått med huvudvärk av och till nu över en vecka ju.

#9# Köper du glasögon genom internet? Var, blir det billigare då? Hur prövar man bågar och får dom att sitta bra när dom kommer hem?

du måste ha receptet från din optiker. mina kostar 555:- kr. ;) går inte att komma ifrån billigare.
man väljer ut sina bågar, får dem hemskickade och kollar om de är bra, sen märker man upp med en penna på dem var mitten på pupillen är.
är glad, glasögognen låg i brevlådan när jag skulle hämta loke. =)

#11# Man får ju alltid en lapp från optikern hur ögonen var. Räcker den menar du? Eller också går man och provar synen och ber dom att skriva ut och sedan köper man på internet. För ögonen ändras ju hela tiden. Det är ju perfekt. Mina ögon kostar ju nästan 5lapp annars.

du ber optikern om att få ditt recept. jag har aldrig fått det utan att be om det själv. de har ingen rätt att neka dig receptet, men blir lätt lite sura märkte jag där jag var.
#0 o 4 vad härligt!
Skönt du fått dina glasögon #13 ingen höjdare o gå med huvudvärk så! Var var du o kolla ögonen då? Borde nog oxå göra en ordentlig koll…börjar ju bli gammal så det är väl dags för glasögon snart…har ALDRIG behövt innan men märker att jag ser sämre o har osså ont i huvet mkt..
Strax ska jag på möte ang skolan i våran lilla arbetsgrupp…innan var jag på anställningsintervju o den gick jätte bra. Känns som vi har hittat ngr bra kandidater till fsk.
Så: hej o go´natt

Bild på nya glasögonen Lisette!!
*** Kärleken övervinner allt ***

#14 jepp, gjorde en ny undersökning för ett halvår sedan, så den är up to date! :D
#15 orkar inte just nu. ;)

gick ut för att ta in hästarna och då SNÖADE det! att det inte tar slut snart…

#13# Jag behövde inte be om recept. Jag har till oss alla tre varsitt recept om felen på våra ögon. 
Men när jag tänker efter så var det nog efter vi betalat våra nya glasögon som tillsammans gick på ca 15000 kr.
Men jag måste nog gå en synundersökning först för man förändrar ju synen varje år.
Vill ha progressiva också det är ju svårt att fixa det själv var pupillen sitter och så. Men det kostar ju bara ca 1000 kr på internet. Mot mina 4-5000 kr.

#13# Jag behövde inte be om recept. Jag har till oss alla tre varsitt recept om felen på våra ögon. 
Men när jag tänker efter så var det nog efter vi betalat våra nya glasögon som tillsammans gick på ca 15000 kr.
Men jag måste nog gå en synundersökning först för man förändrar ju synen varje år.
Vill ha progressiva också det är ju svårt att fixa det själv var pupillen sitter och så. Men det kostar ju bara ca 1000 kr på internet. Mot mina 4-5000 kr.

ja men gå på undersökning o se till att få receptet. det är stor prisskillnad1

#21# Precis! Ja, men dom kan väl inte neka en det? Man ska ju kunna begära alla papper även hos doktorn utan att dom säger nej.

nej de kan verkligne inte neka dig det. skulle de säga något så är det din rättighet att få ut receptet.

#23# Ja, då så, då är det ju bara att gå dit. Fasiken det var ju skitbilligt. Elin har vanliga så hon får ju enklare att skaffa nya.