Hoppövningar
Jag ska börja hoppa lite smått med min häst, ngn som har någon/några bra hoppövningar?
Hon är hoppad med sin tidigare ägare, men jag har inte kommit så långt än ;D Hon är 9(10 i maj) och hoppar riktigt fint när man löshoppar, då hoppar hon upp mot 130 cm :) hon är så duktig min stjärna ;D
men jag skulle vilja ha några roliga hoppövningar som sagt : ) gärna för både henne och mig.

Det finns ju hur mkt som helst du kan göra
Cavaletti t ex! Det är ju en riktigt bra övning som man har nytta av ofta. Å då menar jag inte att du behöver ha bommarna på backen, utan höj upp dom en liten bit. Du kan lägga dem som vanligt bara eller ett par bommar i varje hörn eller ja vart som på ridbanan. Jag brukar lägga dem i som en ja vad ska man säga, solfjäder?
Lägger 4 bommar å så i ena änden ligger dom nästan ihop och i andra änden isär. Då kan man rida på olika avstånd så får hästen länga och korta sina steg.
Sen är ju studs nyttigt för dig och hästen! Hästen får ju vakna till och blir mera uppmärksam. Det är även en bra balans och sitsövning!
Sätt 2 hinder i mitten av ridbanan. Ställ dem snett som ett utdraget V. Så kan man hoppa på en åttvolt.
Där kanske finns något att ta till sig av. Men som sagt det finns ju hur många övningar som helst! Kika på nätet lite. Går säkert å få fram en hel del!
Lycka till

Det finns massor med övningar på www.hippson.se men tror att man måste vara plusmedlem numera för att kunna läsa om dem. Men man ser hur de ställt hinderna

#2 ja man måste vara plus, men de är jag ju såå ;)
tack så mkt :)
vad brukar ni göra med era hästar ? : )